/nginx/o/2021/08/01/13962127t1h785f.jpg)
Daudzviet Latvijā – Pierīgā, ap Bausku, Kuldīgu, Saldu, Liepāju, Daugavpili un Krāslavu – no augusta kursē krietni modernāk aprīkoti autobusi. Tiesa, dažviet sajūsmu par jaunajām ērtībām nomāc neapmierinātība par slēgtiem reisiem, vēsta raidījums "ReTV".
"Daugavpils autobusu parka" šoferiem jūlija pēdējās dienās izdalīja 16 jaunu "MAN" autobusu atslēgas. Jauni autobusi iegādāti, lai pasažieriem Daugavpils – Krāslavas maršruta apgabalā nodrošinātu kvalitatīvākus pakalpojumus. Pārliecināties par to piektdien devās arī atbildīgie politiķi un ierēdņi.
Pilnīgi jauni gan nav visi autobusi. Vecāki autobusi veido apmēram divas trešdaļas šī autobusu parka.
"Tos bija nepieciešams uzlabot, aprīkot atbilstoši visām Autotransporta direkcijas prasībām. Tas viss ir izdarīts, tie visi ir aprīkoti," pastāstīja SIA "Daugavpils autobusu parks" komercdirektors Artjoms Vengrevičs.
Drošības jostas, kondicionieri, kameras – ar to tagad jābūt nodrošinātiem visiem autobusiem, kas kursē piecos maršrutos, kas ir tikai trešdaļa Latvijas.
"Mūsu sākotnējā doma bija jau no šī gada 1. janvāra sākt visā Latvijā ar jaunu maršrutu tīklu ar jaunām prasībām," norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Tas gan nav izdevies, jo konkursi par iepirkumiem pasažieru pārvadājumos ieilguši, jo vairāki pārvadātāji ar sūdzībām vērsušies tiesā.
Kamēr valsts meklē izdevīgākos piedāvājumus, pasažieriem jāgaida. Ministrs prognozē – vairs ne ilgi: "Es esmu pārliecināts, ka līdz šī gada beigām noteiksim visus pārvadātājus visai Latvijai. Tā, lai no 2023. gada sākuma varētu nodrošināt pēc jaunām prasībām pārvadājumus visā Latvijā."
Iedzīvotāji nemierā ar slēgtajiem reisiem
Vienlaikus Latvijā tiek slēgti vairāki reisi. Iedzīvotāji ar to nav apmierināti, un tiek gatavotas sūdzības. "ReTV" ir zināms, ka, protestējot pret reisu slēgšanu, parakstus plāno vākt Augšdaugavas novada iedzīvotāji.
Tikmēr Latgales plānošanas reģiona administrācija apkopojusi pašvaldību priekšlikumus, kurus reisus jāatjauno.
"Konkrēti par sešu reisu atjaunošanu četros maršrutos. Krāslava brauc uz Daugavpili dienas vidū sociālo vajadzību risināšanai. Attiecīgi no Ilūkstes uz Daugavpili cilvēki brauc darba vajadzībās," skaidroja Latgales plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Iveta Dubrovska.
Jāatzīmē, ka par plānotajām izmaiņām pašvaldības tika informētas jau 2018. gadā. Autotransporta direkcijā skaidroja – lai gan nozīmīgas izmaiņas jau veiktas, maršruta tīkls ir elastīgs.
"Mēs arī aicināsim cilvēkus: ja kaut kurā brīdī kaut kas mainās vai ir vajadzīgi citi laiki vai pieturvietas, iespējams, arī pieprasījums kļūst lielāks vietās, kur reiss ir noņemts, un mēs redzam, ka regulārie braucēji varētu būt kādi trīs, četri. Tanī brīdī šāds jautājums jau tiek skatīts Sabiedriskā transporta padomē un tiek lemts, iespējams, par šī reisa pielikšanu klāt," sacīja Autotransporta direkcijas valdes loceklis Kristiāns Godiņš.