Kas notiek, ja maksājuma mērķī ieraksta "nauda" vai "lūdzu"? FKTK brīdina, ka jociņi mazi

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Neokryuger/shutterstock.com

Vai caur internetbanku pārsūtot naudu draugam, ģimenes locekļiem vai kādam citam drīkst rakstīt asprātības? Kas notiks, ja "jociņi" tomēr aizies par tālu? Portāls "Apollo" centās rast atbildi uz šiem jautājumiem, vēršoties pie Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK).

FKTK informē, ka bankas seko līdzi ikviena sava klienta darījumiem. To nosaka princips "Zini savu klientu", kā arī Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums un Sankciju likuma prasības, kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumi, un tas jādara, lai novērstu finanšu sektora izmantošanu finanšu noziegumu veikšanai.

Bankai ir jāpārliecinās, kas ir maksājuma veicējs, saņēmējs un kāds ir maksājuma mērķis.

"Informācija par maksājuma mērķi ir jāpievieno obligāti, un tā nedrīkst būt bezmērķīga. Piemēram, "nauda", "lūdzu", "xxx" utt.

49

Tāpat banka analizēs, vai maksājumā nav redzamas pazīmes, kas var liecināt par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju vai terorisma finansēšanu, vai saistību ar sankciju sarakstā iekļautu personu maksājumu var apturēt, lai noskaidrotu papildu informāciju," norāda FKTK.

Banka pievērsīs pastiprinātu uzmanību, ja klients atkārtoti veic maksājumus, kuri ir bezmērķīgi vai arī atsakās sadarboties un sniegt nepieciešamo informāciju.

Maksājuma mērķī ir jāatspoguļo īsa, kodolīga un patiesa informācija par darījuma būtību. Piemēram, "maksājums par dzīvokļa īri augustā", "nauda velosipēda iegādei", "nauda ģimenes pārtikas iegādei".

49

Var iekļaut preces vai pakalpojuma nosaukumu, periodu, par kuru tiek veikta samaksa, rēķina numurs utt. Precīza informācijas norādīšana palīdz arī pašam labāk orientēties savos darījumos, plānot budžetu, atrast konkrētus darījumus pēc atslēgas vārdiem.

"Pret maksājuma mērķī norādīto informāciju ir jāizturas nopietni, un tas nebūs īstais kanāls jokiem ar saviem draugiem un tuviniekiem. Dažādas "asprātīgas" frāzes var kavēt maksājuma veikšanu un radīt citas neērtības, bez kurām klients noteikti var iztikt," norāda FKTK.

Turklāt maksājuma informāciju izskatīs gan banka, no kuras maksājums tiek veikts, gan arī banka, kas maksājumu saņem. Pat ja maksājumu izdodas veikt, arī vēlāk banka var uzdot jautājumus, piemēram, ja tiek izskatīts konta pārskats kredīta piešķiršanas procesā. Ir svarīgi saprast, ka šī norādītā informācija nepaliek tikai starp klientiem, kuri veic viens otram pārskaitījumu.

Ja tomēr saņemts jautājums no bankas par veikto darījumu, FKTK iesaka nepieciešamo informāciju sniegt un sadarboties, lai situāciju pēc iespējas ātrāk atrisinātu.

Seko mums arī Instagram un TikTok – uzzini visu pirmais!