"Facebook" vietnes piektdienas vakarā atkal piemeklējušas tehniskas problēmas

FOTO: Reuters/ScanPix

Sociālā tīkla uzņēmums "Facebook" piektdienas vakarā paziņoja, ka lietotājiem vairākas stundas bijušas grūtības piekļūt tā vietnēm.

Tas notika četras dienas pēc tam, kad šī uzņēmuma sociālās saziņas vietnes "Facebook", "Instagram" un "WhatsApp" pirmdienas vakarā bija kļuvušas nepieejamas uz vairāk nekā sešām stundām.

"Sirsnīgi atvainojamies katram, kas pēdējās pāris stundas nespēja piekļūt mūsu produktiem," ap plkst.0.30 sestdien pēc Latvijas laika paziņoja "Facebook" oficiāls pārstāvis. "Mēs atrisinājām problēmu, un tagad visam vajadzētu būt normāli."

Tīmekļa problēmu detektors ''DownDetector" parādīja, ka ir pieaudzis ziņojumu skaits par problēmām, mēģinot piekļūt vai lietot "Facebook" un "Instagram", kā arī "Messenger" un "WhatsApp", un šīs problēmas bija sākušās pirms apmēram trīs stundām.

"Facebook" izskaidroja šo problēmu ar konfigurācijas izmaiņu savā skaitļošanas platformā un pavēstīja, ka tā globālā mērogā skārusi "Facebook", "Instagram", "Messenger" un "Workplace" lietotājus.

Cilvēki masveidā izmantoja citu sociālo tīklu "Twitter", lai paustu neapmierinātību.

"Kas noticis ar "Instagram"?" kāds lietotājs jautāja tvītā, kam bija pievienots attēls ar animācijas filmu varoni Bārtu Simpsonu, kurš par sodu sēž kaktā.

"Nav pagājušas pat četras dienas, un tas atkal nobrucis."

"Facebook" paziņoja, ka jaunās problēmas piektdienas vakarā nav bijušas saistītas ar "Facebook", "Instagram" un "WhatsApp" darbības pārtraukumu pirms četrām dienām.

"Facebook" otrdienas rītā pavēstīja, ka platformu darbība pārtrūkusi sakarā ar kompānijas veiktām nepareizām konfigurāciju izmaiņām maršrutētājos, kas koordinē tīkla datplūsmu starp tās datu centriem.

"Šiem tīkla datplūsmas traucējumiem bija kaskādes efekts uz veidu, kādā komunicē mūsu datu centri, apturot mūsu pakalpojumus," paziņoja "Facebook" viceprezidents infrastruktūras jautājumos Santošs Džanardans.