LTV izsakās par iniciatīvu atsaukt Samantas Tīnas dalību "Eirovīzijā" (58)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Samanta Tīna
Samanta Tīna Foto: Ritvars Stankevičs

Šonedēļ asas diskusijas raisījusi iesniegtā iniciatīva vietnē "manabalss.lv" par to, lai Samanta Tīna ar dziesmu "The Moon is Rising" šogad nepiedalītos "Eirovīzijas" dziesmu konkursā. 

Jau vēstījām, ka iniciatīvas iesniedzējs Kaspars Pudniks pauda uzskatu, ka Tīna un Latvijas Televīzija (LTV) "iespļaujot dvēselē Latvijas sabiedrībai un latviešu tautas gadsimtos koptajām tradicionālajām vērtībām".

Iniciatīvā teikts, ka šogad Latvijas tauta neesot deleģējuši "Eirovīzijas" pārstāvi un dziesmu, tādēļ neesot saprotams, kādēļ uz Roterdamu dodas iepriekšējā gada uzvarētāja Samanta Tīna jau ar cilvēku neizvēlētu, jaunu dziesmu un tās videoklipu. Tiesa, iniciatīva parakstīšanai vēl nav apstiprināta.

TVNET, reaģējot uz sabiedrības šķelšanos šajā jautājumā, sazinājās ar LTV komunikācijas speciālisti Kristu Luīzi Priedīti, kura paskaidroja, kādēļ tika pieņemts lēmums ļaut Samantai Tīnai pārstāvēt Latviju 2021. gada "Eirovīzijā".

""Eirovīzijas" dziesmu konkursu organizē Eiropas Raidorganizāciju apvienība, kas nav valstu vai valsts institūciju vai iestāžu, bet gan dažādu Eiropas valstu raidorganizāciju izveidota organizācija, un nacionālās atlases organizē nacionālās raidorganizācijas, kas Latvijas gadījumā ir sabiedriskā televīzija – VSIA “Latvijas Televīzija”.

Attiecīgi arī "Eirovīzijas" dziesmu konkursa norises kārtību nosaka Eiropas Raidorganizāciju apvienības pieņemts konkursa nolikums, bet Latvijas nacionālo atlasi – Latvijas Televīzijas nolikums. Līdz ar to tikai Latvijas Televīzijas kompetencē ir noteikt atlases kārtību, kādā tiek izvēlēts Latvijas pārstāvis Eirovīzijas dziesmu konkursā.

Uzvarot aizvadītā gada “Supernovā”, Samanta Tīna ieguva mandātu pārstāvēt Latviju Eirovīzijā. Publiski tas tika paziņots pērn 16. maijā. 

LTV ir pārliecināta, ka ļaut Samantai piedalīties 2021. gadā bija būtiski un pareizi, jo māksliniece bija pierādījusi sevi 2020. gada “Supernovā”, kur viņu novērtēja gan profesionāla žūrija, gan skatītāji savā balsojumā.

Par šādu soli – sūtīt uz 2021. gada Eirovīziju 2020. gada nacionālajā atlasē izvēlēto mākslinieku – lēmušas vēl 23 valstis," informē Priedīte.

Viņa uzsver: "Covid-19 situācija un nezināmie nākotnes apstākļi lika uzreiz atteikties no idejas organizēt “Supernovu” 2021. gadā vai organizēt tamlīdzīgu atlases procesu. Tāpat vēlamies uzsvērt, ka skatītāju balsojums, kādu līdz šim Latvijas Televīzija īstenojusi nacionālās atlases procesā, nav EBU prasība – ir valstis, kurās pārstāvjus izvēlas tikai profesionāļu žūrija, un sabiedrībai nav iespējas izteikt savu viedokli balsojumā."

"Latvijas Televīzija pieņēma lēmumu veidot raidījumu “Kā uzvarēt Eirovīzijā? Samantas Tīnas ceļš uz Roterdamu”, lai nodrošinātu kvalitatīvu izklaides saturu un parādītu detalizētu ieskatu tajā, kā notiek gatavošanās šī gada konkursam – sākot ar dziesmas tapšanas aizkulisēm, beidzot ar videoklipa uzņemšanas aizkulisēm, jo konkrēti dziesmai veltīta bija viena no sērijām.

Jāpiebilst, ka šāda satura veidošana arī veicina izpratni par to, kādēļ Latvija vispār piedalās “Eirovīzijā”, kādēļ mūsu priekšnesumi ir bijuši tieši tādi, un ko no tā visa mēs varam mācīties.

Galu galā – “Eirovīzija” ir EBU organizēts konkurss, kurā piedalās sabiedriskās televīzijas no visas Eiropas. Jāņem vērā tas, ka arī Covid-19 pandēmija ietekmē LTV satura plānus, un dziesma, ar ko Samantai pārstāvēt Latviju, būtu jāatrod tādā vai citādā veidā."

Priedīte norāda, ka raidījums “Kā uzvarēt Eirovīzijā? Samantas Tīnas ceļš uz Roterdamu” tika finansēts no LTV satura budžeta, taču, ņemot vērā to, ka par raidījuma veidošanu ir noslēgts līgums ar producentu apvienību, projekta izmaksas, saskaņā ar līgumu, ir konfidenciāla informācija, ko bez otras puses piekrišanas LTV nedrīkst izpaust.

"Auditorijas rādītāji liecina, ka pieņemtais lēmums par šāda satura veidošanu bija pareizs –

vienu epizodi vidēji skatījās vairāk nekā 58 tūkstoši skatītāju.

Raidījuma pirmā epizode piesaistīja vairāk nekā 71 tūkstoti interesentu, bet pēdējā sērija, kurā notika dziesmas pirmatskaņojums – vairāk nekā 61 tūkstoti, liecina KantarTNS dati par konsolidētās televīzijas skatīšanos," viņa piebilst.

Runājot par LTV ietekmi uz Samantas Tīnas "Eirovīzijas" dziesmu un videoklipu, Priedīte norāda: "Lai dziesma, priekšnesums un tā vīzija būtu autentiski un atbilstu Samantas Tīnas muzikālajai personībai, LTV deva dziedātājai pilnu māksliniecisko brīvību gan strādājot pie dziesmas, gan veidojot priekšnesuma vīziju. Turklāt Samanta jaunās dziesmas tēmā ir turpinājusi pērn iesākto spēcīgas sievietes tēmu.

Radītais rezultāts ir veiksmīgs, kvalitatīvs un aktuāls, un, pēc LTV domām, saskan ar Eirovīzijas idejām un ir cienīgs pārstāvēt valsti starptautiskā līmenī.

Videoklipu veidojusi pati māksliniece par saviem līdzekļiem, un LTV tā veidošanā nav piedalījusies. Būtiski, ka “Eirovīzijā” Latviju pārstāvēs nevis dziesmas videoklips, bet dziesma un TV priekšnesums, ko LTV dziedātājai šobrīd palīdz sagatavot."

Kā zināms, 2021. gada Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa fināls notiks 22. maijā Nīderlandes pilsētā Roterdamā, bet pusfināli – pirmais 18. un otrais 20. maijā. Latvijas pārstāve Samanta Tīna uz skatuves kāps otrajā pusfinālā.

Foto: Samantas Tīnas dziesmas videoklipa tapšanas aizkulises

Komentāri (58)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu