P 30.11.2020.

Kazahstānas izmeklētāji izskata vairākas versijas par pasažieru lidmašīnas katastrofu

FOTO: EPA/Scanpix

Kazahstānas izmeklētāji izskata vairākas versijas par aviokompānijas "Bek Air" pasažieru lidmašīnas katastrofas iemesliem, tostarp lidmašīnas tehniskās problēmas, laikapstākļus un pilotēšanas kļūdas, sestdien paziņoja amatpersonas.

Kazahstānas Iekšlietu ministrija pavēstīja, ka policija analizē dokumentus un ar aviokatastrofu saistītos audio un video ierakstus, izvaicā amatpersonas un pasažierus, kā arī pārbauda lidostas infrastruktūru.

Lidmašīnas "melnā kaste" tiks nosūtīta analizēšanai uz Maskavu.

"Bek Air" iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna ar 98 cilvēkiem avarēja piektdienas rītā īsi pēc pacelšanās no Almati lidostas, aviokatastrofā gāja bojā 12 cilvēki un vairāk nekā 50 guva ievainojumus. Aviolainerim bija paredzēts doties uz valsts galvaspilsētu Nursultanu.

Lidmašīna "Fokker-100" ar 93 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem pacelšanās laikā no Almati lidostas divreiz atsitusies ar asti pret skrejceļu, pēkšņi zaudējusi augstumu, ietriekusies betona nožogojumā un pēc tam - lidlauka malā esošajā divstāvu jaunbūvē, kurā cilvēki nav atradušies.

Avarējusī lidmašīna ražota 1996. gadā, bet Kazahstānā reģistrēta 2016. gadā. 

Kazahstānas Civilās aviācijas pārvalde uz laiku aizliegusi visu lidmašīnu "Fokker-100"  lidojumus, kā arī apturējusi aviokompānijas "Bek Air" darbību. Tāpēc piektdien atcelti visi "Bek Air" reisi. "Bek Air" flotē ir tikai lidmašīnas "Fokker-100".

Vidēja lieluma reaktīvās lidmašīnas "Fokker-100" tika ražotas no 1986. līdz 1997. gadam.

Aktuālākās ziņas