No 25. maija tiks atjaunota tramvaju kustība pār Brasas tiltu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni—Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera iela) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas iela).
Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni—Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera iela) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas iela). Foto: Zane Bitere/LETA

No rītdienas, 25. maija, plkst. 5 tiks atjaunota tramvaju kustība pār Brasas tiltu, pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR).

Viņš norādīja, ka no Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) saņemts atzinums, kas atļauj atjaunot tramvaju kustību pār tiltu. Vienlaikus, kursēt pār to drīkstēs tikai divu sekciju vecie tramvaji, nevis jaunie zemās grīdas tramvaji.

Tāpat pa uz pārvada esošajām tramvaja sliedēm varēs braukt autobusi un vieglais transports līdz 3,5 tonnām. Aizliegta būs gājēju kustība.

Lēmumu atjaunot tramvaju satiksmi pašvaldība un BVKB pieņēmuši, balstoties uz būvdarbu projektētāju un neatkarīgu ekspertu veiktajām analīzēm un pārbaudēm par tilta tehnisko stāvokli.

"Rīgas satiksme" informē, ka līdz ar tramvaju kustības atjaunošanu atsāks kursēt arī retro tramvajs, kas pasažierus pārvadā brīvdienās un svētku dienās.

Savukārt, ņemot vērā to, ka uz Brasas pārvada sabiedriskais transports var kursēt tikai pa tramvaja sliedēm, tiks mainīts 9. autobusa maršruts no centra.

Tas līdz turpmākām izmaiņām nekursēs pa Kluso ielu un līdz Brasas pārvadam visu laiku brauks pa sliedēm. Pieturvieta "Klijānu iela" tiks slēgta un autobusi apstāsies tramvaja pieturvietās "Kazarmu iela" un "Brasas stacija".

Kā ziņots, transportlīdzekļu masas ierobežojuma dēļ no 18.maija bija slēgts 11. tramvaja maršruts, un tā vietā tika izveidots 11.autobuss "Abrenes iela - Mežaparks".

Pirms tam - 10. maijā -, remontējot Brasas satiksmes pārvadu, tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

» Brasas tilta noslēpums, kas atklājies remontdarbu laikā

BVKB aģentūru informēja, ka būvdarbu atsākšana pilnā apjomā uz tilta būs iespējama tikai pēc tam, kad būvprojekta autors būs izstrādājis risinājumus būvprojektā neparedzētu nesošo konstrukciju bojājumu novēršanai. Jaunos būvprojekta risinājumus pirms iesniegšanas BVKB būs jāvērtē arī tiltu būvekspertīzē sertificētam speciālistam.

Vienlaikus BVKB, izvērtējot pārvada pārbūves būvprojektu, veiktās tehniskās apsekošanas un iesniegtos ekspluatācijas slodžu aprēķinus, secināja, ka pārvada ekspluatācija arī pēc pārbūves pabeigšanas būs ierobežota un neatbilstoša slodzēm, kas paredzētas šodienas apstākļiem - transportlīdzekļu intensitātei un masai. Līdz ar to ir rūpīgi jāizvērtē esošā būvprojekta īstenošanas lietderība, norādīja BVKB.

Brasas pārvada pārbūves darbu laikā tiek veikts nesošo konstrukciju remonts, pārvada seguma, tramvaju sliežu ceļa un kontakttīklu pārbūve, apgaismojuma pārbūve, kā arī pārvada ietves seguma pārbūve un margu nomaiņa.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu