NASA paziņo, ka cilvēcei jābūt gatavai ārpuszemes dzīvības atklāšanai (16)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: WeAre/Shutterstock.com

Lai arī pagaidām pierādījumi par ārpuszemes dzīvību nav atrasti, tas nenozīmē, ka mums nebūtu jāgatavojas dienai, kad tāda dzīvība tiks atrasta.

NASA zinātnieki saka, ka dzīvība ārpus mūsu planētas tiek meklēta nemitīgi, tāpēc pastāv liela iespēja, ka pienāks diena, kad tā tiks atrasta. Mums šai dienai ir jābūt gataviem.

"Mūsu paaudze patiesi varētu būt tā, kas atklātu dzīvību ārpus Zemes. Tomēr šim privilēģijas potenciālam līdzi nāk pienākumi," raksta pētnieki.

Pētnieki arī saka, ka citplanētiešu atklāšana nebūs tāda, kādu mēs iedomājamies. Drīzāk tas būs ilgstošs, evolucionējošs zinātnisku atklājumu process.

"Vēsturē ir bijuši daudzi apgalvojumi par ārpuszemes dzīvību, kas vēlāk izrādījušies nepatiesi vai neprecīzi, ja tos aplūko bināros terminos. Mēs tā vietā dzīvības meklējumus uztveram kā progresīvus centienus, apzinoties, ka kļūdainas sākuma atziņas un strupceļi ir veselīga zinātniskā procesa sastāvdaļa," skaidro pētnieki.

Zinātnieki bilst, ka ir nepieciešami jauni paņēmieni jeb skala, ar ko varētu izmērīt un kartēt jaunos atklājumus. Kaut ko līdzīgu NASA izmanto, lai izsekotu kosmisko instrumentu progresu.

Jārosina un jānostabilizē arī komunikācija par ārpuszemes dzīvības meklēšanu un potenciālo atrašanu.

"Lai kāds arī būtu dialoga iznākums, nozīmīgais ir acīmredzams. Tādā veidā mēs varam kļūt tikai efektīvāki mūsu darbā un atklājumos, kas ar to saistīti," raksta pētnieki.

Raksts publicēts zinātniskajā žurnālā "Nature".