Ja cilvēkam ir mājdzīvnieks, iespēja, ka viņš sava kaķa vai suņa foto publicējis "Instagram", pilnīgi noteikti pielīdzināma 99 procentiem no 100. Bet kā būtu, ja tavam mīlulim būtu pašam sava platforma sociālajā tīklā? 

FOTO: No privātā arhīva

Mani sauc Beāte un mazais spalvainis man līdzās ir Bontijs. Viņš ir 11 mēnešus vecs franču buldogs, kurš visur staigā man pakaļ, dievina rotaļāties un mēdz piesmirdināt māju. Īsumā – viņš priekš manis ir pats labākais suns pasaulē!

Gluži kā jau visiem mūsu katra mājdzīvnieks.

"Kad Bontijam būs savs "Instagram" konts?" bija biežs jautājums, ko man nācās uzklausīt no saviem draugiem un ģimenes locekļiem.

Sākumā, protams, spurojos pretī.

Negribēju būt viena no "tām" saimniecēm, kas ir tik apsēstas ar savu suni (it kā tas tāpat nebūtu), lai taisītu viņam atsevišķu kontu. Tomēr pēdējā laikā sāku pēc atsevišķa, Bontijam paredzēta konta just arvien lielāku nepieciešamību, ņemot vērā lielo video un foto un apjomu manā telefona atmiņā, kurā biju nevis es vai mans vīrs, bet tieši... suns.

Tāpat saņēmu pat dažus sadarbības piedāvājumus ar suņu produktu lapām, taču skaidri zināju, ka savu kontu ar četrkājaino draugu apģērbiem nevēlos asociēt. 

Tā nu izlēmu par labu nelielam eksperimentam - sava suņa kontam. Un tā kā es esmu pilnīgi droša par Bontija iekšējo harismu, izlēmu kontu taisīt ne bez padomu uzklausīšanas no atzītiem "Instagram" mīluļu saimnieku veterāniem, lai izmēģinātu savu četrkājaini padarīt par internetā slavenu zvēriņu!

Pirmo trīs dienu laikā man izdevās iegūt 100 sekotājus (kas, pēc "Instagram" gudrību zinātāju teiktā nepavisam nav maz, it īpaši, ja manam privātajam kontam sešu gadu laikā ir izdevies iegūt vien 390 sekotājus), tādēļ izlēmu, ka mans ceļš uz Bontija influencera karjeru pie tā neapstāsies.

Un kamēr kāds kliegs, ka sociālie tīkli ir mūsdienu sabiedrības sērga, daudzi no mums klusībā pilnīgi noteikti pie sevis gribētu, lai arī viņu mīlulis tiktu pamanīts plašajā sociālā tīkla plūsmā.

Kā tad to panākt?

Es iespaidojos no vairākiem "Instagram" slavenu mājdzīvnieku saimniekiem, kuri ir publiski dalījušies savos ieteikumos par to, kā izveidot saturu, kas suni vai kaķi varētu padarīt pamanāmu.

Galvenie punkti, kas jāņem vērā: 

Viens no būtiskākajiem punktiem ir fotogrāfiju un video uzņemšana ar labu fotokameru. Un, lai gan nav obligāti nepieciešams jaunākais "iPhone" modelis, ir svarīgi, ka fotogrāfija nav miglaina vai uzņemta tumsā.

Tāpat īpaši būtiski ir jaunizveidoto mājdzīvnieka kontu pataisīt par "Biznesa kontu" jo tas sniedz padziļinātāku ieskatu publicēto ierakstu fotogrāfijām - iespējams apskatīt tādu statistiku kā sekotāju aktivitāte pa pulksteņa laikiem, sekotāju dzimumu un vecumu, populārākās publikācijas, kā arī daudz citu informāciju.

1. Izveido savam sunim unikālu personību - "@danzigbros" (90 tūkstoši sekotāju)

Kā skaidroja slavenā suņa Bārta konta īpašnieks, viņa mīluļa unikālā iezīme ir mūžam neapmierināts purniņš, tādēļ fotogrāfijās tiek "apspēlēts" tieši tas. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bart Danzig (@bartdanzig) on

Arī es domāju par to, ar ko Bontijs varētu iepatikties nepazīstamiem cilvēkiem. Sapratu, ka tas noteikti ir viņa smieklīgais izskats un uzjautrinošās darbības, tādēļ izlēmu, ka kontā koncentrēšos tieši uz to.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bounty (@frenchiebounty) on

Svarīgi atcerēties, ja, piemēram, dzīvniekam reālajā dzīvē ir kāds "defekts" vai nepilnība, to sociālajos tīklos pilnīgi noteikti var pārvērst efektā! Ja suns mēdz šķielēt, staigāt atpakaļgaitā vai būt īpaši mīlīgs, ir vērts parādīt cilvēkiem iespējami vairāk viņa unikālās īpašības! 

