Kā vēstīja raidījumā, viens no lielākajiem izaicinājumiem būs saistīts ar paredzamo iepirkumu tehnisko apskašu veikšanai. Līdz šim to darīja četri uzņēmumi, kuru līdzīpašnieks ir CSDD, kas īpašnieku struktūru drīzumā atstās. Pēc trim gadiem to darīs daži privāti uzņēmumi - katrā reģionā viens, kurus iepirkumā atlasīs direkcija.
KP jau šobrīd iebilst pret izvēlēto risinājumu, uzskatot, ka konkurence aizvien paliks ierobežota.
"Mēs secinājām, ka tirgus ir atvērts konkurencei lielākajā daļā valstu, kur valsts neierobežo tirgus dalībnieku skaitu, cik var piedalīties kādā vietā, izveidot uzņēmumu.
Pārsvarā valstīs ir tā saucamais decentralizētais modelis, kad valsts tikai nosaka drošības prasības, prasības personālam, tehniskās prasības, ko uzņēmumiem jāizpilda, lai spētu sniegt šo pakalpojumu," "de facto" sacīja Račko.
Piemēram, Igaunijā, kur valsts akreditē iespējamos apskates veicējus, bet tālāk izvēle paliek patērētāja ziņā, to dara 80 uzņēmumi 117 vietās. Šobrīd Latvijā apskati veic četri uzņēmumi, bet, visticamāk, pakalpojumu sniedzēju skaits nākotnē nepalielināsies, vēstīja "de facto". Iepirkumā katram reģionam tiks atlasīts viens pakalpojumu sniedzējs, kopumā vieglajām mašīnām paredzēts vien 31 iespējamā apskates vieta.
Kā ziņoja raidījumā, CSDD tirgus atvēršanas principus mainīt negrasās, norādot, ka tādā gadījumā būs ļoti dārgi uzraudzīt pakalpojumu sniedzējus. Direkcijā arī nesaskata problēmu, ja arī pēc iepirkuma pakalpojumu turpinātu sniegt tie paši uzņēmumi, kas līdz šim.
"Pirmkārt, šajā iepirkumā netiks prasīta nekāda esoša tehniskās apskates stacija, nekādas esošas iekārtas.
Būs nepieciešams biznesa plāns un finanšu nepieciešamība, un paredzēts laiks, lai staciju varētu uzbūvēt. Līdz ar to esošajiem pretendentiem, jā, būs priekšrocība, bet tikai viena, un tā būs pieredze!" raidījumā sacīja Aksenoks
Ja rēķina tehniskās apskates izmaksas vidēji vienam automobilim uz piecu gadu periodu, tad šobrīd Latvijā ir trešā dārgākā apskate un izdevumi par to ir 117 eiro, liecina KP sniegtā informācija. Dārgākas pakalpojuma izmaksas ir tikai Horvātijā - 170 eiro, un Vācijā - 158 eiro. Igaunijā šī cena ir ievērojami zemāka nekā vidēji Eiropas Savienībā - 39 eiro. Vislētākā apskate ir Maltā, kur tā izmaksā 21 eiro, Nīderlandē - 21 eiro, un Portugālē - 25 eiro.
Savukārt CSDD tam pretī liek savus aprēķinus, par pamatu ņemot izdevumus par vienu apskates reizi, tostarp, neņemot vērā, ka jaunām mašīnām apskate jāveic retāk. Rēķinot šādi, Latvijā ir piektā lētākā apskate Eiropā, ja kā piemēru izvēlas cenu mašīnai ar benzīna motoru, kas būtu 21,70, bet vidēji Eiropā - 36 eiro.
Kā vēstīja "de facto" pakalpojumu sniedzēji nav vienīgais, kas CSDD pēdējos gados bijis nemainīgs. Kopš 1997. gada šim valsts uzņēmumam nav mainījies arī tā valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Linkaits (JKP), lai arī atgādināja, ka viņa pārstāvētās partijas viedoklis ir, ka vadošos amatos nevajadzētu aizkavēties ilgāk par diviem pilnvaru termiņiem, šobrīd neredz iemeslu neļaut Lukstiņam nostrādāt līdz savu pilnvaru termiņa beigām, jo uzņēmumā nav konstatētas ļaunprātības vai nemākulīgas saimniekošanas, vēstīja raidījumā.