P 23.11.2020.

Ko darīt, ja neilgi pēc maltītes atkal uzmācas izsalkums

FOTO: pexels.com

Bieži veselīga dzīvesveida piekritēji ievēro, ka lai cik ļoti viņi censtos ieturēt veselīgas maltītes, drīz pēc tam atkal uzmācas izsalkums. Izrādās, lai baudītu sātīgas maltītes un nekaitētu ķermenim, jāņem vērā vairāki svarīgi faktori, vēsta portāls "Limon".

Ķermenim ir nepieciešamas kalorijas

Pirmā lieta, kas jāatceras, sastādot diētu, ir kaloriju nepieciešamība. Ja ēdienā ir daudz kaloriju, bet mazs tilpums, tad, iespējams, pēc ēšanas būsiet apmierināti īsu laiku, pat ja ēdienā ir augstas kvalitātes tauki un olbaltumvielas. Kuņģis paliek tukšs, cilvēks jūtas izsalcis. 

Vagusa nervs ir atbildīgs par sāta sajūtu, tas dod signālu smadzenēm par saņemto pietiekamo pārtikas daudzumu ķermenī. Tāpēc, lai smadzenes saprastu, ka esam paēduši, jūs varat apmācīt sevi ēst mazās porcijās, bet bieži. Lai šādā veidā pārkārtotu diētu, būs vajadzīgs laiks un pārliecība.

Priekšrocības

Otra svarīga lieta uzturā ir pārtikas bioķīmiskais pildījums. Kuņģim ir nepieciešama pilnīga maltīte, tas ir, olbaltumvielas, tauki un ogļhidrāti vienā reizē. Vienkārši ēst zaļos salātus bez olbaltumvielām vai eļļas nav prātīgi, tas neapmierinās jūsu izsalkumu. Tāpat olbaltumvielu kokteiļa pagatavošanai obligāti ir nepieciešama uzkoda dārzeņu vai augļu veidā.

Ābols nav uzkoda

Vēl viena kļūda ir augļi kā uzkoda, nepievienojot olbaltumvielas. Fruktoze ātri apmierina izsalkumu, bet pēc tam dramatiski pazemina noteiktas vielas līmeni, kas ir būtiska enerģijas ražošanas šūnu cikla sastāvdaļa un enerģijas līdzsvara regulators smadzenēs. Tas atkal noved pie apetītes palielināšanās.

Ko darīt? Patiesībā jūs varat ēst saldumus un augļus, bet tikai pēc galvenās ēdienreizes, kurā jau esat saņēmis nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu. Tad samazināsies ogļhidrātu absorbcijas ātrums, un anaboliskais vektors pāries uz nevis tauku, bet uz muskuļu audu uzbūvi.

Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!  

Redaktors iesaka