Sociālie tīkli kā "katalogs vīriešiem". Influenceres atklāti par seksa un naudas piedāvājumiem (19)

Foto: Unsplash/tyne_lexy_clarson/rosieawilliams
Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Katru dienu sociālo mediju influenceriem tiek piedāvātas krietnas naudas summas apmaiņā pret seksu, atklāts BBC žurnālistes Viktorijas Derbišīras diskusiju raidījumā. Kāda influencere pastāstījusi, ka sociālie tīkli kļuvuši par "katalogu vīriešiem", kur noskatīt nākamo upuri.

"Tā ir augstākās klases prostitūcija - ja kāds šādu piedāvājumu uzraksta man, zinu, ka viņš to nosūtījis arī simtiem citu meiteņu," raidījumā stāsta Tīna Leksija Klārsone.

Viņa atklāj, ka pirmos piedāvājumus saņēmusi jau 19 gadu vecumā - toreiz meitenei solīti aptuveni 23 tūkstoši eiro par vakariņām un dzērieniem. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tyne-Lexy (@tyne_lexy_clarson) on

Pēc piedalīšanās populārajā TV šovā "Mīlestības sala" producentu aģentūra viņai piedāvājusi 58 tūkstošus eiro par piecu nakšu pavadīšanu Dubaijā. Piedāvājums bija konfidenciāls un arī nekādas detaļas par ceļojumu vai norādes par to, kas tur būtu jādara, netika atklātas.

Tīna saka, ka viņa no šī piedāvājuma atteicās, taču uztraucas, ka citas influenceres, kuras nesaņem luksusa preces par brīvu, varētu izjust spiedienu piekrist šāda veida darījumiem: "Daudziem cilvēkiem tā ir summa, kas varētu mainīt viņu dzīvi!"

Rozija Viljamsa, kura arī piedalījās šovā "Mīlestības sala", BBC raidījumā atklāj, ka viņai tika piedāvāti vairāk nekā 100 tūkstoši eiro un bezmaksas apģērbs, ja viņa piekritīs uz gadu kļūt par kāda vīrieša pavadoni Dubaijā.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rosie Anna Williams (@rosieawilliams) on

Sieviete norāda, ka, neskatoties uz iespaidīgo naudas summu, viņa nekad šādam piedāvājumam nepiekristu: "Šādu slavas aspektu es neparedzēju.

Mani brīdināja par interneta troļļiem, teica, ka dzīve mainīsies uz visiem laikiem, taču neviens nebrīdināja, ka mani mēģinās nopirkt vīrieši."

Rozija atklāj, ka influenceru aprindās par šiem piedāvājumiem nerunā: "Iespējams, meitenes jūtas neaizsargātas, tāpēc nevienam par to nestāsta. Iespējams, viņas kādreiz ir piekritušas piedāvājumam un tagad kaunas par to runāt."

Raidījumā vairākas influenceres parādījušas savus saņemtos ziņojumus - dažos vīrieši raksta, ka gatavi samaksāt par seksu, dažos ar meitenēm sazinās bagātnieku aģenti.

Influencere Izabella (vārds mainīts) atklāj, ka saņēmusi piedāvājumu no kāda vīrieša - 11 tūkstoši eiro par seksu: "Tas viss sākās ar dizaineru rokassomiņām. Viņam bija finansiālās dominances fetišs - baudu viņš guva, tērējot simtiem mārciņu par manām somiņām. Es somiņu piedāvājumam piekritu, jo tobrīd bija problēmas ar jaunu sekotāju piesaistīšanu."

Meitene stāsta, ka 18 mēnešus abi tikai sarakstījās, tāpēc tad, kad tuvojās tikšanās, viņa bijusi priecīgi satraukta: "Kad beidzot satikāmies, viņš par sevi radīja ļoti patīkama cilvēka iespaidu.

Pēc vakariņām viņš sāka jautāt par manu finansiālo situāciju - kad teicu, ka man ir piecu tūkstošu mārciņu parāds, viņš piedāvāja segt parādu un iedot vēl piecus tūkstošus, ja piekritīšu nodarboties ar seksu."

Izabella devās uz viesnīcas istabiņu un apdomāja piedāvājumu: "Sākumā jutos degradējusies, dusmīga uz sevi, izmantota. Taču domāju, ka tā nav prostitūcija - mums bija attiecības, kas laika gaitā progresēja un katrs guvām labumu."

Feministu organizācijas "Objekts" pārstāve Hetere Brunskela Evansa norāda, ka saprot, kāpēc sievietes pieņem piedāvājumus - tie ir ļoti vilinoši: "Šīs sievietes negrib dzirdēt vārdu "prostitūcija", taču tas ir tieši tas, ko viņas dara - pārdod savu ķermeni par naudu. Bagāti vīrieši piedāvā meitenēm visu, kas viņām būtu nepieciešams influenceres darbam, taču tā ir ekspluatācija. Viņas darīs lietas, kas viņām nepatīk vai par ko viņām kauns, lai saņemtu naudu."

Slavenību aģents Robs Kūpers norāda, ka uzrunātas tiek ne tikai sievietes - arī puišiem tiek piedāvāta nauda par seksu un seksuāla rakstura foto un video nosūtīšanu: "Augsta līmeņa influenceri vai realitātes šovu zvaigznes šādus piedāvājumus saņem katru dienu."

Kūpers piebilst, ka sociālo mediju platformām vajadzētu stingrāk regulēt lietotāju kontus, lai izvairītos no seksuālas uzmākšanās interneta vidē, piemēram, reģistrācijā pieprasīt arī pases fotoattēlu. Tādā veidā cilvēki pret savu kontu izturētos atbildīgāk un tiem būtu grūtāk atkal saņemt piekļuvi, ja viņi tiktu bloķēti vai par tiem tiktu saņemtas sūdzības.

Komentāri (19)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu