Ņem vērā! No nākamā gada sūtījumiem uz trešajām valstīm būs detalizētāk jānorāda saturs

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
"Latvijas pasts" logo.
"Latvijas pasts" logo. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Atbilstoši Pasaules pasta savienības jaunajiem standartiem no 2021.gada 1.janvāra pasta sūtījumiem uz trešajām valstīm būs detalizētāk jānorāda sūtījuma saturs, aģentūru LETA informēja "Latvijas pasta" pārstāvji.

Kompānijā minēja, ka, noformējot pasta sūtījumus uz ārvalstīm, to pavaddokumentos nosūtītāji jau pašlaik norāda informāciju par sūtījuma saturu - precēm, kas tajā ievietotas, un sūtījuma svaru. Taču atbilstoši Pasaules pasta savienības jaunajiem standartiem, kas iekļauti Pasaules pasta konvencijā, no 1.janvāra sūtījuma saturam, adresējot preces uz trešajām valstīm, jābūt maksimāli detalizētam.

Uz trešajām valstīm adresētajiem sūtījumiem būs precīzi jānorāda tajos ietverto preču apraksts - kāda prece tiek sūtīta, cik vienību ir konkrētajai precei, kāds ir katras preču grupas svars, vērtība un sūtījuma kopējais svars. 

"Latvijas pasta" pārstāvji arī atzīmēja, ka klientam, norādot sūtījuma saturu, būtu jāizvairās no vispārinājumiem, piemēram, apģērbs vai dāvanas, tā vietā norādot precīzu preci, piemēram, kokvilnas t-krekls, vilnas zeķes, sporta apavi, koka rotaļlietas, šokolādes konfektes.

Konstatējot neatbilstošus sūtījuma datus, attiecīgajā saņēmējvalstī var palēnināties muitas formalitāšu veikšana, sūtījums var tikt aizturēts un pārbaudīts vai pat konfiscēts no muitas iestāžu puses. Nekorekta informācija var traucēt arī atbilstošas kompensācijas saņemšanu reģistrēta sūtījuma bojājuma vai pazušanas gadījumā, piemēram, ja mobilā tālruņa vietā būs norādīta šokolādes tāfelīte, kompensējamā summa būs zemāka, pauda "Latvijas pastā".

Tāpat "Latvijas pastā" norādīja, ka klientiem ātrāk un ērtāk sūtījumus ir noformēt un satura informāciju aizpildīt elektroniski uzņēmuma pašapkalpošanās vietnē "www.manspasts.lv". Pēc sūtījuma elektroniskas noformēšanas katram sūtījumam tiek ģenerēts unikāls numurs. Ja klientam ir pieejama printēšanas iespēja, un viņš pats var izdrukāt noformētos sūtījuma pavaddokumentus, pasta nodaļā pavadāmais laiks, atnesot un nododot sūtījumu, būs krietni īsāks. Savukārt gadījumā, ja izdrukas iespēju nav, klientam pasta nodaļā jāuzrāda numurs, bet darbinieks izdrukās aizpildītos sūtījuma pavaddokumentus.

Jau vēstīts, ka "Latvijas pasts" pērn strādāja ar 96,168 miljonu eiro apgrozījumu un 1,49 miljonu eiro peļņu.

Kompānija nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību Latvijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4000 darbinieku.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu