Rīgas sabiedriskajos transportos joprojām pasažieru skaits krietni mazāks nekā pirms Covid-19 pandēmijas

Иллюстративное фото

FOTO: Zane Bitere/LETA

Rīgas sabiedriskā transporta reisu skaits darbadienās palielināts par vairākiem simtiem, tomēr vēl joprojām nav atjaunots tādā apjomā, kādā tas bija pirms Covid-19, vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "Dienas Ziņas".

Galvaspilsētas uzņēmums "Rīgas satiksme" to skaidro ar vēl joprojām samazināto pasažieru plūsmu un noliedz, ka Covid-19 aizsegā mēģinātu optimizēt reisu skaitu un līdz ar to uzņēmuma tēriņus.

Rīgas satiksmes transportlīdzekļi Covid-19 laikā kursēja krietni retāk, bet, ar slimību saistītajiem ierobežojumiem mazinoties, pamazām atgriežas ielās.

Līdz ar 1. jūliju darbadienās reisu skaits palielināts par 370, brīvdienās – par 130 reisiem. Neraugoties uz to, "Rīgas satiksmes" transporta saraksts vēl joprojām ir tukšāks nekā pirms Covid-19.

Kā skaidro "Rīgas satiksme", tas tādēļ, ka pasažieru plūsma Rīgas sabiedriskajā transportā vēl joprojām ir divreiz mazāka nekā pirms Covid-19, tiesa, tas ieskaitot tikai tos pasažierus, kuri braucienu reģistrē.

Ja pirms Covid-19 dienā e-talonu nopīkstināja vidēji 460 tūkstoši pasažieru, tagad tie ir 250 tūkstoši. Atšķirība gan ir mazāka, salīdzinot ar pagājušo vasaru, kad vidējais rādītājs dienā bija 385 tūkstoši reģistrāciju.

"Pasažieru skaits joprojām ir krietni zemāks, un atšķirība ir 200 tūkstoši," uzsvēra "Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Tiesa, ne visi braucienu reģistrē, tomēr "Rīgas satiksme" uzsvēra, ka reisu piepildījumu mēra arī citos veidos, piemēram, izmantojot transportlīdzekļos izvietotās novērošanas kameras.

"Vai nu vadītāji ziņo par piepildījumu, arī speciāli apmācīti cilvēki ielās ziņo, kā arī mēs sistēmā esam definējuši transportlīdzeklī optimālo skaitu pasažieru, kas būtu optimāls – nevis pārpildīts vai pustukšs, bet optimāls, un gadījumā, ja tiek fiksēts, ka šis skaitlis pēc automātiskajām pasažieru skaitīšanas sistēmām ir lielāks, mēs saņemam ziņojumu. Jāsaka, ka vakardienas monitorings nenovēroja būtiski pārpildītus autobusus," atklāja Bartaševiča-Feldmane.

Kāds ir uzņēmuma ieskatā optimālais piepildījums, "Rīgas satiksme" gan neatklāj, norādot, ka tas būtiski atšķiras dažādu veidu un izmēru transportlīdzekļiem. Pasažieru pārvadātājs arī noliedz, ka iecerēts izmantot situāciju, kad Covid-19 dēļ reisu skaits jau ir samazināts, lai optimizētu tēriņus arī ilgtermiņā. 

"Mēs sekojam līdzi pasažieru plūsmām, un tas ir galvenais mērījums," norādīja Bartaševiča-Feldmane.

Arī šogad, līdzīgi kā citus gadus, atsevišķi reisi pagarināti, lai varētu nokļūt populārākajās atpūtas vietās, piemēram, Vecāķu pludmalē. Starp tiem gan nav iepriekš iecienītais 58. autobuss, bet tam esot ar pasažieru daudzumu nesaistīti i

Uz augšu