Neskatoties uz bīstami izrūsējušajām apmalēm, Vanšu tilta remonts atlikts
Noskaties sižetu!

Vanšu tilts.

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Lai gan Vanšu tilta apmales ir izrūsējušas tik pamatīgi, ka tās vairs nav drošas un jau kādu laiku ir uzlikti papildu norobežojumi, pagaidām atjaunošanas darbi atlikti. Tikmēr par būvniecības jomu atbildīgā Ekonomikas ministrija (EM) atzīst, ka tiltu uzraudzība ir pārmēru neskaidra un plāno uzlabot tiltu uzraudzības noteikumus, vēsta LNT raidījums "900 sekundes".

» "Mums kaut kur ir pazuduši tiltu būvnieki." Atzīst satiksmes ministrs Linkaits

Vanšu tilts ved pāri Daugavai, un tas ir būvēts pagājušā gadsimta 1980. gados. Lai arī speciālisti jau pirms vairākiem gadiem runāja par nepieciešamu tilta nopietnu remontu, kopš uzbūvēšanas tiltam kapitālais remonts nav veikts, vienīgais nesen atjaunotas kāpnes Vecrīgas pusē.

» Rīgā ir deviņi gājēju tilti, kas nevienam nepieder un par kuru tehnisko stāvokli neviens nerūpējas

Speciālisti, apskatot tiltu, secinājuši, ka automašīnām slēgt to gluži nav vajadzības, taču gājēju drošībai vajadzētu norobežot tilta apmales.

"Tās ir deformējušās atsevišķās vietās, korodējušas margas pie betona plāksnēm, tā rezultātā pieņēmām lēmumu, ka mēs viņas norobežosim," raidījumam saka Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāve Ilze Dimante.

RDSD norāda, ka iepriekš bija domāts tilta remontdarbus saplānot līdz šā gada noslēgumam. Taču pavisam nesen, pagājušās nedēļas nogalē, domes priekšsēdētājs paziņoja, ka tilta remontam un remonta projektēšanai paredzētā nauda, iespējams, tiks piešķirta no nākamā gada Rīgas budžeta. Tāpēc tagad nav skaidrības, kad Vanšu tilta remonts tiks uzsākts un kad tiks novāktas šīs dubultās apmales.

Foto: Vanšu tilts pamazām brūk?

"Lielām inženiertehniskām būvēm reizi desmit gados būtu adekvāts periods." EM pārstāve Olga Feldmane norāda, ka ministrijā pašlaik tiek lemts par to, cik bieži būtu jāapseko lielu tiltu tehniskais stāvoklis. Lai arī Rīgas dome tiltus apseko reizi piecos gados, uzticības šiem apsekojumiem nav. Ekonomikas ministrijas Rīgas vadībai pieprasītās tiltu pārbaudes secinājumi ir pārāk izplūduši.

"Un jautājums, ko nozīmē apmierinoši, slikts, tas ir tāds diezgan izstieptas kategorijas," raidījumā norāda ministrijas pārstāve.

Zināms, ka Rīgā un arī pārējā Latvijā ļoti daudzi tilti ir sliktā stāvoklī. Ekonomikas ministrijas speciālisti veido jaunas prasības. Tās paredzēs, ka tiltus jāpārbauda reizi 10 gados, taču pārbaužu rezultātos būs jānorāda konkrēti tehniski rādītāji, kas liecina par tilta drošību.

Noskaties sižetu!

Uz augšu