Izmaiņas parādu piedziņas politikā SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" plāno ieviest jau šajā rudenī

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Eduard Militaru/Unsplash

Pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) parādu piedziņu nodot ārpakalpojumā, ziņo RNP pārstāve Una Grenevica.

Izmaiņas parādu piedziņas politikā SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) plāno ieviest jau šajā rudenī līdz ar jauno apkures sezonas sākumu. Līdzīgi kā tas ir daudzos lielākajos klientu apkalpošanas uzņēmumos Latvijā, arī RNP daļu parādu piedziņas nodos ārpakalpojumam.

Būtiskākās izmaiņas klientiem būs saistītas ar to, ka parādu atgūšanas uzņēmums informāciju par visiem parādniekiem izvietos parādnieku reģistrā, apgrūtinot parādnieku iespējas saņemt aizdevumu - preces uz nomaksu, sadzīves kredītu, auto līzingu, hipotekāro kredītu.

Papildu tam parādu piedzinēji varēs piemērot komisiju par piedziņas procesu līdz 17 eiro.

RNP aicina apmaksāt parādus līdz 20. septembrim, lai neveidotos situācijas, ka klientam jāsedz arī papildu izmaksas par piedziņas procesu.

"Jautājums par to, kā nodrošināt apkuri, nezaudē aktualitāti, runājot par mājām, kurās maksāšanas disciplīna ir zemāka par 70%," skaidro RNP valdes loceklis Bernhards Maļinovskis.

1

Proaktīvas rīcības rezultātā RNP klientu parāda apjoms pēc apkures sezonas ir būtiski samazinājies - uz apkures sezonas sākumu tas varētu būt 1,5 miljoni eiro.

Savukārt aizvadītajā gadā uz apkures sezonas sākumu tas bija 2,6 miljoni eiro.

Pēdējā gada laikā būtiski mainīta komunikācija ar parādniekiem, atgādinot gan par rēķina apmaksas datumu, gan aktīvāk atgādinot par parādu.

Kā jau ziņots, RNP daudzkārt aktualizējis problēmas, kas saistītas ar apkures pieslēgšanu. Uzņēmums vairākkārt vērsies Ekonomikas ministrijā un Saeimas atbildīgajā komisijā, aicinot rast risinājumus iedzīvotāju parādiem par siltumu.

Tomēr darbs pie šī jautājuma no ministrijas puses esot uzsākts novēloti. Ņemot vērā, ka šobrīd normatīvie akti izveidoti tā, ka faktiski par savstarpējiem norēķiniem atbild nevis pakalpojuma sniedzējs, jeb siltuma ražotājs un pakalpojuma saņēmējs - iedzīvotājs, bet pārvaldnieks, kas ir tikai starpnieks, esot jārod situācijas risinājums ilgtermiņā.

No 2616 RNP mājām ar centralizēto apkuri šīs apkures sezonas izskaņā parādu nebija tikai 45 mājām, informē uzņēmumā.

Kā aģentūra LETA noskaidroja uzņēmumā, ir izsludināts iepirkums par ārpakalpojumu sniegšanu.

Pretendenti ir iesnieguši savus piedāvājumus un pašlaik notiek piedāvājumu izvērtēšana.

LETA jau ziņoja, ka RNP pērn strādāja ar 4,6 miljoni eiro zaudējumiem. Arī uzņēmuma apgrozījums samazinājās par 13% un bija 55,6 miljoni eiro.

Kā RNP apgrozījuma samazinājums par 8,4 miljoniem eiro esot saistīts ar ieņēmumu no plānoto dzīvojamo māju remonta darbu veikšanas samazinājuma.

Savukārt zaudējumu apjoma pieaugumu ietekmēja uzkrājumu metodikas pārskatīšana šaubīgajiem debitoriem, pamatā palielinot uzkrājumus ilgstoši kavēto parādu kategorijās.

Aktuālākās ziņas