Eksperimenta laikā uz viltus interneta veikalu "iekrituši" tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju

FOTO: Pixabay

Pasta sūtījumu pakalpojumu sniedzēja "Omniva Latvija" rīkotajā eksperimentā, kas veikts kampaņā "#PatiesiViltots" laikā, vairāk nekā 9200 Latvijas iedzīvotāju apmeklējuši viltus interneta veikalu, informēja "Omniva Latvija" mārketinga vadītāja Ruta Pole.

Viņa atzīmēja, ka no kopējā viltus interneta veikala apmeklētājiem 10% vēlējušies veikt pirkumu, tādējādi pakļaujot sevi krāpniecības riskam.

Pole atklāja, ka eksperimentā tika radīts viltus interneta veikals "superatlaides.lv", kura izveidē apzināti tika pieļautas dažādas nepilnības un izplatītas krāpniecības pazīmes. Piemēram, visām precēm bija 50-70% atlaide, nebija norādīti korekti uzņēmuma rekvizīti, netika publicēti privātuma politika, saistību atruna un lietošanas noteikumi. Pēc preču ievietošanas pirkumu grozā un pogas "Pirkt" nospiešanas apmeklētājiem parādījās informatīvs logs ar paziņojumu, ka šis ir viltus interneta veikals un aicinājums kritiskāk izvērtēt savus iepirkšanās internetā paradumus.

Viņa skaidroja, ka kampaņā "#PatiesiViltots" veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā tika secināts, ka 15% interneta veikalu klientu ir saskārušies ar situāciju, kad par preci ir samaksāts, taču tā nav piegādāta. "Ļoti bieži tieši cena ir noteicošais faktors, kāpēc klients izvēlas riskēt un iegādāties preci, tomēr aicinu neuzķerties uz šī āķa un būt uzmanīgiem, izvērtējot neticami lielu atlaižu piedāvājumu ticamību," aicināja Pole. 

"Xnet" interneta veikala pārdošanas vadītājs Gatis Šķudītis uzsvēra, ka veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja liecina, ka 16% pircēju vienmēr izlasa distances līgumu pirms piekrist tā nosacījumiem, bet 14% pievērš uzmanību uzticības zīmēm jeb "Trust Mark".

"Viens no veidiem, kā pārbaudīt veikala patiesos nolūkus, ir citu pircēju atsauksmes. Savukārt to, cik sen veikals darbojas, iespējams pārbaudīt lapā "archive.org" - jo jaunāks veikals, kas piedāvā visām precēm neticami zemas cenas un lielas atlaides, jo vairāk jāuzmanās no iespējamās krāpniecības, jo negodprātīgi uzņēmēji ir pamanījuši cilvēku kāri uz atlaidēm, kas ir spēcīgāka par piesardzību," skaidroja Šķudītis.

Izglītojošo kampaņu "#PatiesiViltots", kas veltīta drošas iepirkšanās paradumu veicināšanai internetā, īsteno "Omniva Latvija" sadarbībā ar "Swedbank" un "Xnet" interneta veikalu.

LETA jau ziņoja, ka "Omniva" apgrozījums Latvijā 2018.gadā bija 5,78 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 46%, savukārt peļņa bija 87 884 eiro, kas ir divas reizes mazāk nekā gadu iepriekš.

"Omniva" Latvijā dibināta 2012.gadā, un pieder Igaunijas pasta kompānijai "Eesti Post". "Omniva" nodrošina sūtījumu loģistikas, informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus.