Latvijas gaisa telpas izmantošanas aizliegums ir vērsts pret Krievijas pārvadātājiem, ziņo CAA

papildināts
LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: muratart/Shutterstock

Latvijas gaisa telpas izmantošanas aizliegums ir vērsts pret Krievijas pārvadātājiem, savukārt to nav aizliegts izmantot Eiropas Savienības (ES) un citu valstu pārvadātāju gaisa kuģiem, tajā skaitā privātajām lidmašīnām, kas lido no vai uz Krievijas lidlaukiem, informē valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs.

CAA sestdien, 26. februārī, izdeva aeronavigācijas informācijas paziņojumu, slēdzot Latvijas gaisa telpu Krievijā reģistrētu pārvadātāju gaisa kuģiem ar 27. februāri.

CAA apstiprina publiskajā telpā izskanējušo informāciju, ka arī pēc Latvijas gaisa telpas slēgšanas to ir izmantojušas lidmašīnas, kas lidoja no vai uz Krieviju.

Izmantot Latvijas gaisa telpu, ielidot tajā, kā arī izlidot no Latvijas lidlaukiem ir aizliegts Krievijā reģistrētu pārvadātāju gaisa kuģiem, neatkarīgi no tā, kurā valstī ir reģistrēti konkrētie gaisa kuģi, skaidro Vincevs. Vienlaikus Latvijas gaisa telpu nav aizliegts izmantot ES un citu valstu pārvadātāju lidmašīnām, tajā skaitā privātajām.

Latvijas un citu valstu noteiktais aizliegums izmantot tās gaisa telpu ir īpaši vērsts tieši pret Krievijas pārvadātājiem. Latvijas izdotie gaisa telpas ierobežojumi ir koordinēti kā kaimiņvalstu, tā Eiropas līmenī, norāda Vincevs.

CAA rīcībā esošā informācija liecina, ka ES līmeņa un dalībvalstu individuāli noteiktās sankcijas civilās aviācijas jomā ir nesušas pirmos rezultātus. ES valstu kompānijas, kas dažādu līgumsaistību ietvaros bija nodevušas gaisa kuģus Krievijas pārvadātājiem, lauž līgumus un nodod tos ES un citās valstu pārvadātājiem.

"Ja Latvija aizliegtu izmantot gaisa telpu visu valstu pārvadātāju gaisa kuģiem, kuri izmantojuši Krievijas lidlauku vai gaisa telpu, nekoordinējot šādu rīcību ar sabiedrotajiem, tā būtu Latvijas vēršanās pret ES un citu valstu pārvadātājiem, vājinot Latvijas un ES valstu civilo aviāciju, kas nav sankciju mērķis," skaidro Vincevs.

Arī CAA saņem citu ES uzņēmumu interesi par viņiem piederošo, bet Krievijas pārvadātāju rīcībā nodoto gaisa kuģu izvešanu no Krievijas. Tādēļ Latvijas gaisa telpu var šķērsot arī Krievijā reģistrēti gaisa kuģi, kuri neveic komercpārvadājumu, proti, tajos nav pasažieru, kas tiks nogādāti nodošanai ES pārvadātājiem, piebilst Vincevs.

Savukārt Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars aģentūrai LETA pavēstīja, ka tiek sagaidīts, ka Eiropas Komisija (EK) jau šodien noteiks paplašinātus nosacījumus pret Krievijas aviosatiksmi, vienoti koordinētus visās ES valstīs, tajā skaitā aizliegumu Eiropas gaisa telpu izmantot Krievijā reģistrētiem privātiem gaisa kuģiem. Tiklīdz EK tos apstiprinās, šādi ierobežojumi stāsies spēkā arī Latvijā.

Kokars informēja, ka gaisa kuģiem, kurus apkalpo Krievijas aviosabiedrības, Latvijas gaisa telpa ir slēgta jau pašlaik, neatkarīgi no lidojuma mērķa un valsts, kurā aviosabiedrības gaisa kuģis ir reģistrēts.

Svētdien gaisa telpā piefiksētie lidaparāti, kas pārlidoja Latviju no Krievijas ES virzienā, ir Eiropas valstu līzingu kompāniju gaisa kuģi, skaidroja Kokars. Sakarā ar noteiktajām sankcijām ES valstu kompānijas, kas dažādu līgumsaistību ietvaros bija nodevušas gaisa kuģus Krievijas pārvadātājiem, strauji reaģējot, lauž līgumus un atgūst savus aktīvus. Tas nav komercpārvadājums, un reisā netiek pārvadāti pasažieri, uzsvēra Kokars.

Jau ziņots, ka līdz šim par savas gaisa telpas slēgšanu Krievijas lidmašīnām paziņojušas Polija, Čehija, Rumānija, Bulgārija, Slovēnija, Latvija, Lietuva, Igaunija, Dānija, Beļģija, Vācija, Somija un Itālija.

LETA jau rakstīja, ka Krievija ceturtdienas rītā sāka uzbrukumu Ukrainai. Lai gan ir nodarīti postījumi, ir bojāgājušie un Krievijas karaspēks ir pietuvojies Kijevai, būtiskas uzvaras tas nav guvis.

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu