"airBaltic" vadītājs nevēlas iejaukties epidemiologu darbā, bet aicina Latvijas valdību ieklausīties Eiropas Komisijas aicinājumā – visām dalībvalstīm ieviest vienotas ieceļošanas prasības.
"Ja prasība par pašizolāciju tiktu aizstāta ar obligāto testēšanu pēc ierašanās Latvijā, kā tas jau ir vairākās valstīs, mēs redzētu pasažieru skaita spēcīgu pieaugumu. Tas būtu tūlītēji. Mēs izjūtam, ka cilvēkiem ir ļoti liela vēlme ceļot," viņš sacīja.
Otrs variants – pacelt saslimstības kumulatīvos rādītājus no 16 uz 25 saslimušajiem uz 100 000 cilvēku. Tas ļautu atdzīvoties "airbaltic" spēcīgākajam tirgum – Vācijai. Šobrīd no tiem uz Latviju atbrauc vien daži.
"Šā brīža ierobežojumiem nav sakara ar Covid-19. Kur ir loģika, ja veselam cilvēkam pēc lidojuma ir jāievēro pašizolācija, bet neviens nekontrolē privāto automašīnu plūsmu pāri sauszemes robežām. Šobrīd kā cietēja padarīta avioindustrija," uzskata Gauss.
Viņš arī vērš uzmanību, ka ir absurdi nonākt situācijā, ka bez pašizolācijas prasības patlaban Latvijā var ielidot tikai no divām valstīm.
"Tikpat absurdi kā mums pašizolācijā ir jāsūta mūsu apkalpe, ja pēc lidojuma ir palikuši ārzemēs viesnīcā. Tā turpinot, mums vairs nebūs funkcionējoša apkalpe un nebūs kas lido, jo jāievēro pašizolācija," pauda Gauss.
Komentējot to, vai naudas taupīšanas dēļ nav labāk teju vai tukšos maršrutus uz laiku slēgt, "airBaltic" vadītājs saka – šie zaudējumi jāuztver kā maksa par pozīcijas noturēšanu tirgū.
"Ja mēs šobrīd atkal pilnībā pārtrauktu lidot, jūs redzētu, ka Latvijā ielaužas konkurenti un paņemtu tikai naudu nesošākos maršrutus, pārējos atmestu. Tad savienojumi no Baltijas ar citām valstīm tiktu atmests 30 gadus atpakaļ. To mēs nekādi negribam," sacīja Gauss.