Zināms, ar kādu nolūku testēts pazudušais drons (8)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: LETA

SIA "UAVFactory" piederošais bezpilota gaisa kuģis, kurš sestdien eksperimentālā lidojuma laikā pazuda, tika testēts nolūkā pārbaudīt tā lidošanas ilguma spējas, kas varētu pārsniegt līdzšinējo pasaules rekordu, raidījumam "TV3 Ziņas" pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Konstantīns Popiks.

"Tas ir eksperimentāls prototips jaunam produktam. Tas ir ļoti "advancēts" lidaparāts, jaunas paaudzes, speciālam pielietojumam. Protams, ir elektronika un GPS. Kas notika nepareizi, nevaram komentēt, lai to 100% pateiktu, vajag veikt izmeklēšanu," sacīja Popiks.

Viņš pastāstīja, ka "noklīdušais" drons ir aprīkots ar drošības sistēmu, kas lidaparātu automātiski nosēdina pirms degvielas izbeigšanās.

"Konkrētais tests bija vērsts uz to, lai notestētu maksimālo iespējamo lidošanas spēju. Arī bija plānots pārsniegt pasaules rekordu. Tas bija tam domāts lidojums," "TV3 Ziņām" skaidroja "UAVFactory" vadītājs.

Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka tieši "UAVFactory" būvēts drons - "Penguin B" - jau 2012.gadā uzstādīja pasaules rekordu, veicot vēsturē ilgāko lidojumu miniklases bezpilota lidaparātam - 54 stundas un 27 minūtes.

Uzņēmuma pārstāvis Jevgenijs Šiļņikovs aģentūrai LETA apgalvoja, ka sestdien testētais un pazudušais bezpilota gaisa kuģis var lidot līdz 90 stundām.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, "UAVFactory" dronus piegādā arī Latvijas armijas vajadzībām. Jau pērn "UAVFactory" Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS) piegādāja pirmo bezpilota lidaparātu testa sistēmu, kuras izmantošana, pēc Aizsardzības ministrijas (AM) paustā, apliecināja tās atbilstību bruņoto spēku uzdevumu veikšanai.

NBS rīcībā esošās bezpilota lidaparātu sistēmas paredzēts izmantot, arī sniedzot atbalstu sabiedrībai - glābšanas, meklēšanas vai līdzīgās civilās operācijās.

Pagājušā gada decembrī Latvijas AM ar "UAVFactory" parakstīja līgumu arī par turpmāku bezpilota lidaparātu sistēmu piegādi un uzturēšanu, lai stiprinātu NBS kaujas spējas.

Plānots, ka nākamās bezpilota lidaparātu sistēmas NBS saņems šī gada otrajā pusē, un tās būs pielāgotas, uzlabotas un modernizētas atbilstoši testēšanas posmā gūtajām atziņām. Atbilstoši līgumam tiks veikta arī jau piegādātās testa sistēmas uzlabošana.

"UAV Factory" ir dibināta 2009.gadā, un tai ir pārdošanas biroji Latvijā un ASV. "UAV Factory" ir viens no vadošajiem bezpilota lidaparātu sistēmu pasaules līmeņa piegādātājiem. Uzņēmuma ražotie lidaparāti un videokameras tiek pārdoti vairāk nekā 50 pasaules valstīs militārām, civilām un akadēmiskām vajadzībām.

"UAVFactory" ir desmit īpašnieki, no kuriem lielākie īpašnieki ir ASV uzņēmums "UAV Factory USA" (44,51%) un Popiks (44,51%).

Kā liecina "Firmas.lv" dati, Mārupes novadā reģistrētais uzņēmums pērn strādājis ar 10,3 miljonu eiro apgrozījumu un 3,56 miljonu eiro peļņu, turpretim gadu iepriekš "UAVFactory" apgrozījums bija 6,34 miljoni eiro, bet peļņa - ap vienu miljonu eiro.

LETA jau ziņoja, ka sestdien kontrolēta testa lidojuma laikā tehnisku iemeslu dēļ atslēdzās "UAVFactory" piederošā bezpilota gaisa kuģa vadības sistēma. Pēc kontakta pazušanas drona lidojuma augstums varēja būt virs 200 metriem.

Civilās aviācijas aģentūra izplatīja brīdinājumu par gaisa telpā lidojošu nekontrolētu bezpilota gaisa kuģi, kura pēdējās iespējamās atrašanās vietas bijušas Bauskas apkārtne un Ādaži.

Iedzīvotāji, kuri pamana 5,5 metrus garo un 3,5 metrus plato bezpilota gaisa kuģi, tiek aicināti nekavējoties sazināties ar Aviācijas meklēšanas un glābšanas koordinācijas centru pa tālruņiem 29 337 238 vai 65 703 988.

Komentāri (8)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu