#PaliecMājās ⟩ Kā pretoties ledusskapja vilinājumam, strādājot no mājām?

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Unsplash

Vai arī jūsu dzīvē kopš darba no mājām ir parādījušās jaunas, līdz šim neiepazītas ēdienreizes? Izrādās, ka ledusskapja vilinājums ir nepārvarams? Par to, kā atgriezties pie normāla maltīšu "režīma" vēsta portāls "Good House".

Iekārtojām sev ērtu darba vidi, likās, ka tagad mums vajadzētu būt produktivitātes pavēlniekiem, jo nekas nenovirza uzmanību (ja vien, protams, nav bērnu). Bet nekā, mājās aiz kādas sienas mīt viltīgais ienaidnieks, ko sauc par ledusskapi.

Pārtika var kļūt par attālināti strādājoša darbinieka ienaidnieku. Pastāv risks no vienas galējības iekrist citā: darbu kalnos var gan pārēsties, gan pilnībā aizmirst par ēdienreizēm. Dažreiz, apsēžoties no rīta pie rakstāmgalda, pieceļamies tikai deviņos vakarā ar sāpošu muguru un sērīgu rīboņu vēderā.

Ievēro grafiku

Pieredzējuši ārštata darbinieki precīzi zina, kāda ir viņu stiprā puse. Stingri noteikts dienas režīms un grafiks, kas kontrolē visas dienas kārtību! Ne tikai režīmā ir noslēpums, tie, kam ir pieredze attālinātā strādāšanā, nesēž visu dienu pidžamā, netaisa netīro matu nedēļas – katru dienu sevi sapurina un izdara tā, lai nebūtu kauns atvērt durvis, ja nu kāds pēkšņi piezvana pie tām.

Tie paši ieteikumi attiecas uz ēdienreizēm. Visam vajag grafiku! Dietologi uzskata, ka lielākā kļūda, ko pieļauj darbinieki, strādājot no mājām, ir nemitīga ēšana.

Sastādi savu dienas plānu tā, it kā strādātu birojā. Tātad: brokastis pirms darba dienas sākuma un pusdienas konkrētā laikā.

Darba dienas laikā paņem pauzītes, kuru laikā mazliet pastaigā un izstaipies. Ja vienīgie iemesli, kāpēc piecelies, ir, lai aizietu līdz ledusskapim vai labierīcībām, – par veselīgu ikdienu nevar būt ne runas.

Neēd pie galda, kur strādā

Ne vienmēr ir tāda iespēja, bet vajadzētu atrast risinājumu. Šķiet, ka brokastis vai pusdienas klēpjdatora priekšā ļaus tev apvienot biznesu ar prieku un ietaupīt vērtīgo laiku. Bet esi godīgs, darba e-pasti un daži čati var pagaidīt, kamēr tu mierīgi paēdīsi.

Ja nepievērs uzmanību ēšanas procesam, tu nepamanīsi, kā būsi notiesājis porciju, un nejutīsi gandarījumu no apēstā.

Sāc ar to, ka neēd pie darba galda. Divi ieguvumi – atpūtīsies no vietas, kur sēdi garas stundas, un izvairīsies no iespējas notašķīt datoru un darba dokumentus ar kādu šķidrumu vai ēdiena gabaliem.

Dzer ūdeni

Protams, kafijas krūzes var izdzert dienā neskaitāmā daudzumā, bet kā ar ūdeni? Liela daļa sabiedrības dienā neizdzer pat ieteicamo ūdens minimumu.

Ir pierādīts, ka reizēm doma par ēšanu ir mānīga, patiesībā organismam vienkārši nepieciešama glāze ūdens. Izmēģini - padzeries, pirms ķeries pie kāda našķa.

Vērtē savas sajūtas un emocijas

Neviens nevēlas pārēsties, bet arī badošanās nav risinājums. Tāpēc ir lietderīgi pirms došanās ledusskapja virzienā izelpot un veikt savu sajūtu “pārskatīšanu”. Pajautā sev: vai esmu izsalcis? Vai man ir garlaicīgi? Vai esmu noguris? Kāpēc es tagad gribu ēst? Es gribu nomierināt nervus pēc kādas sliktas ziņas?  

Mēs bieži ar ēdienu aizdzenam emocijas, nevis izsalkumu, tāpēc ir svarīgi ieklausīties savās sajūtās. Reizēm aiziešana pie ledusskapja notiek automātiski, prāts pat nepaspēj pieslēgties. Glāze ūdens var tevi atmodināt!

Ja našķējies, tad veselīgi

Nav jau tā, ka kāda uzkoda starp maltītēm nav pieļaujama. Bet izvēlies ar prātu -  svaiga paprika, burkāni, gurķi, āboli, bumbieri, citrusaugļi - izcila izvēle, jo tu saņemsi ne vien kāroto našķi, bet arī papildināsi organismu ar vitamīniem, minerālvielām un papildu ūdeni. Ar augļiem gan aizrauties nevajadzētu, jo tie tomēr satur cukuru.

Uz augšu