P 12.04.2021.

Zināms, kāpēc sūtījumi uz ārzemēm var aizkavēties pat pusgadu

Vēstules. Ilustratīvs attēls

FOTO: Pixabay

Pie raidījuma "Bez Tabu" vērsās vairāki uzņēmēji, kuri pandēmijas laikā saskārušies ar pasta problēmām. Jaunā uzņēmēja Marta pašas rokām šuj krāsainus jaundzimušo aksesuārus, kurus lielākoties sūta klientiem visā pasaulē, taču piegādāt preces laikir gandrīz neiespējami. 

Uzņēmēja Marta Cicena sacīja, ka klienti rakstīja, ka pakas nav saņēmuši, tās pazudušas, iestrēgušas.

"Lielākoties pakas iestrēga ASV muitā. Sākotnēji izmantotājām Latvijas Pasta pakalpojumus, taču sapratām, ka tas nebūs risinājums. It kā samaksā par sūtījuma izsekošanu, tomēr paka kaut kur mētājas un informācija par tās virzību nav iespējama," sacīja Marta. 

Lai nogādātu preces uz 27 valstīm, Marta noslēdza līgumu ar "Latvijas Pastu". Sieviete joko, ka sūtīt preces uz ārvalstīm ir kā krievu rulete – nevar zināt, vai izdosies nogādāt līdz galamērķim.

Daudzi sūtījumi mistiski pazūd pusceļā un nav ne jausmas vai klientu ir sasnieguši. Ir gadījies, ka sūtījums ir galā, taču pasts uzņēmumu nemaz neinformē.

Arī Annas ģimene, kura izgatavotos amatnieku izstrādājumus sūta uz ārzemēm, ir saskārusies ar sūtījumu aizķeršanos. Tomēr viņi jau sākotnēji atrada alternatīvu, kā paātrināt piegādes procesu.

Uzņēmēja Anna Šarlote Leitāne atrada alternatīvu sūtīšanas pakalpojumiem. 

"Ja ir lielāki sūtījumi, mēs ņemam privātos kurjerus. Viņi savāc pakas, aizved, piemēram, uz Vāciju un attiecīgi cilvēks savāc un nogādā uz vietējo pastu. Tādā veidā daudz ātrāk izdodas izsūtīt cilvēkiem preces," sacīja Anna. 

"Latvijas Pasts" skaidro, ka sūtījumi aizkavējas tādēļ, ka starptautiskie pasažieru aviopārvadājumi ir minimālā līmenī. Tiek meklēti risinājumi, kā nogādāt preces ātrāk, taču jārēķinās ar to, ka sūtīšana ievilksies.

Pārstāve skaidro, ka šobrīd jebkādi piegādes termiņi un kvalitātes standarti starptautiskā līmenī ir atcelti un nav spēkā, tāpēc var nākties gaidīt pat vairākus mēnešus.