Pirmās formulas (F-1) vadība ir izziņojusi, ka jau šosezon trīs sacīkstēs tiks izmēģināts jauns kvalifikācijas brauciena formāts. Kā šāds eksperiments ir vērtējams?
Pirmdien F-1 pārstāvji izziņoja, ka šosezon trīs sacīkstēs tiks izmēģināta jaunā "sprinta" kvalifikācijas pieeja. Tā paredz, ka kvalifikācija tiks sadalīta divos braucienos.
Vispirms piloti piektdien pēc pirmās treniņu sesijas aizvadīs pirmo kvalifikācijas braucienu pēc ierastajiem noteikumiem - kvalifikācija tiek sadalīta trīs kārtās. Vispirms 18 minūšu laikā savu starta pozīciju noskaidro pieci lēnākie piloti un trasē vairs neatgriežas. Tad seko 15 minūšu sesija, kurā atkal tiek "atsijāti" pieci lēnākie piloti. Visbeidzot, noslēdzošajā sesijā vietu sadalījumu noskaidro 10 ātrākie vīri.
Tomēr piektdienas kvalifikācijas braucienā tiks noskaidrots nevis paša "Grand Prix" starta izvietojums, bet gan sestdienas "sprinta" kvalifikācijas brauciena starta secība.
Savukārt "sprinta" kvalifikācijas brauciens būs 100 kilometrus (aptuveni 20 apļus) gara reāla sacīkste ar kopīgu startu. Šā brauciena galarezultāti tad arī noteiks svētdienas "Grand Prix" starta secību.
Ērtāks formāts favorītiem?
Jā un nē. Iepriekšējais formāts paredzēja, ka starta pozīciju varēja noteikt viens lielisks aplis. Piemērs tālu nav jāmeklē - aizvadītajā nedēļas nogalē "Red Bull" pilots Serhio Peress kvalifikācijas gaitā nebūt nebija starp favorītiem, tomēr pašā brauciena izskaņā viņam izdevās veikt lielisku apli, kas vainagojās otrajā starta pozīcijā.