Latvijas influenceres - Katrīne Sauliete un Adriana Miglāne - atsakās maksāt viņām piemērotos naudas sodus par pārkāpumiem sociālajos tīklos, ko konstatējis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). Viņas arī pārsūdzējušās šo spriedumu tiesā. Sarunā ar "Apollo.lv" Katrīne Sauliete pauž sarūgtinājumu par šo situāciju. Viņa nolēmusi tiesāties nevis sevis dēļ, bet to daudzo Latvijas influenceru vārdā, kas arī var reiz nonākt līdzīgā situācijā.
Iepriekš PTAC pārstāve Sanita Gertmane aģentūrai LETA pavēstīja, ka Saulietei piemērots sods 1000 eiro apmērā, bet Miglānei - 1500 eiro apmērā, kā arī abām sievietēm uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.
PTAC projektā "Influenceru mārketinga uzraudzība sociālajos tīklos" veica Saulietes un Miglānes "Instagram" profilos īstenoto komercprakšu izvērtēšanu un konstatēja, ka profilos publicēta informācija, kura uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, bet influenceres nav patērētājus pienācīgi informējušas par reklāmas paziņojumu komerciālo nolūku.
Patērētāju tiesību uzraugi saņēma apstiprinājumu no uzņēmumiem, kuru produktus Sauliete un Miglāne ir publicējusi "Instagram" reklāmas nolūkos, ka ar viņām slēgta vienošanās par reklāmas aktivitātēm, un influenceres par to ir saņēmušas atlīdzību un vai dāvanas. Tādējādi PTAC konstatēja, ka Sauliete un Miglāne īsteno maldinošu komercpraksi, jo, veidojot "Instagram" saturu, noklusējušas, ka publicētā informācija ir komerciāla rakstura. Proti - reklāma, sniegta par atlīdzību, dāvanām vai citiem materiāliem labumiem vai ieguvumiem.
Pēc PTAC vēstītā ne Sauliete, ne Miglāne īstenotajā komercpraksē vispār nav izmantojušas vai nav izmantojušas atbilstošas norādes vai tēmturus, kas skaidri, uzskatāmi un nepārprotami patērētājiem sniegtu informāciju par tās apmaksātu saturu.