Ļaujot sabiedriskajā transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" cer samazināt nereģistrēto braucienu skaitu. Šāds pilotprojekts tiks ieviests no 8. jūlija piecos maršrutos. Protams, rīdziniekiem par šo jaunieviesumu ir ko teikt - kamēr daudzi atbalsta ideju, sakot, ka tā jau citur Eiropā notiek, citi baidās no pensionāru tīkliņu uzbrukumiem un drūzmēšanās pieturās.
"Vācijā šī kārtība sāka strādāt, kad uzlika sodus par kāpšanu pa citām durvīm." Rīdzinieki nesaprašanā, kā veiksies RS pilotprojektam (9)
Jau tagad večiņas mēdz purpināt, ja nevalidē e-talonu maršruta sakritības robežās. Un kādi nosodoši skatieni būs jāpacieš šī eksperimenta laikā, kad līdzpilsoņi pastiprināti pievērsīs tam uzmanību?
— Ly (@Lyyyyyyy) June 26, 2019
Labāk @Rigassatiksme_ varēja beidzot savest kārtībā iespēju braukšanas biļetes iegādāties elektroniski, lai pēc iegādes, tās uzreiz būtu pieejamas, nevis pēc 48 stundām.
— Ilze Brāzma (@IlzeBrazma) June 26, 2019
Ja Rīgā transportā karšu lasītāji ir vairāki (nevis 1 kā ārzemju pārzinātāju minētajās valstīs), kāpēc jākāpj pa vienām durvīm? Vai arī taupības nolūkos plānots atstāt tikai 1 lasītāju?
— Jānis Rudzupuķe (@Rudmatis) June 26, 2019
Kurš no konsultantiem šo ideju ieteicis un saņem algu?
— Sandis (@Sandis_LV) June 26, 2019
Kā pieredzējis sab.transporta braucējs prognozēju-ja pēdējās divas durvis atvērēs vēlāk, ārā kāpēji vienkārši metīsies uz priekšējām. Tādējādi pie priekšējām durvīm radot statsrēgumu. Tad vienkārši jāliedz kāpt ārā pa priekšējām un apmaiņa būs dabiska, arī verot durvis reizē.
— Liene Barisa-Sermule (@LieneBs) June 26, 2019
Protams!
— Lauris Liepa (@LaurisLiepa) June 26, 2019
Kāpēc vispār tramvajiem un autobusiem ir tik daudz durvju?!
Ir taču kara laiks, komandantstunda un naidīgo nemaksātāju uzbrukums....
Kad liekas, ka švakāk vairs nevar, @Rigassatiksme_ atrod iespēju jauniem pārbaudījumiem.https://t.co/JqwVDmHLpT
Un kas liegs "zaķiem" tās sekundes pagaidīt?
— Edgars Kupčs (@edgarskupcs) June 26, 2019
Reizē ar iekāpšanu pa pirmajām durvīm, cilvēkiem vajadzētu mācīt sagatavot etalonus pirms iekāpšanas. ?
— Rinalds Zellis (@RinaldsZ) June 27, 2019
Un kādas cīņas un spiešanās būs pie pirmajām durvīm, eh. ?
Kāpēc RS ideja par iekāpšanu pa pirmajām durvīm nedarbosies? Šeit ir anormāls daudzums valodu neprotošu penžu, kas sabiedrisko uzskata par savu privāto karieti. Būs līķi.
— Lauris (@Kefiirers) June 26, 2019
Helsinkos tā ir visos autobusos. Iekāpšana ļoti raiti notiek.
— Zane Zamuška (@zane_zz) June 27, 2019
Protams, nevarēs tantuki ar elkoņiem (nepalaižot ārā kāpējus) sasperties iekšā, aizņemt vietu un tikai tad pīkstināt.
Gribu redzēt tos tantukus, kuri ir gatavi kādu traumēt ar saviem tirgus maisiem, lai tikai tiktu iekšā transportā. Ja visas tagad kāps pa 1. durvīm, tad būs jautri.!
— Kārlis Miksons (@Miksons_Karlis) June 26, 2019
Un tad nu visi spiedīsies ... RS - idioti ! - Video: RS informē par ieceri laist pasažierus sabiedriskajā transportā tikai pa priekšējām durvīm https://t.co/7wukcUEBC9
— Andis Zommers (@AndisAndiszo) June 26, 2019
Ņemot vērā pasažieru daudzumu rīta stundās, sabiedriskais brauks vēl ilgāk...
— Ilze Sedlina (@ilze_sedlina) June 26, 2019
Ierosinu atcelt bezmaksas braukšanas. Lai maksā visi, bet tām grupām, kuru pārvietošanos @RigasDome sponsorē, jāpiešķir noteikta summa, kuru katru mēnesi varētu nobraukt. Pīkstināšana gūtu jēgu - vai nu ir, vai nav samaksāts par braucienu; arī atbalsts saglabājas.
— Džuris Evertovskis (@TontonsB) June 26, 2019
Neprātīga ar to, ka “dažos”. var pasludināt jaunu likumu, ka vienmēr un visos braucamajos jākāpj pa priekšdurvīm, bet nevar piespiest cilvēkus mācīties, kuri ir tie izredzētie maršruti. Vēl teorētiski varētu to darīt pa transporta veidiem- visos tramvajos, piemēram.
— Krišs R (@naivists) June 26, 2019
Kā vācieši teica, šī kārtība sāka strādāt, kad uzlika sodus par kāpšanu pa citām durvīm. Rindas vienalga lielas. Diemžēl mums pieklājība vēl pamatīgi klibo, un jau tagad cilvēki stāv pie durvīm un traucē iekāpt/izkāpt pat tad, ja ir brīvas sēdvietas.
— Inese Polaka (@InesePolaka) June 26, 2019