FOTO un VIDEO ⟩ Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas kafejnīcā iegruvuši griesti. Evakuēti 100 cilvēki
Ziņa papildināta plkst. 16:26

FOTO: Portāla "Apollo.lv" aculiecinieks.

Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijā ceturtdien vienā no tuneļiem kādai kafejnīcai iegruvuši griesti un no ēkas evakuēti aptuveni 100 cilvēki, vēsta Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD).

Izsaukums saņemts plkst.14.22. Incidents noticis stacijas ēku kompleksa B tunelī.

Pēc VUGD rīcībā esošās informācijas viens cilvēks pēc incidenta vērsies pie mediķiem.

Notikuma vieta patlaban ir norobežota, un tajā strādā atbildīgie dienesti.

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas būvdarbu veicējas pilnsabiedrības "BeReRix" drošības vadītājs Džoels Silva aģentūrai LETA apstiprināja, ka ceturtdien ap plkst. 14 Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas ēkā tirdzniecības kioska palīgtelpās ir bojāti griesti. Cietušo nav, VUGD ir norobežojis konkrēto tuneli, lai izslēgtu jebkādus draudus pasažieriem.

Silva skaidro, ka bojājumi ir lokāli, stacija turpina darboties bez pārtraukumiem. Negadījuma vietā pašlaik strādā būvinženieri, kuri novērtē bojājuma apmērus, lai novērstu jebkādus riskus un sagatavotu veidu, kā droši novirzīt būvtehniku no iegruvuma teritorijas.

"Sākotnējais novērtējums liecina, ka iebrukums ir noticis, būvtehnikai braucot pāri apslēptai un nekur nedokumentētai ventilācijas vai līdzīgai šahtai. Ņemot vērā, ka būvdarbi rada mazāku slodzi, nekā pirms tam šajā vietā izvietotās dzelzceļa sliedes ar vilcienu kustību, negadījuma iemesli šobrīd tiek rūpīgi analizēti, lai pieņemtu lēmumu par turpmāku rīcību. "BeReRix" prioritāte šobrīd ir drošība objektā un teritorijas norobežošana," pauž Silva.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

"Latvijas dzelzceļš" par griestu iegruvumu Rīgas stacijas tunelī vērsīsies pie apdrošinātājiem

VAS "Latvijas dzelzceļš" par šodien notikušo griestu iegruvumu kafejnīcā Rīgas dzelzceļa stacijas B tunelī vērsīsies ar pieteikumu pie apdrošinātāja, norādīja "Latvijas dzelzceļa" pārstāve Teika Lapsa.

Uzņēmuma pārstāve apstiprināja, ka ceturtdien Rīgas pasažieru stacijā iebruka griesti kafejnīcā, kas atrodas stacijas B tunelī, virs kura pilnsabiedrība "BeReRix" veic būvdarbus.

Lapsa norādīja, ka "Latvijas dzelzceļš", kam pieder komerctelpas B tunelī, vērsīsies ar pieteikumu pie apdrošināšanas kompānijas ar prasību segt zaudējumus.

Plašākus komentārus LDz pārstāve nesniedza.

Policija sākusi kriminālprocesu par negadījumu Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijā

Valsts policija (VP) sākusi kriminālprocesu par negadījumu, kad Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijā vienā no tuneļiem kādai kafejnīcai iegruvuši griesti, vēsta VP Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma nodaļas par noziedzīgi nodarījumiem pret

vispārējo drošību un sabiedrisko kārtību. Kriminālprocess sākts par faktu, nevis konkrētu personu.

Foto: Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas kafejnīcā iegruvuši griesti

Aktuālākās ziņas