"Nauda bija paredzēta brīvdienām." Tēvs ļauj meitai veikt pirkumu lietotnē un pēc dažām nedēļām saņem rēķinu par 4600 mārciņām

Viedtālrunis un bankas karte.

FOTO: Pixabay

Tēvs, kurš sākotnēji samaksāja 4,99 mārciņas par meitas viedtālruņa lietotni, bija šokēts, pēc dažiem mēnešiem saņemot rēķinu par vairākiem tūkstošiem, vēsta raidsabiedrība BBC.

72 gadus vecais Stīvs Kamings sacīja ļāvis meitai veikt, viņaprāt, vienreizēju maksājumu firmai "Roblox", izmantojot viņa debetkarti. Pēc dažiem mēnešiem, apskatot konta atlikumu, viņš pamanīja, ka ieturēti vairāki tūkstoši.

"Roblox" apgalvo, ka naudu atgriezīs.

"Roblox" ir tiešsaistes spēle ar aptuveni 100 miljoniem lietotāju visā pasaulē. Tā ir īpaši populāra bērnu vidū. "Roblox" biznesa modelis balstīts uz pirkumiem lietotnē - to var lejupielādēt bez maksas, un lietotāji spēlēšanas laikā var tērēt naudu.

Kamings atklāja, ka viņa 11 gadus vecā meita nejauši uzkrājusi milzīgo rēķinu, koronavīrusa pandēmijas dēļ noteikto ierobežojumu laikā spēlējot spēli.

"Meita man sacīja, ka visi viņas draugi spēlē šo spēli, un viņa gribēja iztērēt 4,99 mārciņas," viņš stāstīja. "Viņa izdarīja šo pirkumu ar manu debetkarti 16. aprīlī, un es pēc tam par to nedomāju."

Ierobežojumu laikā vīrietis nolēmis sākt lietot internetbanku,

"Es neesmu pārlieku tehnoloģiski zinošs. Koronavīrusa dēļ es nevarēju apmeklēt banku un nevēlējos izmantot bankomātus, tāpēc nolēmu pieteikties internetbankai," viņš pastāstīja.

Jāpārceļ brīvdienas

Pirmoreiz pierakstoties, gandrīz mēnesi pēc sākotnējā maksājuma "Roblox", Kamings bija šokēts, atklājot, ka viņam pazudušas 4642 mārciņas un viņa kontam bija overdrafts.

"Kad es pirmoreiz pierakstījos, gandrīz mēnesi vēlāk, es biju izbrīnīts, redzot simtiem transakciju, visas par summām no 0,99-9,99 mārciņām. Es nespēju saprast. Man likās, ka esmu apkrāpts," stāstīja vīrietis.

Viņš apjauta, ka zaudējis aptuveni trīsarpus tūkstošus, tādēļ piezvanīja savai bankai, HSBC, lai bloķētu karti. Neskatoties uz to, no viņa konta pazuda vēl aptuveni tūkstotis, maksājot "Roblox" caur "Google Pay".

"Mana meita bija ļoti bēdīga, kad pastāstīju par finansiālajām sekām. Viņai likās, ka spēlē ar "monopola naudu" - tas nešķita pa īstam. Kā šiem uzņēmumiem ļauj notvert mazgadīgos šādās spēlēs? Notvert cilvēkus, kuri ir ievainojami?" vaicāja Kamings. Viņš piebilda, ka, viņaprāt, valdībai vajadzētu iesaistīties un mainīt likumus.

"Es iztieku ar pensiju. Bet man tā ir liela nauda. Es to biju paredzējis brīvdienām, kad pandēmija būs beigusies. Es gribēju to tērēt, lai mana meita varētu atpūsties. Mēs tagad to nevaram un man ir overdrafts," sacīja vīrietis.

Kurš ir atbildīgs?

Stīvs atzīst, ka neizlasīja pirkuma noteikumus un nosacījumus, kad meitai ļāva iztērēt 4,99 mārciņas. Taču viņš ir pārsteigts par to, kā spēlē, kas paredzēta bērniem, vispār ir iespējams iztērēt vairākus tūkstošus vien dažu nedēļu laikā.

Pēc aicinājuma sniegt komentāru BBC, "Roblox" sacīja, ka naudu atgriezīs. Uzņēmumā pauda, ka tas cenšas novērst neautorizētus pirkumus, neuzglabājot maksājuma detaļas un tieši sadarbojoties ar vecākiem, lai nodrošinātu naudas atmaksu, kad vien iespējams.

"Mēs aicinām vecākus pārskatīt maksājumu iestatījumus trešo pušu platformās, piemēram, "Google Pay", jo parasti tajās iespējams uzlikt paroli katram pirkumam, un/vai novērst, ka jebkāda informācija tiek saglabāta pārlukprogrammās, kas ļautu to atkārtoti izmantot," norādīja uzņēmumā.

HSBC sacīja, ka "jūt līdzi Kaminga kungam". Banka saņēmusi ziņojumi par maksājumiem un tikšot sīkāk izskatīti to apstākļi.

Uz augšu