2. Izstrādā savu publicēšanas stratēģiju un pieturies pie tās

Lai gan daudziem tā varētu nešķist, ļoti svarīgs ir konta publicēto ierakstu kopskats. Vai tas ir acīm baudāms? "Instagram" influenceri iesaka veidot ierakstus vienotos toņos un fotogrāfijas pārveidot ar vienādiem filtriem. Lielisks piemērs tam ir suņa "tomasathefrenchie" konts, kurā īpaši piedomāts pie tā, lai publicētie ieraksti ir saskanīgi.

FOTO: Instagram/ tomasathefrenchie

Tiesa, man pie vienotajām krāsu gammām vēl jāpiestrādā. Tomēr savai aizstāvībai jāteic, ka šo punktu cenšos ņemt vērā. Tā kā Bontijs ir krēmīgi brūnā krāsā, un līdzīgos toņos ir arī mans mājoklis, arī viņa kontā dominē tieši šīs krāsas.

Tāpat ir svarīgi atrast savu "nišu" jeb ierakstu tematiku. Šeit var ļaut vaļu iztēlei - ja sunim ir daudzas drēbītes, viņu gluži vienkārši var padarīt par mazu "fashionistu". Tā kā man patīk taisīt dažādus video un ar savu spilgto iztēli nav grūti iztēloties, ko četrkājainis par mani varētu domāt, izlēmu par labu smieklīgiem video, kuros it kā pievienotas Bontija domas. Nav gan teikts, ka tieši to arī turpināšu realizēt, tomēr pagaidām Bontija izgājieniem piemērotākais man šķiet tieši šis formāts (daļēji tāpēc, ka manu suni nosēdināt mierīgu instagramīgai bildītei ir gandrīz neiespējami). 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bounty (@frenchiebounty) on

Daudzi varētu vaicāt - kādēļ publicēju ierakstus angļu valodā? Atbilde nav tālu jāmeklē - tā ir internacionāla valoda, ar kuru var piesaistīt daudz lielāku auditoriju, nekā ar ierakstiem tikai latviešu valodā. Un lielākā daļa pat bez angļu valodas zināšanām spēj "noķert" to sajūtu, ko video rada Bontijs. 

3. Piekop tēmturu mākslu 

Tēmturu pievienošana ierakstiem ir viens no rīkiem, kā lieliski sasniegt cilvēkus. 

Katram ierakstam iespējams pievienot 30 tēmturus. Lai gan ne vienmēr ir par visām varītēm jācenšas izdomāt norādītais tēmturu skaits, vēlams rūpīgi izpētīt šo lauciņu. 

Kā skaidro slavenā kaķu konta "@astridandchumbo" īpašnieks, mazākiem kontiem vēlams izmantot tādus tēmturus, kuri ir pievienoti no 10 līdz 100 tūkstošiem ierakstu. Kad sekotāju skaits sāk augt, var mērķēt uz tēmturiem, kuri ir pievienoti lielākam publikāciju skaitam, jo tad rodas lielākas iespējas starp tiem izcelties. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Two Maine Coon Cats 💕 (@astridandchumbo) on

Ja mājdzīvniekam ir konkrēta šķirne, publikācijām pilnīgi noteikti ir noderīgi pievienot  tēmturus tieši ar tās nosaukumu, lai sasniegtu to auditoriju, kuriem arī tādas pašas šķirnes mīlulis. Savukārt, ja dzīvnieciņš ir paņemts no patversmes, jāapspēlē šis temats, pievienojot dažādus ar to saistītus tēmturus. 

FOTO: Instagram/ frenchiebounty

Kaķu Astrid un Čumbo saimnieks piebilst, ka 80% no tēmturiem vajadzētu būt saistītiem ar pašu dzīvnieku, savukārt 20% nepieciešams pievienot par tēmām, kas saistītas ar ierakstu, bet ne tiešā veidā ar pašu mājdzīvnieku – tā, piemēram, ja pirmdienā tiek publicēts foto ar slinku kaķi, arī tēmturi var pievienot "slinkās pirmdienas" virzienā.

