jā ir norādīti darbi pa etapiem, neatšifrējot cik katrā no tiem maksā skrūves, metāla konstrukcijas vai betons. Nav uzrādītas ne darbaspēka izmaksas, ne plānotā peļņa. Līdz ar to izmaksas nevar salīdzināt ar tirgus cenām un konstatēt, vai par kāpnēm ir pārmaksāts.
"Ja sākotnēji es biju nedaudz domājis, ka tur būs iespējama arī darba veicēju kaut kāda iespējami negodīga rīcība, šajā situācijā uz doto brīdi man vismaz izskatās, ka rīcība ir bijusi gana pavirša no darbu pasūtītāja puses, jo tāmju pozīcijas ir ļoti vispusīgas un nav sīka sadalījuma. Nav iespējams atsekot, kas tad ko ir precīzi izmaksājis, cik ir bijis materiāls, cik ir bijis darbs, cik ar attiecīgi tad uzcenojums," atklāja Bergs.
Pats jau pirmais punkts, šī mobilizācija, kas faktiski ietver būvlaukuma sagatavošanu, šis žogs, iespējams, celtniecības vagoniņš, ja viņš tiek izmantots, šī pozīcija vien jau sastādīja kopā ar PVN ap 57 tūkstošiem. Arī šīs pozīcijas izmaksas ir gaužām apšaubāma.
Uzņēmumā Rīgas tilti ir sašutuši par lēmumu viņu tāmi publiskot. Tas došot priekšrocības konkurentiem citu objektu tenderos. Aizdomas, ka tāmē summas ir nepamatoti uzpūstas un konkurss sarunāts, uzņēmumā noraida.
"To vēsturi es ļoti labi zinu., tāpēc es biju vienkārši sašutis, kad es dzirdēju tos ciparus. Es vienkārši biju sašutis. Jo granīts vien tur maksā vairāk kā simts tūkstoši. Tie akmeņi, ja. Tā ka cilvēks, kas to pateica, vai nu nebija lietas kursā vai vienkārši žurnālists uzprasīja un vienkārši pateica, nu labi – 100 tūkstoši. Tāpēc es uzskatu, ja jau tā mana tāme tiek, tad arī pārējie visi ir jāredz. Citādāk es nokļūstu situācijā., kad mani analizē, ķidā, a citi izmanto to izzina," norādīja SIA "Rīgas tilti" valdes priekšsēdētājs Albīns Jasaitis.
"Es taču nevaru zināt, vai Latvijas tilti ies, vai viadukts ies vai neies, kā es varu zināt, ar ko es varu sarunāt, tā kā viss tas ir muļķības. Pēdējā laikā vispār tādas lietas nenotiek. Jo mēs esam konkurenti," piebilda Jasaitis.
Lēmumus par Vanšu tilta kāpņu remontu pieņēma laikā, kad Satiksmes departamentu vadīja Emīls Jakrins. "Es atturēšos komentēt tāpēc ka es goda vārds vairs neatceros. Tik daudz tie projekti bijuši, bet nu noteikti tur ir pilnīgi pamatots skaidrojums, par to nav nekādu šaubu," teica Jarkins.
Ir domes speciālisti, kas pēc kaut kādiem analoģiskiem objektiem, kādi citreiz ir, kādi citreiz nav bijuši, izrēķina provizorisko cenu savukārt cena jau pēc tam veidojas konkursā.
Satiksmes departamenta arhīvos neesot neviens dokuments, kurā kāpņu remonta izmaksu prognoze būtu 100 tūkstoši. 2018.gada martā pasūtītajā tehniskās inspekcijas atzinumā minētas citas summas.
"Viņi pēc tehniskās inspekcijas bija iezīmējuši 3 variantus. Viens bija 150 tūkstoši eiro, otrs – 75 tūkstoši eiro un trešais 556 tūkstoši eiro. Pēc tam projektētājs projektējot kāpnes remontu, izvēlējās variantu, kas bija vidu un šis variants paredzēja ilgtermiņa risinājumu, bet neizmantojot esošās granīta kāpnes, bet aizvietojot ar jaunām," raidījumam sacīja Reinbahs.