Pie portāla "Apollo.lv" vērsās lasītājs, paužot neizpratni par to, kāpēc Rīgā tieši laikā, kad atsākušās mācības, tiek veikti ceļu remontdarbi, kā rezultātā veidojas pamatīgi sastrēgumi. Sazinājāmies ar Rīgas domes Komunikācijas pārvaldi, lai noskaidrotu sastrēgumu iemeslus. 

Kāds portāla "Apollo.lv" lasītājs raksta: "Rīga šobrīd pilna ar sastrēgumiem, kā sākas skolas laiks tā arī sākas remontdarbi uz visām ielām! Tiešām tie, kas visi to plāno un saņem naudu no iedzīvotājiem, nevar nedaudz līdzi pasekot elementārām lietām? Piemēram, Ieriķu ielā no rītiem ir satiksmes haoss. Tā pat Deglavas tilts jau labu laiku kā pabeigts, bet satiksmes plūsmai netiek atvērts, kāpēc?"

Rīgas domes Komunikācijas pārvalde portālam "Apollo.lv" pavēstīja, ka Rīgā ceļu remontdarbi netiek veikti tikai septembrī, kad atsākas mācības. Aktīvā būvsezona norisinās no agra pavasara līdz vēlam rudenim, kamēr to atļauj laikapstākļi. Arī patlaban būvsezona vēl nav noslēgusies un darbi objektos, kas pavasarī un vasarā tika atsākti vai uzsākti no jauna vēl turpinās.

Vaicājot, kāpēc uz Augusta Deglava satiksmes pārvada satiksmes plūsma joprojām tiek ierobežota, Rīdas dome komentēja, ka A. Deglava pārvadā tika konstatēts vidējā laiduma balsttīkla defekts. Lai novērstu bojājumu, darbu izpildes termiņš tika pagarināts par trīs mēnešiem. Darbus plānots pabeigt šogad. 

Lai nebūtu jāgaida lielos sastrēgumos, Rīgas dome piedāvā alternatīvu - pārvietoties ar sabiedrisko transportu vai kādu no mobilitātes rīkiem. 

6

"Jāņem vērā, ka pandēmijas laikā sastrēgumi Rīgā bija krietni mazāk, bet atjaunojoties ierastajam dzīves ritmam - arī sastrēgumi ir atgriezušies," vēsta Rīgas dome.

Uz jautājumu, kā sastrēgumi ietekmē sabiedriskā transporta kustību, Rīgas dome komentēja: "Jebkuri remontdarbi, kuru veikšanas gaitā tiek samazināta ielas vai tilta caurlaides spēja, noved pie sastrēgumu veidošanās un tas ietekmē arī sabiedriskā transporta kustību. Tāpēc vietās, kur veidojas sastrēgumi un kur ir iespējams sabiedriskajam transportam nodrošināt prioritāti, tā tiek nodrošināta attiecībā pret privāto autotransportu, tādējādi veicinot tā konkurētspēju."

Rīgas dome arī norāda, ka šīs būvsezonas ietvaros nav plānots uzsākt jaunus būvobjektus, darbi turpināsies visos iesāktajos objektos. Savukārt par nākamo gadu, pirms budžeta sadalīšanas, ir pāragri komentēt par iespējamo projektu realizāciju.

Remonts uz Zemitāna tilta pabeigts, bet baisās bedres palikušas. Kad tās aizlāpīs?

Rīdzinieki pamanījuši, ka pirms kāda laika uz Jorģa Zemitāna tilta, kas savieno A. Čaka un Ieriķu ielu, remontdarbu dēļ bija noteikti satiksmes ierobežojumi. Tagad, kad darbi, šķiet, ir beigušies, vecie sliežu posmi joprojām atrodas, kur bijuši, un arī bedrīšu nav kļuvis daudz mazāk.

"Pavasara beigās Zemitāna tilta lielākās bedres tika aizlāpītas un uzlikta ceļa zīme 30 km/h. Augusta vidū beidzot sākās nopietnāka rekonstrukcija, kas nu ir pabeigta un tehnika aizvesta. Satiksme puslīdz atjaunota, bet abos virzienos kreisajā malējā joslā, kur ir sliežu klājums, joprojām redzamas baisa izskata bedres, kurās, tumsā braucot, ir diezgan viegli trāpīt. Vai, veicot remontu, nevarēja šīs bedres pie reizes salabot?" vaicā kāds LTV raidījuma 4. studija skatītājs.

Rīgas domes satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika norāda, ka šovasar daudzviet Rīgā tika veikti asfalta vienlaidus ieklāšanas darbi. Arī uz Zemitāna tilta uzklāts jauns asfalts, kur bijis iespējams. Ap sliežu klātnēm, kur to tehnoloģiski grūtāk izdarīt, tas nenotika, taču tiekot veikta ikdienas uzturēšana.

Vai tas nozīmē, ka ceļš ir salabots tikai tajās vietās, kur to vieglāk izdarīt, bet sarežģītajos ielas posmos remonts netiks veikts? Departamenta pārstāve norāda, ka nē,

6

jo šoruden tiks izsludināts būvprojekta iepirkums, bet reāli Zemitāna tilta segumu varētu sākt labot 2023. gadā.

Kad darbi 2025. gadā noslēgsies, tiltam būs veikta rekonstrukcija un segums būs nomainīts visā tā garumā. Bet šovasar veiktais vienkārši jāuzskata par pagaidu risinājumu, kas īstenots nolūkā uzlabot braukšanas komfortu.

Kad noslēgsies ieilgušie ceļu remontdarbi uz Salu tilta?

Salu tilts ir viena no galvenajām "artērijām", kas ne vien savieno abus Rīgas krastus, bet arī nodrošina iebraukšanu Rīgā un izkļūšanu no tās gan Latgales, gan gan Kurzemes un Vidzemes virzienā. Vērienīgi un satiksmi apgrūtinoši remontdarbi pie Salu tilta un uz tā notika gan pērnvasar, gan arī šovasar. Kad šo tiltu savedīs kārtībā, skaidro Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4. studija".

"Salu tiltam notiek 2. kārtas, otrā etapa būvniecības darbi. Pagājušajā gadā tika uzsākta seguma atjaunošana divos objektos un šovasar tā tika pabeigta. Un attiecīgi uzreiz pēc tam tika uzsākta pārbūve trīs objektos," stāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika.

Pagājušajā gadā uzsākta seguma atjaunošana Zaķusalas krastmalā, kā arī pie Mūkusalas apļa. Bet šogad darbi turpinās.

6

Sākotnēji bija paredzēts, ka Salu tilta remontdarbi noslēgsies oktobrī, taču jau tagad ir zināms, ka laikus visu nepabeigs.

"Pašlaik notiek trīs objektu pārbūve, tātad - pārbrauktuves pār Mazā Krasta ielu pārbūve, tāpat gājēju tuneļa pārbūve un ir vēl viens objekts. Gadījās dažādas nobīdes no laika, jo tika atklāti pazemes pagrabi, kas arī kavēja darbus, jo vajadzēja veikt pārbaudes, vai saglabāt šos pagrabus, un, kāds ir šo vēsturisko pagrabu statuss un, attiecīgi, darbi tiks pabeigti nākamā gada sākumā," sacīja Rudzika.

Šie pagrabi tika atrasti, veicot komunikāciju pārbūvi Maskavas ielā blakus Salu tiltam, un bija jāsagaida Nacionālās kultūras mantojuma padomes atzinums, ko ar šiem pagrabiem var darīt. Nolemts, ka tos drīkst aizbērt, jo kultūrvēsturiskā statusa tiem nav. Bet – jautājums, vai darbus visos trijos minētajos objektos nevarēja veikt vienlaicīgi, lai autovadītājiem nebūtu jāsaskaras ar neērtībām divu gadu garumā?

"Nē, tā secība ir tāda, ka ir noslēgts šis līgums, kā ietvaros tiek atjaunots segums, un tad ir nākamais, kā ietvaros notiek šī pārbūve, un šī pārbūve tiek veikta secīgi. Satiksmes organizācija uz doto brīdi tur ir diezgan sarežģīta un ir par to ienākušas sūdzības, bet tiek rasti risinājumi iespēju robežās, lai to situāciju optimizētu un nebūtu pavisam grūti izbraucams šis posms," klāstīja pašvaldības pārstāve.

Tātad autovadītājiem nāksies rēķināties ar šiem remontdarbiem pat ilgāk nekā plānots. Vairāk nekādi būvniecības posmi un kārtas uz Salu tilta nav paredzētas.