Cik daudz mandarīnu vienā reizē ir par daudz?

FOTO: Pixabay

Apelsīni, mandarīni, greipfrūti un citi citrusaugļi tiek uzskatīti par labākajiem vitamīnu avotiem ziemā, taču dietologi brīdina, ka nekontrolēts citrusaugļu patēriņš nav ieteicams un veselīgs.

Uztura speciāliste un Eiropas aptaukošanās pētījumu asociācijas locekle Olga Dekere kādā intervijā pastāstīja, cik daudz citrusaugļu var ēst, kad to vislabāk darīt un kam būtu no šiem augļiem jāatturas, vēsta "Rus TVNET". Pēc ekspertes domām,

saprātīga mandarīnu porcija - 3 augļi vienā reizē, apelsīni - 1 gabals.

3

Vēlies vairāk? Labāk to darīt pēc dažām stundām.

Ja esi svaigi spiestu sulu cienītājs, ir svarīgi atcerēties, ka veseli augļi tomēr ir veselīgāki - tajos ir šķiedrvielas, kas neļauj strauji paaugstināties cukura līmenim asinīs.

Tiem, kuriem ir problēmas ar kuņģa-zarnu traktu, arī jābūt uzmanīgiem vai pat pilnībā jāatsakās no citrusaugļiem - lielā skābes satura dēļ tie kairina kuņģi.

"Citrusaugļus labāk baudīt kā desertu pēc pamatēdiena, tādējādi apēdīsies mazāk augļu," skaidroja speciāliste.

Turklāt viņa atzīmēja, ka ir svarīgi ne tikai uzraudzīt mērenu citrusaugļu patēriņu pašiem sev, bet arī uzmanīties, kad un cik daudz dot bērniem, - nedaudz un tikai pēc kārtīgas maltītes. "Pēc mandarīniem mēs nejūtam sātu, tas ir kā sulas dzeršana. Glikozes līmenis ir strauji palielinājies, insulīns attiecīgi iedarbojas, un pēc apmēram pusotras stundas atkal ir izsalkums," skaidroja eksperte.

Seko mums arī Instagram un TikTok – uzzini visu pirmais!