Viena dzīvokļa dēļ Rīgā nākas salt visiem nama iedzīvotājiem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Radiators. Ilustratīvs attēls.
Radiators. Ilustratīvs attēls. Foto: Paula Čurkste/LETA

Neskatoties uz to, ka Rīgā kādā Brīvības gatves namā apkure ir pieslēgta, dzīvokļos joprojām ir auksti. "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) skaidrojot - meistari nevar piekļūt vienam dzīvoklim, tādēļ apkures sistēmu salabot patreiz nav iespējams. Pārvaldnieks gan uzskata, ka maksāt par apkuri nama iemītniekiem vajadzēs jebkurā gadījumā. Iedzīvotāji savukārt pieļauj iespēju vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), vēsta LTV raidījums "4. studija".

"Mūsu mājā siltums ir parādījies no 23. septembra, bet ne visā mājā. Mums šobrīd no sešiem sildelementiem no visa dzīvokļa strādā tikai divi," raidījumam pastāstīja mājas iemītnieks Raivis Sparāns.

Par defektu informēts "Siltumservisam", kā arī izsaukti meistari. Viņi situāciju apsekojuši, taču nekas neesot mainījies - radiatori palika auksti. Iedzīvotāji ziņojuši atkārtoti, meistari ieradušies vēlreiz, tomēr arī no otrās vizītes jēga nav bijusi.

Patlaban, lai uzturētu mājokļos siltumu, nama iedzīvotāji izmantojot elektriskos sildītājus. Tiesa, tādējādi rodas papildu tēriņi.

RNP pārstāvis Krists Leiškalns raidījumam skaidroja, ka uzņēmuma pārstāvji nevar piekļūt vienam dzīvoklim, kura īpašnieks neatrodas Latvijā, tādēļ nevarot salabot visu apkures sistēmu.

"Tā ir problēma, un diemžēl arī šodien mums nav iespējams pateikt, kurā brīdī mēs piekļūsim šim īpašumam, lai varētu šo sistēmu stabilizēt, un cilvēki saņemtu absolūti pilnvērtīgu apkures pakalpojumu," atzina Leiškalns.

Uzņēmums esot sazinājies ar dzīvokļa īpašnieku, kurš gan neesot pateicis konkrētu laiku, kad varēs nodrošināt piekļuvi mājoklim.

Ēkas iedzīvotājs Guntis Rozenbergs, kurš tajā dzīvo jau 20 gadus, raidījuma pastāstīja, ka tad, "kad siltuma apgādes caurules apsaimniekoja "Rīgas siltuma" cilvēki, vienmēr jau pirms apkures sezonas sākuma tika pārbaudīts, vai viss strādā un vai viss cirkulē, un līdz ar to datumu, kad bija paredzēts uzsākt apkuri, tad arī apkure sākās".

"Acīmredzot viņi nespēj šo pakalpojumu sniegt normālā kvalitātē, lai būtu rezultāts," secināja iedzīvotājs.

RNP gan neatkāpjas no nostājas, ka visa vaina ir tajā, ka nevar iekļūt vienā dzīvoklī. Viss tikšot salabots vien tad, kad būšot tam piekļuve.

Iedzīvotājiem tikmēr jāmaksā par apkuri, kas īsti nesilda, bet tiem, kas izvēlējušies izmantot elektriskos sildītājus, klāt nācis arī pieaudzis rēķins par patērēto elektroenerģiju.

"Jā, viņiem ir jāmaksā par siltumu, ja dzīvokļu īpašnieki kaut kādā veidā uzskata, ka šis maksājums būtu jāpārdala, tad šajā gadījumā tā ir vienošanās starp dzīvokļu īpašniekiem pašiem, kā šo maksājumu var pārdalīt," sacīja Leiškalns.

Rozenbergs gan pieļāvis, ka nama iedzīvotāji varētu atteikties no maksāšanas par būtībā neesošu apkuri un vērsties PTAC, "jo pakalpojumu mēs diemžēl neesam saņēmuši".

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu