C 6.05.2021.

Ķīnā prezentē vilciena prototipu, kas sasniedz 620 kilometrus stundā

Ķīnas vilciena prototips.

FOTO: Jon Manley/twitter.com

Ķīna 13. janvārī atklāja jauna ātrgaitas "Maglev" vilciena prototipu, kas spēj sasniegt ātrumu 620 kilometrus stundā. Vilciens kursē ar augstas temperatūras supravadīšanas (HTS) jaudu, kas liek vilcienam  izskatīties tā, it kā tas "peldētu" pa magnetizētajām sliedēm, ziņo CNN.

Čendu pilsētā, Sičuaņas provincē pētnieki uzbūvēja 21 metrus garajam prototipam 165 metrus garu sliežu ceļu, lai parādītu, kā darbībā izskatīsies vilciens.

Dienvidrietumu Jiaotongas universitātes viceprezidents un profesors He Čuans žurnālistiem sacīja, ka vilciens varētu sākt kursēt 3-10 gadu laikā. Viņš piebilda: "Sičuaņā ir bagātīgi retzemju resursi, kas ir ļoti izdevīgi mūsu pastāvīgo magnētu sliežu būvniecībai, tādējādi veicinot ātrāku eksperimentu attīstību."

Ķīnā atrodas pasaulē lielākais ātrgaitas dzelzceļu tīkls, kas stiepjas vairāk nekā 37 000 kilometru garumā, un visātrākais komerciāli darbojošais vilciens – "Shanghai Maglev". Valsts pirmais ātrgaitas Maglev vilciens sāka darboties 2003. gadā, braucot ar maksimālo ātrumu 431 kilometriem stundā. Vilciens savieno Šanhajas Pudongas lidostu un Longyang ceļu Šanhajas austrumu pusē.

Ķīna ir vēlējusies veikt turpmākus infrastruktūras uzlabojumus pirms 2022.gada ziemas olimpiskajām spēlēm, kas notiks Pekinā.

Pagājušajā gadā Ķīna atklāja jaunu ātrgaitas dzelzceļa līniju 174 kilometru garumā, kas savieno Pekinu ar 2022. gada Ziemas olimpisko spēļu rīkotāju pilsētu Džandžjakou, saīsinot brauciena laiku no trīs stundām līdz 47 minūtēm.

Šī mēneša sākumā Ķīnā debitēja arī vilciens, kas īpaši izstrādāts, lai izturētu sasalšanas temperatūru. Vilciens var nobraukt līdz 350 kilometriem stundā, ja gaisa temperatūra ir aptuveni -40 grādi pēc Celsija.