Arī manā gadījumā es lielāko daļu no tēmturiem pievienoju tieši par Bontija šķirni, kā arī suņiem kopumā, taču, tā kā mani ieraksti ir smieklīgi video, izceļu un uzsveru arī to savu publikāciju daļu.

Un, jā, pievienoju tēmturus arī par to, ka mans suns ir apaļīgs. 

4. Konsekventa ierakstu publicēšana un citu lietotāju iesaiste ir panākumu atslēga

Šis pēc "Instagram" mājdzīvnieku influenceru teiktā ir pats svarīgākais punkts. Pat daudz svarīgāks par tēmturiem.

Laiks, laiks, laiks! Kā izrādās, labākais veids, kā "Instagram" kontam piesaistīt uzmanību, neatkarīgi no tā, vai tas ir cilvēka vai mājdzīvnieka, ir liela aktivitāte un ilga laika pavadīšana sociālajā tīklā. 

Laiku aizņems ne vien foto / video uzņemšana, rediģēšana, tēmturu izdomāšana un publicēšana, bet arī pati "Instagram" izmantošana un socializēšanās ar citiem lietotājiem. Tiem, kas vēlas savu spalvaino draugu padarīt slavenu, noteikti jāapbruņojas ar pacietību.

Slavenāko mājdzīvnieku kontu īpašnieki iesaka dienā publicēt no diviem līdz četriem ierakstiem. "Svarīgi ir būt konsekventam radošā satura publicēšanā, lai augošā sekotāju bāze paliktu ieinteresēta, aktīva un iesaistīta. Jo aktīvāks ir konts, jo aktīvāki būs sekotāji, kas piesaistīs arī jaunu "Instagram" lietotāju intereses palielināšanos," soctīkla gudrībās publiski dalījies suņa "@bonjourbrie" īpašnieks. 

Tikpat svarīgi ir arī konta īpašniekam pašam tiekties pēc lielākas uzmanības. To iespējams panākt laikojot jeb spiežot "patīk" citu kontu ierakstiem, un tos komentējot. Tādā veidā iespējams gūt atgriezenisko saiti, kā arī kļūt pamanāmākiem nepazīstamu lietotāju vidū.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bounty (@frenchiebounty) on

"Daudzi man jautā, kā sava mīluļa kontu izkopt tā, lai viņu suņi nonāk influencera statusā. Bet es vispirms saku, ka tas aizņem DAUDZ laika. Tas, ko es ikvienam ieteiktu, ir veltīt noteiktas dienas stundas, kurās vismaz 30 minūtes iespējams pavadīt "Instagram". Ja man ir ļoti aizņemta diena, es neko nepublicēju, taču komentēju tos kontus, kuriem sekoju. Bet normālās dienās es sociālajā tīklā pavadu laiku no pulksten 9 līdz pulksten 10.15, kurā publicēju ierakstus (ir svarīgi pieturēties pie nemainīga ierakstu publicēšanas grafika!) un komentēju savu "draugu" publikācijas, savukārt vakarā atkal pieslēdzos uz divām stundām, lai mijiedarbotos ar tādiem kontiem, kuriem vēl neesmu sākusi sekot.

Šāda grafika ievērošana man ir daudz palīdzējusi nenovērst uzmanību no darba un "apčubināt" tos kontus, kuriem sekoju. Turklāt, līdz ko man ir kāds brīvs brītiņš autobusā vai darbā, jūs vienmēr mani redzēsiet "Instagram"!," skaidro "@tomasathefrenie" īpašniece.

Arī Bontija konta uzturēšana manā dzīvē aizņem lie-e-elu daļu laika. Tomēr arī es optimizācijas nolūkos paklausīju zinošo influenceru viedoklim un izveidoju aptuvenu grafiku, balstoties pēc sava konta statistikas, lai saprastu, kuros laikos manam kontam pienāk visvairāk sekotāji, kā arī - kuros laikos ir visvērtīgāk publicēt ierakstus. 

Šobrīd es "Instagram" esmu bijusi tikai nedēļu, tomēr lēnām sāku aprast ar visu augstāk minēto padomu ievērošanu. Kā un vai man izdosies savu suni padarīt pamanāmu sociālajā vietnē "Instagram"? Par visiem jaunumiem ziņošu jau nākamnedēļ un turpmākā mēneša laikā!