Restorānu darbinieki skaidro, ko noteikti nevajadzētu darīt klientiem

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Unsplash

Mums visiem patīk sevi ik pa laikam palutināt ar labu maltīti ārpus mājām, taču vajadzētu nodrošināties, lai pieredze būtu patīkama ne tikai vakariņotājiem, bet arī personālam. Par to, kā uzvesties, lai nebūtu jāuztraucas par viesmīļa vai pavāra atriebību, vēsta portāls "Receptes".

Nesaceries, ka vakariņosi īsi pirms kafejnīca vai restorāns slēgs durvis

Nenoliedzami, darbinieki ciest nevar, ka ēstuvē ierodas kompānija neilgi pirms tās slēgšanas un cer uz pilniem galdiem ar ēdienu.

Ja ierodies 10 minūtes pirms kafejnīcas slēgšanas, visdrīzāk virtuve jau ir sakopta, krāsnis izslēgtas un sagataves sakārtotas uzglabāšanai.

Cienot savu laiku un arī personālu, plāno maltītes laicīgi. Jāatzīst, nu jau daudzās iestādēs, ierodoties īsi pirms to slēgšanas, viesmīlis jūs informēs, ka virtuve pasūtījumus nepieņem no konkrēta laika un iespējams nobaudīt tikai dzērienus.

Nekad, nekad nesit knipi, lai pievērstu viesmīļa uzmanību

Jā, vecās filmās tā darīja, bet tas nav labs piemērs. Ja gribi kļūt par nīstāko klientu kafejnīcā, lūdzu. Tas ir rupji, un tādējādi tiek izrādīta necieņa viesmīlim.

Uzrunā viesmīli, kad viņš tev iet garām, vai arī pieklājīgi pamāj. Cieņas nekad nav par daudz!

Pieskati bērnus – skriešana pa restorānu ir ne vien nepieklājīga, bet arī bīstama

Situācijas, kad vecāki ļauj bērniem brīvi skraidīt pa restorānu, ir bieži novērojamas. Tas ne vien rada negatīvu iespaidu par bērnu un viņa vecākiem, bet ir arī bīstami, jo bērns var aizķert galdiņus, uzskriet viesmīļiem, kas nes pilnas paplātes.

Lai arī saprotams, ka vecākiem gribas atpūsties, bet pieskatīt bērnus vajag arī tad, ja tie sēž pie galda, jo rotaļāšanās ar galda piederumiem, glāzēm un dekoriem arī nav pieņemama.

Izmantotiem kabatlakatiņiem nav vietas uz galda

Jā, salvetes, kuras izmantoji, pēc ēšanas atstāj uz šķīvja, jo tas pieder pie ēšanas procesa, bet izlietotus kabatlakatiņus, esi tik laipns, neatstāj kā bonusu viesmīlim – tas ir nehigiēniski un neētiski. Ja līdz šim varēji tos ielikt kabatā, vari arī restorānā to izdarīt.

Tas, ka aiz sevis nav jāuzkopj, nenozīmē to, ka vari kļūt apzināti netīrīgs

Diemžēl ir kategorija cilvēku, kuri uzskata, ka var pie galda darīt visu, jo par apkalpošanu maksā. Auduma salvetes uz grīdas, papīra salvetes sabāztas glāzēs, ēdiens uz galdauta, grīdas – vai tā uzvedas civilizēta sabiedrība? Esi kulturāls un ievēro etiķeti.

Restorāns nav noliktava

Pēc kārtīgas iepirkšanās kādā tirdzniecības centrā, saprotams, kārojas apsēsties un palutināt sevi ar gardu ēdienu. Tomēr, ja tev ir pilnas rokas ar maisiņiem vai kastēm, ir vērts padomāt, vai labāk nav iepirkumus vispirms nogādāt mājās vai, piemēram, līdz automašīnai.

Ja tevis izvēlētais ēdināšanas uzņēmums nav liels, galdiņš cieši blakus pie cita galdiņa, vai esi iedomājies, ka, novietojot iepirkumus sev apkārt uz grīdas, tu traucē ne vien citiem apmeklētājiem, bet arī viesmīlim tevi apkalpot, jo, iespējams, viņi nespēs pat aizsniegt galdu, lai uz tā novietotu dzērienu.

Telefona sarunas un komunikācija ar viesmīli nav savienojamas darbības

Fiziski tas ir iespējams, bet kā ar pieklājību? Paralēli runājot pa telefonu un mēģinot ko pateikt ari viesmīlim, tu parādi, ka persona, kas tevi apkalpo, nav ne tuvu tik svarīga kā persona klausules otrā galā. Bet pasūtījumu veikt un gardi paēst gribi tieši tu, vai ne? Ja zvans svarīgs, pabeidz sarunu un tikai tad pievērsies viesmīlim.

Viesmīlis nav vainīgs, ka visi galdiņi aizņemti

Ja nolēmi apmeklēt populāru restorānu vai kafejnīcu “pīķa stundā” un visi galdiņi ir aizņemti, nevaino viesmīli, kurš liek tev uzgaidīt. Saprotams, ka tu, iespējams, esi ļoti izsalcis, bet arī citi viesi tādi ir un vēlas izbaudīt savu ēdienu nesteidzīgi. Viesmīlis taču nevienu nedzīs prom. Un arī tu noteikti baudītu savu vakaru bez steigas, jo – kas pirmais brauc, tas pirmais maļ!

Esi pacietīgs vai arī izvēlies kādu citu vietu, kur baudīt labu ēdienu un pavadīt brīvo laiku.

Uz augšu