Slēgta pārbrauktuve un augsts žogs. Kā "Rail Baltica" izmainīs Imantas iedzīvotāju ikdienu? (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Vilciens dzelzceļa stacijā "Imanta".
Vilciens dzelzceļa stacijā "Imanta". Foto: Edijs Pālens/LETA

Rīgas mikrorajonā Imantā dzīvo teju 50 000 cilvēku. Viņu dzīvi tuvākajos gados būtiski mainīs dzelzceļa līnija "Rail Baltica", taču pagaidām ne visi jautājumi par to ir atbildēti, vēsta LTV7 ziņas.

Dzelzceļa līnija šobrīd kalpo par Imantas un Zolitūdes robežu. Daļa iedzīvotāju aktīvi izmanto jau pastāvošo dzelzceļa līniju kā pārvietošanās līdzekli, taču citiem imantiešiem, kas ikdienā pārvietojas ar auto, līnija dzīvi sarežģī. 

Šobrīd minēto dzelzceļa līniju var šķērsot teju jebkurā vietā, bet pēc "Rail Baltica" uzbūvēšanas dzelzceļu varēs šķērsot vien piecās speciāli paredzētās vietās. Turklāt gar dzelzceļu visā garumā būs augsts žogs. 

"Domāju, ka daudzi cilvēki nesaprot, kā mainīsies viņu paradumi, jo iedzīvotāji – īpaši Zolitūdē – daudz izmanto vilcienu. Pat biežāk nekā autobusu. Ne pārāk saprotams, kā mēs iesim viens pie otra ciemos, kā tiksimies. Kā varēs nokļūt uz poliklīniku otrā pusē? Redzu arī, ka daudzi Zolitūdes iedzīvotāji iepērkas pie mums, Imantā. Tās ir lietas, ko darām ik dienas," saka Imantas attīstības biedrības valdes priekšsēdētāja Rigonda Bērziņa.

» Stacijas pārvērtības un jauns tilts. Kā izskatīsies Rīgas centrs pēc "Rail Baltica" izbūves

"Imantas gadījumā mums ir īpaša situācija. Šeit paredzēta "Rail Baltica" reģionālā stacija, jo tā ir tuvākā vieta, kur pasažieri no Jūrmalas var pārsēsties no Jūrmalas vilciena Rail Baltica vilcienā, lai dotos, piemēram, uz lidostu. Mēs saglabāsim esošās dzelzceļa pārejas vietas, tikai tās būs tunelī. Mēs arī pārcelsim tālāk staciju. Un pašlaik apspriežam iespēju šo staciju padarīt kopīgu gan "Latvijas dzelzceļam", gan "Rail Baltica"," skaidro "Rail Baltica" projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" reģionālais vadītājs Ģirts Bramans. 

Pārmaiņas skars arī pārbrauktuvi, kas atrodas Zolitūdes ielā.

"Šī pārbrauktuve jau tagad ir galvaspilsētas artērija. Domāju, ka tie, kas dzīvo tuvumā, ļoti labi zina šo vietu – šķērsot pārbrauktuvi rītos un vakaros ir izaicinājums. Un atbilstoši "Rail Baltica" projektam, lai uzbūvētu jaunā dzelzceļa pagriezienu, šī pāreja jāslēdz. Bija vienošanās, ka Rīgas attīstības plāna ietvaros tiks savienots Anniņmuižas bulvāris ar Anniņmuižas ielu. Šai pārbrauktuvei jānomaina pašreizējā," piebilst Ģirts Bramans.

Vienošanās ar Rīgas pašvaldību patiešām bijusi, bet šobrīd nav skaidrības par finansējumu. Taču bez pārbrauktuves apkaime nepalikšot.

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu