Raidījums: Ziemas auto "apavi" - kāpēc tos nav ieteicams lietot vasarā?

Auto riepas.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Jūnijs jau gandrīz ir klāt, taču daudzi autobraucēji vēl nesteidzas sava auto ziemas "apavus" mainīt pret vasaras riepām. Raidījums "Bez Tabu" skaidro, ka, lai arī šāda izvēle nav aizliegta, jāņem vērā, ka tas ietekmē automašīnas uzvedību, bet vēl svarīgāk – tas var apdraudēt gan savu, gan citu satiksmes dalībnieku drošību.

"Bez Tabu" kopā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu kāda lielveikala stāvvietā novēroja, ka diezgan liela šoferu daļa vēl aizvien pārvietojas ar ziemas riepām. Var pat redzēt tādus auto, kuri aprīkoti ar radžotām riepām, kas šajā gadalaikā Latvijā ir aizliegtas.

Ziemas riepu izmantošana vasarā ietekmē spēkrata uzvedību dažādos veidos. Tās ir skaļākas, patērē vairāk degvielas un pat bremzēšanas ceļš var kļūt ievērojami garāks. Tas jau nozīmē to, ka var rasties situācijas, kurās apdraudēta tiek citu satiksmes dalībnieku drošība.

Ziemas riepas ir veidotas no mīkstāka gumijas sastāva un īpaši karstās dienās tās kļūst vēl mīkstākas – to veiktspēja samazinās jau pie +7 grādiem.

No tā izriet, ka ietaupīt uz viena riepu komplekta rēķina neiznāk, jo tās nodilst daudz ātrāk nekā aukstajos mēnešos.

Daudzu autovadītāju vidū pastāv uzskats, ka apzīmējums M+S (dubļi un sniegs) padara riepu piemērotu lietošanai cauru gadu. Lai arī šādas riepas teorētiski ir izmantojamas dubļainos un sniegotos apstākļos, tās pilnībā nenodrošina auto stabilitāti uz ceļa.

Uz augšu