Izskanējuši brīdinājumi par aplikāciju, kur savu foto vari pārvērst par pretējo dzimumu vai ielūkoties tālā nākotnē

Pašiņš. Ilustratīvs foto

FOTO: pixabay.com

Strauju popularitāti iemantojusi mobilā aplikācija "FaceApp" ar dažādiem fotofiltriem - ielādējot savu foto, vari apskatīt, kāds tu varētu izskatīties vecumdienās vai tad, ja piederētu pretējam dzimumam. Šoreiz vispārējā pašiņu trakumā iesaistījušās pat slavenības. Taču lietotāji visbiežāk nepadomā par iespējamajām sekām, brīdina tehnoloģiju vietne "Mashable".

Aplikācija "FaceApp" tika izveidota pirms diviem ar pusi gadiem un kopš tā laika piedzīvojusi vairākus popularitātes uzliesmojumus. Šonedēļ aplikācija sasniedza slavas zenītu, kad slavenības un sociālo tīklu lietotāji sāka dalīties ar fotogrāfijām, kas apstrādātas ar "vecuma filtru", izmantojot #faceappchallenge un citas mirkļbirkas. 

Līdz ar jauno popularitātes vilni atsākušies arī brīdinājumi par to, cik rūpīgi "FaceApp" sargā lietotāju privātos datus.

Lietotājus bažīgus dara aplikācijas izcelsme.

Mobilā aplikācija "FaceApp" pieder Sanktpēterburgā bāzētajai Krievijas kompānijai "Wireless Lab".

Nevarētu teikt, ka "FaceApp" privātuma politika kliedē bažas. Tajā teikts, ka kompānija saglabā ne tikai tiešā augšuplādētos materiālus (fotogrāfijas un tamlīdzīgi), bet arī tādu informāciju kā tīmekļa pārlūka vēsture, spraudņi, ierīces identifikators u.c., kas pēc tam tiek analizēta un izmantota pakalpojuma attīstīšanai.

Uzņēmums norāda, ka "bez jūsu piekrišanas mēs neiznomāsim un nepārdosim jūsu informāciju trešajām pusēm, kas nav "FaceApp"", bet norāda uz dažādiem izņēmumiem. Piemēram, lietotāja augšupielādētie materiāli tomēr varētu tikt izplatīti uzņēmumu grupas, kuras sastāvā ir "FaceApp", iekšienē. Tāpat privātuma politikā norādīts, ka lietotāja informācija, atrašanās vietas dati, sīkdatnes, ierīces identifikatori u.tml. tomēr varētu tikt nodoti trešajām pusēm, lai uzlabotu "FaceApp" pakalpojuma kvalitāti.

Kā arī "FaceApp" varētu "nodot konkrētu informāciju, piemēram, sīkdatņu datus trešo pušu reklāmas partneriem", lai tie varētu personalizēt reklāmas.

"Mashable" norāda uz mācību, ko pasaule guva no "Cambridge Analytica" skandāla - it kā nevainīgs "Facebook" tests tika izmantots, lai ievāktu datus par apmēram 87 miljoniem cilvēku un vēlāk tos izmantotu, lai ietekmētu viedokļus par politiskiem jautājumiem.

Uz augšu