#PaliecMājās ⟩ Kā veidot iepirkšanās sarakstu pašizolācijas režīmam un ko pavisam noteikti nav vērts iegādāties?

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Unsplash

Šajos laikos, kad katrs gājiens uz veikalu pēkšņi ir kļuvis par pavisam nopietnu un nozīmīgu notikumu, portāls "Liza" nācis klajā ar ieteikumiem, lai iepirkšanās uz nedēļu vai ilgāku laiku nesagadātu problēmas.

Pirms dodies uz veikalu, atceries un ievēro:

  • Neapmeklē veikalus "pīķa" stundās;
  • Lieto dezinfekcijas līdzekļus un cimdus;
  • Rokās ņem tikai tos produktus, ko iegādāsies;
  • Ievēro divu metru distanci;
  • Centies norēķināties bez skaidras naudas

Makaroni, rīsi un, jā - arī griķi

Šie produkti glabājas ilgi un sader ar ļoti daudzām piedevām, jo īpaši dažādām mērcēm. Tas, ko vajadzētu atcerēties - tu plāno neapmeklēt veikalu nedēļu, nevis gadu, tāpēc nav jāpārtērē budžets un griķu paciņas jāslēpj zem gultas, jo virtuvē jau trūkst vietas.

Konservēti produkti

Jā, tā var būt gan gaļa, jo no tās var pagatavot gardas mērces vai vienkārši iejaukt makaronos, tās var būt zivis, lai uz brokastu maizītēm nav jāliek tikai desa, bet arī, piemēram, ķilavas ar olu. Tās noteikti ir kādas mērces un dārzeņi. Ja tīko našķēties, arī konservēts ananass un persiks groziņā vietu atradīs, vai kompots, ja vasarā pats neesi sagatavojis.

Gaļa un tās izstrādājumi

Vienam cilvēkam vidēji var rēķināt vienu kilogramu gaļas uz trim dienām. Noteikti vajag kādu gabaliņu svaigas gaļas, un nekaitēs arī kāds labas kvalitātes desas luņķis. Ja ir iespējams, iegādājies gaļu no vietējiem ražotājiem!

Piena produkti

Sevišķi augstā temperatūrā apstrādāts piens būs ar ilgāku derīguma termiņu, tāpēc veikalā izvēlies tādu. Svarīgi: augu piena dzērieniem derīguma termiņi ir īpaši gari, un tie ļaus tev izmēģināt ko jaunu virtuvē.

Biezpienu, sieru un sviestu vari sasaldēt un no saldētavas izņemt tieši tik, cik vēlies apēst.

Augļi un dārzeņi

Nedrīkst par augļiem un dārzeņiem aizmirst, jo jāēd ir ne vien sātīgi un garšīgi, bet arī sabalansēti. Ideālā variantā ēd svaigus. Neaizmirsti par pareizas uzglabāšanas nosacījumiem, lai paildzinātu produktu mūžu.

Tēja un kafija

Ja esam mājās, arī šie produkti tērējas krietni ātrāk nekā tad, kad ikdienā dodamies darba gaitās un arī bērni ir skolā. Papildu paciņa noderēs.

Našķi

Jā, ar neveselīgu pārtiku noteikti nevajadzētu aizrauties, bet dienās, kad mums apkārt negatīvo emociju netrūkst, sevi vajag palutināt. Netrūkst arī veselīgu našķu, piemēram, tumšā šokolāde, augļu sukādes, rieksti. Noteikti der pārbaudīt arī ikdienā vajadzīgo produktu plauktu pirms iešanas uz veikalu, lai nav tā, ka pēkšņi attopies, ka trūkst kas svarīgs: pārbaudi, vai tev ir sāls, pipari, eļļa, milti, kāda garšviela gaļai un dārzeņiem.

Maize

Ar vienu klaipu vidēji pietiek trim dienām. Ja ir iespēja iegādāties vairākus, tos līdz izmantošanai var ielikt saldētavā.

Ūdens

Gadījumā, ja dzeramo ūdeni ikdienā ir grūti dabūt, labāk iegādāties arī pāris pudeles ar šo dzīvībai nepieciešamo dzērienu. Šis tāpat ir labs laiks, lai iegādātos ūdens filtru.

Higēnas produkti

Noteikti noderēs tualetes papīrs, taču nav pamata pirkt vairāk, nekā spējam izmantot. Tāpat jāpadomā par ziepēm, zobu pastu, veļas mazgāšanas līdzekļiem. Laba doma ir iegādāties miskastes maisus - infekcijas izplatīšanas ierobežošanai iesaka atkritumus ievietot vismaz divos vai trijos maisos. Neaizmirsīsim arī par personīgās higēnas precēm - ieliktnīšiem, autiņbiksītēm bērniem u.c

Zāles

Šis ir labs laiks, lai iegādātos vitamīnus un dažādas ikdienā nepieciešamas medicīniskās preces - sākot no vates un beidzot ar jodu. Nevajadzētu aizmirst par recepšu medikamentiem.

Ko nav nepieciešams iegādāties?

Ir vērts atcerēties, ka nav jēgas no precēm, kuras paši nemaz nevaram lāga izmantot - šādā veidā mēs 

Sejas maskas

Ja cilvēks neslimo, maska viņam nav nepieciešama. Aptiekā nopērkamās maskas nepasargā no vīrusa. Dažās valstīs jau ir novērots, ka iedzīvotāji izpērk maskas, neatstājot tās tiem, kuriem tās ir būtiska darba sastāvdaļa - mediķiem.

Neveselīgs ēdiens

Jā, ik pa laikam apēst kādu našķi nav nekas briesmīgs, taču vajadzētu izvairīties no regulāras nepilnvērtīgas pārtikas lietošanas uzturā. Īpaši jāuzmanās no ļoti sāļa ēdiena - tas neļauj organismam pienācīgi izvadīt toksīnus, kas var novest pie novājinātas imunitātes.

Milzu daudzums ar ēdienu

Ārkārtas stāvoklis nav mūžīgs, bet ēst vajag visiem. Saglabājiet mieru un sekojiet medicīnas profesionāļu padomiem!

Uz augšu