"Rail Baltica" tapšanā Rīgas autoosta aicina glābt tās simbolu – sarkano ozolu (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Maren Winter/Shutterstock

Rīgas autoosta aicina glābt tās simbolu – sarkano ozolu, nepieļaujot tā nociršanu. Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūves laikā sākotnēji ticis plānots ozolu izrakt un pārstādīt, bet tagad būvnieks vērsies Rīgas domē pēc atļaujas ozola nociršanai, vēsta raidījums "Panorāma". 

Dendroloģiski vērtīgais sarkanais ozols Maskavas ielā pie dzelzceļa uzbēruma tika iestādīts 1964. gadā līdz ar autoostas atklāšanu. Jau drīzumā, decembrī, autoostu sagaida nozīmīgas pārmaiņas – tās teritorijā sāksies dzelzceļa "Rail Baltica" izbūves darbi.

Autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule pastāstīja, ka sākotnēji būvprojektā ticis paredzēts, ka ozols tiks pārstādīts. Tādēļ negaidīta bija vēsts, ka būvnieks vērsies domes apstādījumu komisijā ar iesniegumu par ozola nociršanu.

"Nav normāli, ka, katru būvi būvējot, iepriekšējais tiek nocirsts. Arī paaudžu pārmantojamībai ir nozīme," sacīja Gromule.

Ko darīt ar ozolu, līdztekus sabiedriskajai apspriešanai vērtēs arī pašvaldībā. Domes Satiksmes departamentā tiek skaidrots, kādas ir iespējas aptuveni 40 tonnas smago ozolu izrakt un pārstādīt. Turklāt svarīgi esot, lai pārstādot ozols iekļautos apkārtējā vidē.

"Tam kokam nepieciešami 10x10 metri un dziļumā līdz diviem metriem. Mēs esam lūguši saviem projektētājiem izvērtēt tehnisko iespēju, kur šo koku iestādīt mūsu projekta robežās.

Tas nav tikai zaļš laukums, kur viņu nolikt, bet jāņem vērā arī visi komunikāciju izvietojumi un kā tas koks iekļausies kopējā ainavā," sacīja Satiksmes departamenta pārvaldes priekšnieka vietnieks projektēšanas jautājumos Mārtiņš Slimbahs.

Arborists Edgars Neilands skaidroja, ka ozolu ir iespējams izrakt un pārstādīt, taču tas jādara ļoti uzmanīgi un rūpīgi. Turklāt jāievēro vairāki noteikumi. "Tas jādara kā arheologam. Koka saknes ir tik garas, cik pats koks," atklāja Neilands.

Sabiedriskā apspriešana par koka nociršanu ilgs līdz 15. novembrim. Paralēli tai arī portālā "Manabalss.lv" tiek vākti paraksti par ozola pārstādīšanu, jo ozols ir tā vērts, lai to pārstādītu, uzsver autoostas vadītāja.

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu