T 2.12.2020.

Jauna informācija par incidentu Tallinas restorānā, kur no pusdienu piedāvājuma saindējās vairāki cilvēki

FOTO: личный архив.

Pusdienas Tallinas restorānā "Pull" vairākiem cilvēkiem beidzās ar nopietnām veselības problēmām. Līdz ķīmisko un bioloģisko analīžu rezultātu saņemšanai atbildīgās iestādes pārtrauca zivju partijas tirdzniecību, no kurām pagājušo nedēļu saindējās pusdienotāji. Igaunijas Veselības departaments turpina izmeklēt incidentu, vēstī laikraksts "Postimees".

Veselības departamenta pārstāve Eike Kingsepa teica, ka restorānā "Pull" pusdienās pasniegto zivju paraugi ir nodoti pārbaudei departamenta centrālajā laboratorijā.

"Testa rezultātu vēl nav, tiem vajadzētu parādīties tuvākajā nākotnē," sacīja laboratorijas pārstāve. "Izmeklēšana vēl nav pabeigta, taču šīs zivju partijas tirdzniecība ir pārtraukta līdz būs zināmi testu rezultāti un visi apstākļi tiks noskaidroti.

Mēs varam precizēt, ka šī nebija parasta sviesta zivs. Tas bija eskolārs (Lepidocybium flavobrunneum)."

Restorāna darbs tika atsākts piektdien, 9. oktobrī. Eksperti uz vietas nekādus pārkāpumus neatrada.

Atgādinām, ka par notikušo "Postimees" paziņoja lasītāja Marija, kuras vīrs un vēl seši kolēģi devās pusdienot restorānā "Pull", kas atrodas Igaunijas galvaspilsētas "Rotermann" kvartālā.

"Simptomi parādījās gandrīz uzreiz: sejas pietvīkums, stipras galvassāpes, paaugstināta sirds darbība, slikta dūša, caureja," viņa uzskaitīja.

Slimnīcā kolēģi, kas pusdienoja restorānā, saprata, ka viņi nav vienīgie, kas nonākuši šeit maltītes dēļ: "Jau priekšā bijuši cilvēki ar tādiem pašiem simptomiem, kuri arī apmeklēja pusdienas tajā pašā restorānā."

Ātrās palīdzības darbinieki uzreiz saprata, ka iemesls ir ēdiens, un tāpēc nekavējoties jautāja, ko pacients ēdis. Visi mielojušies ar zivju ēdieniem. Pēc Marijas teiktā, ārsti nekavējoties ziņoja par notikušo attiecīgajām iestādēm.

Restorāna "Pull" īpašnieks Anss Tobreluts stāsta, ka restorāns rīkojies nekavējoties: "Tiklīdz mēs saņēmām informāciju par notikušo, mēs izņēmām konkrēto ēdienu no ēdienkartes.

Tās bija sviesta zivis, kuras mēs pasniedzām kā pusdienu piedāvājumu, no pulksten 12 līdz 15. "

Pēc Tobreluta teiktā, restorāna reakcija bijusi tūlītēja: "Mēs visu pārbaudījām, paši ziņojām Veselības departamentam un nogādājām zivis laboratorijā analīzēm. Mēs ceram, ka galīgie rezultāti būs zināmi nākamās nedēļas sākumā. Mums teica, ka tā, visticamāk, ir alerģiska reakcija uz konkrētās sugas zivīm. "

Viņš paskaidroja, ka restorāna darbinieki arī ēda zivis, taču nevienam no viņiem nebija nekādu simptomu. Tikmēr Marijas vīrs un viņa kolēģi diezgan ilgu laiku pavadīja slimnīcā: "Pēc dažām stundām slimnīcā vīrs varēja pats nokļūt mājās, bet atlikušo vakaru viņam nebija spēka, viņš gulēja. Draugi, kuri arī devās uz slimnīcu, teica, ka vismaz viena saindējusies persona tur tika atstāta pat pa nakti."

Veselības departamenta pārstāve Eike Kingsepa norāda, ka "saskaņā ar sākotnējo informāciju runa tik tiešām ir par alerģisku reakciju, taču analīzes joprojām tiek pētītas."

Sviesta zivs mēdzot būt viltīga. Kā redakcijai pastāstīja cits "Postimees" lasītājs, tieši pirms divām nedēļām, kad bija ēsta tā pati zivs, kas iegādāta no veikala "Stockmann", ātrā palīdzība viņu aizveda ar izteiktiem alerģiskiem simptomiem.

"Es nopirku auksti kūpinātas zivis, apēdu vairākus gabaliņus un pēc tam manas lūpas, smaganas pietūka, uz ādas izmetās sārti plankumi, kļuva grūti elpot. Man nācās izsaukt ātro palīdzību," norādīja lasītājs.

Restorāna īpašnieks apliecināja, ka šī zivs nekad vairs nebūs atrodama viņa iestādē: "Vakar šo zivi ēda 69 cilvēki, kā arī mūsu darbinieki. Deviņiem bija alerģiska reakcija. Bet mēs vienalga nolēmām, ka mēs vairs negatavosim sviesta zivis."

Aktuālākās ziņas