Paleontologi sajūsmā par izcili saglabājušos dinozaura pēdas nospiedumu, ko atklājusi četrus gadus veca meitene (1)

Lilijas Vailderes atklājums - 220 miljonus gadu sens dinozaura pēdas nospiedums. Foto: Amgueddfa Genedlaethol Caerdydd - National Museum Cardiff/Facebook

Četrus gadus veca meitene pārsteidza paleontologus, kad atrada perfekti saglabājušos 220 miljonus gadu senu dinozaura pēdas nospiedumu, vēstī medijs "Business Insider".

Lilija Vaildera ar satriecošo atklājumu nāca klajā 23. janvārī pastaigas laikā ar tēti pludmalē Velsas dienvidos, Lielbritānijā. Ģimene bija ceļā uz lielveikalu, kad Lilija pēkšņi ieraudzīja pēdas nospiedumu uz klints.

"Pēdas nospiedums atradās visai zemu - plecu augstumā Lilijai," stāstīja meitenītes māte Sallija. "Viņa bija sajūsmināta par savu atklājumu, bet ne līdz galam saprot, cik nozīmīgu atklājumu ir uzgājusi."

Sākumā ģimene domājusi, ka pēdas nospiedums uz klints ticis ieskrāpēts ar cilvēku roku. Tas ir nedaudz lielāks par 10 centimetriem.

Taču Sallija atcerējās, ka līdzīgi pēdu nospiedumi šajā piekrastē atklāti jau iepriekš, tāpēc viņa par meitas atklājumu ievietoja informāciju sociālajos tīklos.

"Es atradu šo fosiliju identifikācijas lapu vietnē "Facebook", un es tur ievietoju bildi ar Lilijas atklājumu, un cilvēki kļuva mazliet traki," viņa pastāstīja portālam "Wales Online".

Neilgi pēc tam Velsas Nacionālais muzejs sazinājās ar Vailderu ģimeni.

Eksperti uzskata, ka pēdu, visticamāk, atstājis dinozaurs, kas bijis aptuveni 2,5 metrus garš un pārvietojies uz divām aizmugurējām kājām.

Nav iespējams precīzi noteikt, kāda veida dinozaurs to ir atstājis, taču eksperti ļaujas minējumam, ka tas ir Grallatora pēdas nospiedums.

Velsas zinātnieki meitenes atklājumu dēvē par "vislabāko atklājumu par 215 miljonu gadu senajiem dinozauriem, kas Lielbritānijā atrasts desmit gadu laikā," ziņo "Wales Online".

"Tas ir perfektā stāvoklī un absolūti neskarts. Tā ir brīnišķīga liecība," sacīja Karls Džeimss Langfords no Arheoloģijas katedras.