T 21.10.2020.

Tiešraides arhīvs ⟩ IZM preses konferencē informē par aptaujas rezultātiem saistībā ar attālināto mācību procesu norisi

Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska un Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks piedalās preses brīfingā saistībā ar rekomendācijām izglītības iestādēm un vecākiem koronavīrusa Covid-19 apdraudējuma gadījumā, kā arī iespējām nepieciešamības gadījumā mācības uz laiku organizēt attālināti.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Šodien, 16. aprīlī, plkst.11 "Zoom" platformā notiks Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) tiešsaistes preses konference par skolu, skolotāju un vecāku aptaujas rezultātiem saistībā ar attālināto mācību norisi un turpmākajiem soļiem mācību procesa pilnveidē, aģentūru LETA informēja ministrijā.

Video: Tiešraide no preses konferences 16. aprīlī

Preses konferencē piedalīsies izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP), Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks un izglītības tehnoloģiju uzņēmuma "Edurio" pārstāvji, kuri veica aptauju.

Pēc IZM paustā, aptauja atklāj, ka vairāk nekā 60 000 skolēnu, vecāku, skolotāju un skolu direktoru apliecinājuši pietiekami labu gatavību darbam attālināto mācību laikā. Kopumā tika saņemtas 27 078 vecāku, 23 316 skolēnu, 9657 skolotāju un 790 skolu direktoru atbildes.

Aptaujas mērķis bija noskaidrot skolēnu, skolotāju, skolu direktoru un vecāku viedokli par attālināto mācību norisi Latvijas skolās, kā arī identificēt jomas, kurās IZM, pašvaldības un skolas var uzlabot mācību procesu attālināti, pauda ministrijā.

"Edurio" līdzdibinātājs Ernests Jenavs norādījis, ka četru dienu laikā ir izdevies uzklausīt teju pusi Latvijas pedagogu un 50 000 skolēnu un vecāku. ""Edurio" seko pasaules izglītības sistēmu reakcijai uz Covid-19 krīzi un nekur neesam redzējuši tik mērķtiecīgi organizētu ieklausīšanos skolēnos, skolotājos un vecākos," pauda Jenavs.

Kā vēstīts, aizvadītajā nedēļā Šuplinska TV3 raidījumā "900 sekundes" atzina, ka viena no konstatētajām attālināto mācību blaknēm ir daudzviet vēl esošā pārslodze un pedagogu savstarpējā plāna nesaskaņošana, kas rezultējas tajā, ka vecāki un skolēni bieži vien ir tuvu izmisumam.

Pēc viņas teiktā, skolēni un vecāki nesaprot, kāpēc viens vai otrs darbs netiek izvērtēts, ja tiek prasītas ļoti regulāras atskaites, vai tieši otrādi - kāpēc vērtējums ir ļoti strikts.

"Viena no blaknēm ir varbūt līdz galam nepārdomātā un bieži vien tieši priekšmetu struktūrai pakļautā mācību darba plānošana un atgriezeniskās saiknes saglabāšana ar summatīvo vai arī ieskaitīts/neieskaitīts vērtējuma skalu, un mazāk aprakstošu un radošu darbu došana un kompleksu risinājumu meklēšana," atzina Šuplinska.

Ministre skaidroja, ka minēto IZM noskaidrojusi skolēnu, pedagogu un vecāku aptaujā, kuras plašāku prezentāciju solīja šonedēļ.

Pēc viņas teiktā, Valsts izglītības un satura centrs izstrādā striktākas vadlīnijas, kā organizēt atgriezenisko saikni un palīdzēt neapjukt, ja ir kādas ķibeles, neizpratne vai pārpratumi tieši emocionālajā plāksnē.