Kā iešana pa "iemīto taciņu" F-1 čempionam Verstapenam nākamsezon var sagādāt pamatīgas problēmas?

Matīss Kleinbergs
, Sporta ziņu redaktors
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Makss Verstapens
Makss Verstapens Foto: AP/Scanpix

Nesen kronētajam Pirmās formulas (F-1) čempionam Maksam Verstapenam nākamajā sezonā būs ievērojami jāpiedomā pie sava braukšanas stila, jo lielāko daļu čempionāta "pakausī elpos" aizvadītā čempionāta grēki.

Šobrīd "Red Bull" un "Mercedes" kultivētās drāmas par aizvadītās sezonas iznākumu lielā mērā ir noslēgušās un abu titulcīņas galveno varoņu fanu bāzes ir pārstājušas viena otru tiešsaistē nomētāt ar mēsliem... Labi, tas vēl nav noticis un, visticamāk, tik drīz arī nenotiks. Tomēr ir pienācis laiks atskatīties arī uz aizvadītās sezonas "sausākiem" atlikumiem.

Šoreiz runa par nesen kronētā čempiona Maksa Verstapena aizvadītās sezonas grēkiem, kas viņam pēcpusē pamatīgus zobu nospiedumus var atstāt arī 2022. gada čempionātā.

Nevienam nav noslēpums, ka Verstapenam kopš viņa karjeras sākuma piederējusi ne tikai ārkārtīgi talantīga un ātra, bet arī agresīva un pārgalvīga pilota reputācija. Galu galā viņš F-1 sāka braukt jau 17 gadu vecumā. Un toreiz viņš tiešām trasē uzvedās atbilstoši savai palamai Trakais Makss (atsauce uz slaveno filmu "Mad Max").

Lai gan sezonas pirmajā daļā Verstapens demonstrēja pārliecinošu un nosvērtu sniegumu, čempionāta izskaņā, kad spriedze bija visaugstākā, savu galvu ārā no pagātnes midzeņa atkal pabāza Trakais Makss.

Tā rezultātā Verstapena pilota licencei, sākoties nākamajai sezonai, ir pievienoti septiņi soda punkti. Maksimālais punktu skaits, ko viens pilots 12 mēnešu laikā drīkst sakrāt, ir 12.

Kas notiek, kad pilots sakrāj 12 soda punktus? Viņš saņem viena "Grand Prix" diskvalifikāciju. Tāpēc Verstapens pa ierasto Trakā Maksa "taciņu" lielu daļu nākamās sezonas nevarēs iet.

Verstapenam būs jāmēģina izvairīties no incidentiem lielu daļu sezonas, jo šie soda punkti sāk dzēsties vien pēc 12 mēnešiem. Tas nozīmē, ka no "Red Bull" spīdekļa licences pirmo reizi soda punkti dzēsīsies vien nākamā gada 12. septembrī, kad būs aizvadīti jau 16 posmi. Un arī tad viņš varēs atbrīvoties tikai no diviem soda punktiem.

Šeit, protams, ir divi scenāriji. Ja "Red Bull" nākamsezon nebūs pietiekami konkurētspējīgi, tad vienu sacīkšu diskvalifikācija nebūs tik katastrofāla. Pie iespējas sacensties tiks komandas rezerves pilots Sebastians Buemi vai arī "uz augšu" tiks pasaukts kāds no "Alpha Tauri" pilotiem Pjērgs Gaslī vai Juki Cunoda.

Angļu valodā ir tāds teiciens "educated guess" (tiešā tulkojumā - izglītots minējums) jeb minējums, kas balstīts uz iepriekš novērotiem faktiem. Nākamās sezonas kontekstā šāds minējums visticamāk skanētu: ""Red Bull" būs trešā labākā mašīna, jo viņi pārlieku daudz laika un resursu ieguldīja 2021. gada bolīdā."

Līdz ar to, kā jau minēts, viena "Grand Prix" diskvalifikācija nebūtu tik sāpīga.

Tomēr nekad nevar norakstīt Eidriena Ņūija spējas šasijas izveidē, un nākamās sezonas noteikumu maiņas ir balstītas lielākoties aerodinamikas jautājumos. Ja "Red Bull" tomēr turpinās cīņu par čempiona titulu, tad vienas sacīkstes diskvalifikācija Verstapena čempiona titula izredzēm var būt letāla. Atliek tikai aizdomāties, ja kas tāds būtu noticis šosezon...

F-1 starpsezonā, pirms ziemas testa braucieniem, izteikt minējumus par nākamās sezonās spēku samēru, it sevišķi pirms tik apjomīgām noteikumu maiņām, ir kā mēģināt izvilkt mīksto mantiņu no lielveikalos esošajiem automātiem - iespēja, ka paveicas, protams,  eksistē, tomēr, visticamāk, savus 50 centus būsi izmetis vējā.

Neatkarīgi no tā, vai "Red Bull" būs spēcīgi vai ne tik ļoti, Verstapenam vajadzētu izvairīties no vienas sacīkstes diskvalifikācijas. Labākajā gadījumā, lai neizveidotu vēl vienu robu savā reputācijā, sliktākajā - lai "nenoraktu" savas titula cerības.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu