Paziņoti ietekmīgākie Latvijas influenceri (9)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ieva Florence-Vīksne
Ieva Florence-Vīksne Foto: LETA

22.aprīļa vakarā tiešsaistē, interneta vietnē influenceri.attend.one, norisinājās "Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2021" rezultātu paziņošana. Tajā par ietekmīgāko sociālo tīklu influenceri Latvijā atzīta aktrise un jaunā māmiņa Ieva Florence-Vīksne, kura saņēma augstāko punktu skaitu arī influenceru indeksa "Dzīvesstila" jomas "makro" kategorijā. 

Viņa sīvā konkurencē apsteidza pērnā gada uzvarētāju un jauniešu auditorijas vidū populāro Niklāvu Mičuli, kurš triumfēja arī "Jaunatnes" jomā "makro" kategorijā, kā arī populāro influenceri, blogeri un TV raidījumu vadītāju Beāti Bērziņu, kurai ir arīdzan otrā vieta "Jaunatnes" jomā "makro" kategorijā.

Ieva Florence-Vīksne "Grand Prix" un ietekmīgākā Latvijas influencera titulu ieguva, vērtējot procentuāli lielo sekotāju skaitu no Latvijas, kas viņai ir viens no apjomīgākajiem TOP5 indeksa influenceru vidū, vienlaikus arī ļoti augstos auditorijas iesaistes rādītājus - 15% un sekotāju auditorijas kvalitātes reitingu apvienojumā ar deviņu kompetento žūrijas locekļu skatījumu par radītā satura kvalitāti, atpazīstamību sociālajos tīklos un ārpus tiem.

"Medium" kategorijas uzvarētājas tituls šogad tika Dailes teātra aktrisei Anetei Krasovskai, otrā vieta vlogerim un fotogrāfam Viktoram Blūmam, savukārt dejotāja Anna Rozīte ierindojas trešajā vietā.

Arvien ietekmīgākās "mikro" kategorijas uzvarētājas godā šogad ir saldējuma meistare, ceļotāja un māmiņa Zane Milzarāja, otrajā vietā ierindojot uztura speciālisti Viktoriju Zakarkeviču un trešajā – "TikTok" zvaigznes, māsas Lidiju Ņižņikovu un Elīnu Pakalni.

"Pandēmija ir ietekmējusi arī influenceru jomu – sekotāji kļūst prasīgāki, vairs nepietiek tikai ar faktu, ka esi slavenība vai ar skaisti izkārtotām fotogrāfijām. Lielāka nozīme ir arī reputācijai - 54% Baltijas iedzīvotāju ļoti satrauc, ka influenceri nepārbauda faktus un sniedz viltus ziņas. "Golin" influenceru indeksa 2021 analīze rāda, ka gandrīz puse jeb 44% no uzņēmējiem paredz, ka izmantos influenceru mārketingu arvien vairāk. Savukārt mikro kategorijas viedokļa ietekmētājiem – savas jomas ekspertiem pamazām tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība salīdzinoši ar tiem, kam vienkārši ir liels sekotāju skaits," sacīja "Golin Riga" partneris Arnis Vērzemnieks.

Vērtējot sociālo mediju nozares attīstības aktualitātes, šogad "Golin" influenceru indeksā noskaidroti līderi vienpadsmit jomās jeb par divām jomām vairāk nekā pērn – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto un video, sports, jaunatne, kā arī ģimene un "TikTok".

Katrā no tām influenceri tika dalīti trīs kategorijās - mikro (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), medium (10 000 līdz 25 000 sekotāji) un makro (no 25 000 sekotājiem), izņemot "TikTok".

Jomas "Dzīvesstils" "makro" kategorijā uzvaras laurus plūkusi aktrise Ieva Florence-Vīksne, "medium" kategorijā par līderi kļuvusi veselīgā dzīvesveida piekritēja Anna Rozīte un "mikro" kategorijā – ceļotāja Zane Milzarāja.

Jomā "Ēdiens" par "makro" kategorijas līderi jau otro gadu pēc kārtas atzīta populārā blogere, recepšu grāmatas "Našķoties" autore Zane Grēviņa, par "medium" kategorijas līderi izraudzīta veselīga uztura iedvesmotāja Māra Ziemele, bet "mikro" kategorijas uzvarētājas tituls ir uztura ekspertei Viktorijai Zakarkevičai.

Jomā "Skaistums" "makro" kategorijas uzvarētājas gods šogad piešķirts modelei un veselīga dzīvesveida atbalstītājai Diānai Kubasovai. "Medium" kategorijas uzvarētāja tituls šajā jomā tiek Latvijas slavenākajam drag queen Amuna Davis, savukārt "mikro" kategorijā uzvaras laurus plūkusi make-up māksliniece Jekaterina Giseļevska.

Jomas "Dizains" "makro" kategorijā šogad netika noteikts uzvarētājs, "medium" kategorijas līderis ir karikatūrists Gatis Šļūka, bet "mikro" kategorijas uzvarētājas gods tiek uzņēmējai un mākslas, mūzikas, literatūras projektu vadītājai Ilzei Pīlēnai.

Jomā "Mode" "makro" kategorijas uzvaras laurus plūkusi apģērbu veikala īpašniece Elīna Didrihsone, "medium" kategorijas uzvarētāja ir kolorītā blogere, žurnāliste un grāmatu autore Una Ulme, bet par "mikro" kategorijas līderi noteikta modes māksliniece un trikotāžas eksperte Irina Košakova.

Jomā "Izklaide" par "makro" kategorijas uzvarētāju atzīts podkāstu vadītājs, šovmens un TV personība Jānis Krīvēns, "medium" kategorijas līdere ir aktrise Anete Krasovska, bet "mikro" kategorijā par līderi noteikts māsu Lidijas un Elīnas duets.

Jomā "Foto un video" "makro" kategorijas uzvarētājs ir jaunais un daudzsološais kinorežisors un ceļotājs Roberts Vītols, par "medium" kategorijas līderi noteikta elegantā fotogrāfe Liāna Brūvere, bet "mikro" kategorijas laureāts ir izaicinošais fotogrāfs Aleksandrs Sokolovs.

Jomā "Sports" "makro" kategorijas uzvarētājs jau otro gadu pēc kārtas ir pašmāju bokseris Mairis Briedis, "medium" kategorijas laureāts ir hokejists Kaspars Saulietis, bet "mikro" kategorijā uzvaras laurus plūcis futbola nozares eksperts Kaspars Gorkšs.

"Jaunatne" jomas uzvarētājs "makro" kategorijā ir blogeris Niklāvs Mičulis, "medium" kategorijā uzvarējusi "TikTok" zvaigzne Undīne Ozoliņa, bet "mikro" kategorijā triumfē modele Emīlija Agate Palina.

Šī gada jaunajā kategorijā "Ģimene" "makro" kategorijas līdere ir blogere un dvīņu mamma Kristīne Dzenīte, "medium" kategorijā uzvarētāja ir digitālā satura veidotāja Baiba Mellenberga, savukārt "mikro" – divu bērnu mamma un ēterisko eļļu eksperte Daiga Ellaby.

Savukārt otrajā šī gada jaunajā jomā "TikTok" netika dalītas kategorijas, bet izveidots top5: līderes ir māsas Lidija Ņižņikova un Elīna Pakalne, otrajā vietā ierindojot Undīni Ozoliņu un godpilnajā trešajā – Regnāru Mariņinu. Ceturtās "TikTok" vietas ieguvējs ir iluzionists Edžus Kauķis, bet topu noslēdz Genādijs Šutkovs.

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes – starptautiska "Golin Global" metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei "Accelerators of Relevance", influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais "Instagram" analītikas uzņēmums "HypeAuditor".

Sadarbībā ar pētījumu centru "Norstat" tika noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē influenceru darbību un kādi ir influenceru veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā.

Savukārt ietekmīgāko satura veidotāju sniegumu vērtēja arī neatkarīga žūrija jeb konkrēto jomu eksperti – austrumu cīņu skolotājs Volfgangs Vinters, žurnālistes Inga Gorbunova un Ieva Brante, šefpavārs Renārs Purmalis, režisore Adriāna Roze, pasākumu vadītājs Arvis Zēmanis, pasākumu eksperte Ieva Irbina, sporta žurnālists Ints Megnis un zīmolu stratēģe Elvī Kustavus.

Indeksā tika analizēti influenceru personīgie konti "Instagram" platformā, analīze veikta 2020. gada decembrī. Ietekmīgākie viedokļa līderi tika meklēti trijās kategorijās – "mikro" (sekotāju skaits no 1000 līdz 10 000), "medium" (sekotāju skaits no 10 000 līdz 25 000) un "makro" (sekotāju skaits virs 25 000).

Komentāri (9)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu