Dažas dienas laika, lai veiktu 10 000 kilometru un atgrieztos mājās. Latvietis iztērē teju 2000 eiro, lai nokļūtu dzimtenē (11)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: Pixabay

Jurģis bija viens no tiem Latvijas pilsoņiem, kuri brīdī, kad Latvijā tika izsludināts ārkārtas stāvoklis, neatradās dzimtenē. Viņam steigā nācās meklēt alternatīvas, lai no Kolumbijas atgrieztos mājās, ziņo raidījums "Bez Tabu".

Video: "Bez Tabu" sižets

Jurģis atklāj, ka par ārkārtas stāvokļa izsludināšanu, viņš esot saņēmis ziņu būdams Kolumbijā. Viņam bija jāpagūst atgriezties Latvijā pāris dienu laikā, jo lidojumi bija vien līdz 17. martam.

Biļete atpakaļceļam bija nopirkta dažas dienas vēlāk. Jurģim nācies lielā steigā pirkt lidojumu, lai paspētu atgriezties dzimtenē pirms robežu slēgšanas. Rezultātā atpakaļceļš vien no Kolumbijas uz Rīgu izmaksājis 1810 eiro, nu kuriem gandrīz pusi, proti, 887 eiro, nācies samaksāt par par četru stundu lidojumu no Madrides uz Rīgu.

"Atrados braucienā pie draugiem Kolumbijā, kad sestdienas pēcpusdienā ap plkst. 12.30 (pēc Latvijas laika 19.30) sāku saņemt īsziņas no radiem un draugiem Latvijā, ka ir izsludināta robežu slēgšana 17. marta pusnaktī starp pirmdienu un otrdienu," atceras Jurģis.

"Tika paziņots, ka tiks slēgta ne tikai avio satiksme, bet arī sauszemes robežas, vilcienu satiksme, kā arī ostas. Tā kā bija plānots atgriezties tikai piektdienā, 20. martā, bija skaidrs, ka jādomā, kā tikt mājās ātrāk," stāsta latvietis.

Jurīs nekavējoties braucis atpakaļ uz viesnīcu, lai ātrāk tiktu pie datora un interneta, lai meklētu reisus atpakaļ uz Latviju.

"Pa ceļam apskatījos telefonā, ka atpakaļreisi no Kolumbijas uz Latviju maksā no 500-600 eiro. Tie bija ar daudziem savienojumiem, un sanāca, ka atgriežas Latvijā pēc noteiktā robežu slēgšanas laika. Reisi, ar kuriem varēja paspēt, maksāja ap 800-900 eiro."

Kamēr Jurģis atgriezies viesnīcā, cenas jau bija izaugušas līdz 1270-1400 eiro. Bijuši pieejami tikai divi reisi:. Pirmais bija ar izlidošanu svētdienā plkst. 20.43 vai 21.30 (reiss – Bogota-Madride ar vietējo aviokompāniju "Avianca", bet pēc tam reiss Madride-Rīga, ar ielidošanu Latvijā pirmdien 16. martā plkst. 22.05 ar nacionālo aviosabiedrību "airBaltic".

"Ir jāsaprot, ka Kolumbija ir aptuveni 10 000 kilometru attālumā no Latvijas. Nokļūšana nav ātra, vēl jāņem vērā, ka Latvijā laika josla ir septiņas stundas uz priekšu, kas nozīmē vēl septiņas stundas mazāk laika nokļūt mājās," skaidro Latvijas pilsonis.

Jurģis atklāj, ka viņam jau bijusi rezervācija uz atpakaļlidojumiem. Viņš ielogojies aģentūras mājaslapā, caur kuru tos rezervēja, lai noskaidrotu, vai ir iespēja šos reisus samainīt. Mājaslapā bijusi informācija, ka saistībā ar koronavīrusa izplatību un daudzajiem pieprasījumiem viņu e-pasti un telefona sistēmas ir pārslogotas un lūgums nezvanīt un nerakstīt e-pastus, jo atbilde būs ne ātrāk kā 6-8 nedēļu laikā.

"Gan es, gan sieva no Latvijas mēģinājām sazvanīt "airBaltic". Arī tas nevainagojās ar panākumiem. Maksas numurs visu laiku lika gaidīt, mēs iztērējām naudu, bet neviens mums neatbildēja. Kļuva skaidrs, ka gluži vienkārši ir jārezervē jauns lidojums atpakaļ uz mājām," par nepatīkamo pieredzi stāsta Jurģis.

Latvietis atklāj, ka viņa kartes kontā bijuši vien 500 eiro. Viņš sarunājis, lai radinieki ieskaita vēl 1500 eiro. Latvijā toreiz bijis sestdienas vakars, tāpēc paveiciess, ka starp Jurģa un otru banku bijis iespējams zibmaksājums. Tātad kopējā pieejamā summa bijusi 2000 eiro.

"Sāku pildīt lētākās aģentūras mājaslapā detaļas (vārds, uzvārds, pases dati utt). To darot, pēkšņi izlēca paziņojums: atvainojiet, šis ceļojums tik tikko kļuva dārgāks par 340 eiro, spiediet pogu "turpināt" vai "atcelt". Protams, spiedu "turpināt", pabeidzu pildīt visus datus. Ceļojuma summa nu jau bija pieaugusi līdz 1 810 eiro," sašutumu pauda latvietis.

Jurģis atcerējās, ka toreiz lūdzis Dievu, lai tik tā cena nepieaugtu vēl vairāk. Latvijā bija palikusi sieva ar divām mazām meitiņām, tāpēc nokļūšana mājās bijusi īpaši svarīga. Vēl pēc brīža cena uz to pašu lidojumu uz Latviju jau bija pārsniegusi kosmiskus apjomus virs 5400 eiro.

"Tajā brīdī nebija absolūti nekādas runas ne par iespējām reisus samainīt. Tāpat nebija nekādas runas par repatriācijas reisiem. Tas bija sestdienas vakars, un, lai tiktu mājās laikā, vienīgais pieejamais risinājums bija jaunas biļetes iegāde," sacīja Latvijas pilsonis.

Neesot bijis iespējams reisus samainīt, jo aģentūra, caur kuru tikusi veikta oriģinālā rezervācija, neesot bijusi sasniedzama. Savukārt gan aviosabiedrības "Avianca", gan "airBaltic" sūtījuši atpakaļ uz aģentūru, jo rezervācija tikusi veikta caur viņiem.

Rezultātā Jurģa atpakaļceļš izmaksājis 1800 eiro, no kuriem Latvijas nacionālā aviosabiedrība "airBaltic" par aptuveni četru stundu lidojumu no Madrides uz Rīgu saņēma 832 eiro par lidojumu un 55 eiro par bagāžu, kopsummā 887 eiro.

"Seko jautājums, vai nacionālā aviosabiedrība ir gatava Latvijas Republikas pilsoņiem kompensēt pārmaksāto naudiņu? Vai valsts varētu palīdzēt finansiāli saviem pilsoņiem, kuri bija spiesti neplānoti atgriezties mājās? Tā summa noteikti nebūtu nekāda astronomiskā, bet tas būtu tomēr taisnīgi, kā arī parādītu, ka mūsu valsts tiešām rūpējas par saviem pilsoņiem," neizpratni pauda Jurģis.

Savukārt lidsabiedrības "ariBaltic" korporatīvās komunikācijas nodaļa atklājusi, ka uzņēmuma cenu politika iepriekš plānotajiem lidojumiem īsi pirms starptautisko pārvadājuma aizlieguma stāšanās spēkā saglabājusies nemainīga. "ariBaltic" vērš uzmanību, ka konkrēto cenu noteikusi un pasažierim piedāvājusi tiešsaistes tūrisma aģentūra, kurā pasažieris biļeti iegādājies, nevis "airBaltic".

Latvijas Nacionālā lidsabiedrība varot apliecināt, ka šo biļeti tirgojusi par aptuveni 390 eiro (ieskaitot bagāžu). "Mēs nevaram nest atbildību par trešo pušu piemēroto starpnieka uzcenojumu vai komisijas maksu."

Komentāri (11)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu