FOTO ⟩ "Tiem, kam ir iespēja..." Soctīklu lietotāji neizpratnē par pirmo iegādāto elektroauto ar valsts atbalstu

"Tiem, kam ir iespēja..." Soctīklu lietotāji neizpratnē par pirmo iegādāto elektroauto ar valsts atbalstu
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Artūrs Toms Plešs @ArtursToms/Twitter.com

28. aprīlī Latvijā tika iegādāts pirmais elektroauto, kas iegādāts ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) finansiālo atbalstu. Par pirmo šāda atbalsta saņēmēju kļuva TV un radio personība Baiba Sipeniece-Gavare, liecina VARAM ministra Artūra Toma Pleša (AP) ieraksts tviterī. Šis paziņojums gan izraisīja plašas diskusijas mikroblogošanas vietnē.

VARAM ministrs tviterī raksta: "Pirmais elektroauto, kas iegādāts ar VARAM atbalstu, izbraucis ielās! Apsveicu Baibu Sipenieci-Gavari ar jaunu un zaļu auto! Dokumenti kārtībā un atslēgas rokā.

Aicinu arī citus, kam ir iespēja, izmantot šo atbalsta programmu, lai pārvietotos zaļāk!"

Publicētajās fotogrāfijās redzams, kā Sipeniece-Gavare ar automašīnas atslēgām un VARAM ministru, kā arī vairākiem citiem pārstāvjiem stāv pie jauniegādātā elektroauto, kas ir pirmais elektroauto, kura iegādei saņemts ministrijas atbalsts

Par valsts atbalstu elektroauto iegādei

Ministru kabinets 2021. gada 21.decembrī apstiprināja VARAM sagatavoto atbalsta programmu elektroauto iegādē. Programmā ir ietverta virkne nosacījumu, lai šādu transportlīdzekļu iegāde būtu pieejama pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam, lai elektromobiļus un ārēji lādējamus hibrīdauto varētu iegādāties iedzīvotāji, kas ikdienā regulāri darba vai privātām vajadzībām izmanto automašīnas.

Papildu atbalstu 1000 eiro apmērā varēs saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam saskaņā ar Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu, kā arī būs iespēja saņemt auto tirgotāja sniegto papildu atlaidi vai citu vienu vai vairākus stimulējošus risinājumus.

Ņemot vērā pieejamā finansējuma apjomu, VARAM prognozē, ka kopējais iegādāto elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto skaits varētu sasniegt 3800, kā rezultātā siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums ar konkursa ietvaros iegādātajiem transportlīdzekļiem būtu ap 9800 tonnu CO2 gadā jeb 49 000 tonnu CO2 piecu gadu monitoringa periodā.

Elektroautomašīnas ar valsts atbalstu iedzīvotāji no aprīļa beigām varēs iegādāties pie 58 komersantiem, mēneša sākumā informēja Plešs.

Iedzīvotājiem līdz nākamā gada beigām būs pieejams valsts atbalsts bezemisiju auto iegādei, un kopējais projekta finansējums ir 10 miljoni eiro. Plešs arī norādīja, ka nepieciešamības gadījumā finansējums tiks palielināts.

Jauna elektroauto iegādei varēs saņemt līdzfinansējumu 4500 eiro apmērā, bet lietota elektroauto iegādei - 2250 eiro. Atbalstu varēs iegūt elektroauto līdz maksimālajai summai 60 000 eiro, savukārt lietotām auto noteikta minimālā summa - 5500 eiro.

Programma būs pieejams arī iedzīvotājiem, kuri automašīnu iegādāsies līzingā, turklāt subsīdiju varēs izmantot kā pirmo iemaksu.

Tvitera lietotāju reakcijas par Pleša paziņojumu

Daži tvitera lietotāji bija neizpratnē, kāpēc tieši Sipeniece-Gavare bija pirmā Latvijas iedzīvotāja, kura saņēma VARAM atbalstu elektroiegādei:

Tāpat arī vairāki lietotāji neizpratnē, ka šajā brīdī, kad cenas aug, piemēram, gan pārtikai, gan energoresursiem, :  

Cik vidēji maksā elektroauto?

Atbalstu varēs saņemt jaunu elektromobiļu, lietotu elektromobiļu un spraudņa hibrīdauto iegādei.

Saskaņā ar publiski pieejamo un ministrijas rīcībā esošo informāciju šobrīd tirgū ir pieejami vismaz divi mazas klases elektromobiļu modeļi ar cenā no 25 000 eiro un vismaz 15 dažādi mazas, vidējas, SUV un kravas klases elektromobiļu modeļi ar vērtību līdz 40 000 eiro.

Papildus tam atbalstu varēs saņemt spraudņa hibrīdauto iegādei, kuru cena ir mazāka nekā elektromobilim, kā arī lietotu elektromobiļu iegādei, kuru tirgus cena ir sākot no 5500 eiro.

Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs stāstīja, ka jau šobrīd šogad jaunu elektroauto reģistrācijas apjomi pieauguši par 140%. Turklāt elektroauto šogad veido 4,2% no visu jauno automašīnu importa Latvijā.

Savukārt portāla "Uzlade.lv" vadītājs Kārlis Mendziņš pastāstīja, ka potenciāli atbalsts bezizmešu auto iegādei būs 777 tirdzniecības vietās, un atbalsta kritērijiem aprīļa sākumā atbilda 56 elektroauto modeļi.

Kā ziņots, Ministru kabinets 21. decembrī apstiprināja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto atbalsta programmu elektroauto iegādei. Programmā ir ietverta virkne nosacījumu, lai šādu transportlīdzekļu iegāde būtu pieejama pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam, lai elektromobiļus un ārēji lādējamus hibrīdauto varētu iegādāties iedzīvotāji, kas ikdienā regulāri darba vai privātām vajadzībām izmanto automašīnas.

Papildu atbalstu 1000 eiro apmērā varēs saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam saskaņā ar Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu, kā arī būs iespēja saņemt auto tirgotāja sniegto papildu atlaidi vai citu vienu vai vairākus stimulējošus risinājumus.

Ņemot vērā pieejamā finansējuma apjomu, VARAM prognozē, ka kopējais iegādāto elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto skaits varētu sasniegt 3800, kā rezultātā siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums ar konkursa ietvaros iegādātajiem transportlīdzekļiem būtu ap 9800 tonnu CO2 gadā jeb 49 000 tonnu CO2 piecu gadu monitoringa periodā.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu