FOTO ⟩ Viens no Ukrainas lepnuma simboliem, ko sagrāva Krievija. Pasaules lielākās lidmašīnas skaudrais liktenis

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: X00550/SCANPIX

Lidmašīnas fizelāža ir sacaurumota un sadragāta. Tās gigantiskie spārni ir nošļukuši pie zemes un viens no dzinējiem ir nodedzināts un iznīcināts, tā par pasaules lielāko lidmašīnu un Ukrainas simbolu "Antonov AN-225" raksta CNN.

Milzīgie lidaparāta riteņi joprojām ir redzami, un tā priekšgals joprojām lepni nes Ukrainas karoga krāsas - dzelteno un zilo. Redzams ir arī lidmašīnas apzīmējums "225".

Taču ir skaidrs, ka pasaules lielākā komerciālā lidmašīna "Antonov AN-225" nekad vairs nelidos.

Lielos lidaparāta "Mryia" jeb "Sapņa" postījumus CNN žurnālisti varēja novērot pēc tam, kad Krievijas karaspēks pagājušajā nedēļā pameta Hostomeļas lidlauku, kas atrodas netālu no Ukrainas galvaspilsētas Kijivas. Lidlauks bija viens no pirmajiem stratēģiskajiem Krievijas spēku mērķiem kara sākumā.

Kādreiz grandiozais lidaparāts tagad atdusas zem izdemolēta angāra jumta pavisam saņurcīts un izpostīts. "Mryia" angārā gaidīja remontu, kurš tā arī nekad nepienāks.

Ap gigantisko lidaparātu vērojamas drupas, kas lielākoties sastāv no iznīcinātās Krievijas militārās tehnikas - tanki, kravas automašīnas, bruņu transportieri un izlietotā munīcija.

"Antonov AN-225" bija simbolisks zaudējums pašā kara sākumā. Lidmašīna, kas sākotnēji bija būvēta, lai atbalstītu astoņdesmito gadu padomju laiku kosmosa lidojumu programmu, bija Ukrainas lepnuma simbols.

Šis zaudējums šokēja visu aviācijas nozari visā pasaulē. Lidaparāts bija izslavēts kā modernās inženierijas varoņdarbs, kas regulāri piesaistīja lielu cilvēku skaitu gan gaisa parādēs, gan veicot ikdienas kravu misijas visā pasaulē.

Uzreiz pēc ziņojumu saņemšanas par "Antonov AN-225" sagraušanas Ukrainas varas iestādes paziņoja, ka lidaparāts tiks pārbūvēts. Varas iestādes norādīja, ka Krievija maksās trīs miljardus dolāru, lai segtu rekonstrukcijas darbu izmaksas.

"An-225 Mrija" ir kravas gaisa kuģis, kas izstrādāts PSRS pagājušā gadsimta 80. gados Antonova konstruktoru birojā.

Tā ir garākā un smagākā lidmašīna, kas jebkad uzbūvēta un lidojusi. Gaisa kuģa maksimālā kravnesība ir 250 tonnas, maksimālais pacelšanās svars - 640 tonnas, spārna vēziens - 88 metri.

"Krievija varbūt ir iznīcinājusi mūsu "Sapni", bet viņi nekad neiznīcinās mūsu sapni par stipru, demokrātisku un brīvu Eiropas valsti. "Mēs dominēsim!"" iepriekš tviterī rakstīja Ukrainas ārlietu ministrs Dmitro Kuleba.

Krievijas spēki Hostomeļā sāka darboties neilgi pēc tam, kad februāra beigās viņi ieguva kontroli pār lidlauku.

Pēc vairāku nedēļu ilgām un intensīvām kaujām satelītattēlos varēja novērot, ka Krievijas spēki pēkšņi bija pametuši lidlauku.

Iepriekšējos satelītattēlos bija novērojams, ka apkārt militārajiem spēkratiem un artilērijas pozīcijām krievi izveidoja ierakumus.

Kopš Krievijas spēki pameta Hostomeļas lidlauku, to savā kontrolē pārņēmuši Ukrainas spēki, uzskatot to par nozīmīgu panākumu karā.

Aizvadītās nedēļas nogalē CNN žurnālisti kopā ar Ukrainas Valsts policiju devās aplūkot Hostomeļas lidlauku. Nav īsti skaidrības, kāpēc grandiozais lidaparāts iznīcināts - vai tā bija apzināta sabotāža vai vienkārši kara ofensīva, lai iegūtu kontroli pār lidlauku.

Neraugoties uz skaudro "Antonov AN-225" situāciju, tas joprojām ir nozīmīgs simbols ne tikai ukraiņu karavīriem, bet visai tautai.

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu