Līdz 2023. gada beigām 5. un 7. tramvaja maršruta līnijas pielāgos zemās grīdas tramvajiem

Tramvajs Maskavas ielā. Ilustratīvs attēls.

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien atbalstīja pašvaldības dalību projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem", kas paredz līdz 2023.gada beigām pārbūvēt 5. un 7.tramvaja līnijas maršrutu, tos pielāgojot zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabojot vides pieejamību.

Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa, 7.tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei nepieciešami 34,21 miljons eiro, bet 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei - 8,96 miljoni eiro.

Par minētajiem līdzekļiem paredzēts modernizēt 7.tramvaja maršruta līniju posmā no Ausekļa loka līdz Radio lokam un no Centrāltirgus līdz galapunktam "Ķengarags". 

Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas. 

Aptuveni 8,6 kilometru garā posmā tiks veikta gan kontakttīkla pielāgošana zemās grīdas tramvajam, gan kabeļu tīkla nomaiņa, palielinot elektroapgādes jaudas.

Projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi aptuveni divu kilometru garumā 5.tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems", pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās. 

5.tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.

Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumā. 

Tiks veikta pārmiju vadības sistēmas ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.

Kopējās projekta izmaksas Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvajiem plānotas 43 miljonu eiro apmērā, no kura Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums plānots 36 miljonu eiro apmērā, bet līdzfinansējums 7,82 miljonu eiro apmērā. Projekta īstenošanas termiņš noteikts līdz 2023.gada beigām.

Kā norāda Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV), pašvaldības dalība šajā projektā ir būtisks solis Rīgas satiksmes infrastruktūras modernizācijā. 

Pārbūvējot šīs tramvaju līnijas, kuras ir vienas no noslogotākajām Rīgā, tiks uzlabota gan iedzīvotāju mobilitāte - paātrinot un padarot ērtāku pārvietošanos, gan ievērojami uzlabota pieejamība. Pieturvietu platformas kļūs ērtākas gan cilvēkiem gados, gan cilvēkiem ar kustību traucējumiem, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem.