Cilvēki skaitīja lūgšanas ar asarām acīs. Pasažieri atklāj, kas notika "airBaltic" lidmašīnas avārijas nosēšanās laikā

Airbaltic lidosta

FOTO: airBaltic

Trešdien, 12. jūnijā, aviokompānijas "airBaltic" lidmašīna, kas izpildīja reisu no Rīgas uz Odesa 23.45, tehnisku problēmu dēļ veica avārijas nosēšanos lidostā "Rīga". Raidījumu "Degpunktā" uzrunājusi ģimene, kura lidoja ar šo reisu, lai atstāstītu notikušo gaisakuģa salonā. 

Pēc bagāžas nodošanas un dokumentu pārbaudes pasažieri kā ierasts sākapa lidmašīnā un gaidīja pacelšanos. Dažas minūtes pēc pacelšanās lidmašīnā atskanēja troksnis, pēc kā sākušās tehniskas problēmas.

"Lidmašīnas labajā pusē sadzirdējām blīkšķi, redzēt neko neredzējām. Tad parādījās vibrācija. Lidojam daudz un šoreiz vibrācija bija nesaprotama. Lidmašīna raustījās uz augšu, uz leju. Sapratām, ka kaut kas nav kārtībā," notikušajā dalās Jūlija un viņas vīrs Pavels.

Pāris uzsver - salona apkalpe un pilots nemaz nezināja, kas notiek.

"Pagāja kādas piecpadsmit minūtes pilots paziņoja, ka pacelšanas brīdī kaut kas notika un ir jāatgriežas Rīgā.

Viņi paši nesaprata, kas notika. Viņiem no zemes vajadzēja vizuāli pārbaudīt, kas notika ar lidmašīnu. Vai aizvērās šasija, vai kaut kas aizdegās."

Lidmašīnas pilots sācis riņķot ap Rīgu un vairākas reizes lidojis pāri ieskrējiena joslai.

"Pēc tam paziņoja, ka pārbaudīja lidmašīnu un būs jāveica avārijas nosēšanos, jo ir kaut kādi bojājumi. Tā kā lidmašīna bija pilnībā uzpildīta, mums bija stundu jāriņķo gaisā, lai iztērētu degvielu. Mums piedāvāja ūdeni tik, cik katrs vēlējās," atminas Jūlija.

Kad lidmašīnai bija jānosēžas, cilvēki sākuši skaitīt lūgšanas, bet apkalpes locekļi uztraukušies un saspringti nolasīja drošības instruktāžu. Pasažieriem bija jāpiesprādzējas un jāgatavojas ārkārtas situācijai.

"Viņi informēja, kā pareizi sagrupēties, kurā pusē būs izlaisti piepūšamie trapi un kā rīkoties ar bērniem, iedeva segas, lai ievīstītu bērnus. Personāls strādāja augstā līmenī. Viņi vērsa uzmanību, ka jāiegaumē divas frāzes, ja tiks sadzirdēti kliedzieni "evakuācija, evakuācija" visiem jānostājas un katramm no savas puses pa piepūšamo trapu jānolaižamies zemē. Savukārt ja būt normāla nosēšanās, tad visiem jāpaliek savās vietās," stāsta pasažieri.

Kad lidmašīna nolaidās, to sagaidīja ugunsdzēsēji, ātras palīdzības ekipāžas un lidostas darbinieki.

"Stjuartes pēkšņi skaļi sāka kliegt galvas zemē, galvas zemē. Cilvēkiem asaras acīs, kāds pārkrustījās. Viss notika pēc instruktāžas. Malači. Paldies Dievam, mēs nosēdāmies. Atskanēja aplausi, ovācijas, kliedzām paldies pilotiem. Visi apskāva viens otru, ka viss beidzies labi," notikušo atstāsta Jūlija un Pavels.

Lai arī lidmašīnas apkalpes locekļi rīkojušies profesionāli, pie cilvēkiem aviokompānijas "AirBaltic" pārstāvji piegājuši aptuveni pēc 40 minūtēm. Jūlijas ģimene norāda, ka sauszemes personāla attieksme bija pavirša.

"Personālam prasījām karsto ūdeni bērnam, lai pagatavotu ēdienu. Pārstāve paraustīja plecus un jautāja, kur lidostā naktī meklēt karsto ūdeni? Tā taču ir galvaspilsētas lidosta, tranzītu lidosta, turklāt ir nestandarta situācija. Viņa negribēja nest ūdeni. Viņa pateica, ka ir pārāk tālu jāiet līdz galvenajam birojam," bilst Jūlija.

Avikompānija gan norāda, ka personāls vienmēr cenšas radīt ērtus apstākļus, ja notiek negaidītas situācijas, kā arī skaidro kāpēc lidmašīnai bija jāveica ārkārtas nosēšanās.

"Īsi pēc pacelšanās no Rīgas lidostas, izdzirdot netipisku troksni, apkalpe pieņēma lēmumu atgriezties Rīgas lidostā un veikt lidmašīnas tehnisko pārbaudi. Nosēšanās tika veikta saskaņā ar atbilstošām procedūrām paaugstinātas drošības apstākļos un noritēja veiksmīgi.

Pēc lidmašīnas apskates tika konstatēts, ka tās labajā dzinējā bija iekļuvis putns.

Lidojumu aizkavēšanās gadījumos "airBaltic" dara visu iespējamo, lai pasažieriem nodrošinātu iespējami ērtus apstākļus, gaidot nākamo lidojumu. Lidostā visiem pasažieriem tika nodrošināts ēdiens un dzeramais ūdens, kā arī pēc individuāla lūguma sniegts cita veida atbalsts, piemēram, atgādāta nodotā bagāža. Lidojums tika izpildīts ar citu lidmašīnu 13. jūnijā, plkst. 7.25," norāda aviokompānijas pārstāve Alise Briede.

"airBaltic" vēlāk atvainojās visiem pasažieriem par notikušo un sagādātajām neērtībām.

Uz augšu