Attālināto mācību dēļ skolēni apguvuši līdz pat 50% mazāk satura

Tukšā mācību klase. Ilustratīvs attēls.

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Attālināto mācību dēļ skolēni apguvuši par 30 līdz 50% mazāk satura, nekā paredzēts, intervijā Latvijas Radio atzina Izglītības kvalitātes dienesta Kvalitātes novērtēšanas departamenta direktors Rolands Ozols.

Covid-19 pandēmijai ir bijusi liela ietekme uz mācību kvalitāti. Īpaši Latvijā, kur attālinātās mācībās skolēni pavadījuši vienu no visilgākajiem laikiem starp Eiropas valstīm.

Vērojams vidēji 30–50% apgūtā satura samazinājums atkarībā no vecumposma. Vidējā izglītībā gan ir neliels satura zudums, bet jaunākiem bērniem tas ir lielāks, pastāstīja Ozols.

Lielākie izaicinājumi saistās ar prasmēm. Tas ir būtiski mūzikas, mākslas un sporta skolām, kā arī profesionālās izglītības iestādēm. “Viss tas, kas ir bijis praktiski klātienē, bijis ļoti ierobežoti,” norādīja Izglītības kvalitātes dienesta pārstāvis.

Šajā mācību gadā Izglītības kvalitātes dienests rosina iekavēto atgūt ar individuālu pieeju un rūpīgi diagnosticējot.