"China Eastern Airlines" lidmašīnas avārija varētu būt izraisīta tīši, liecina melnās kastes dati

FOTO: AP/Scanpix

Aviokompānijas "China Eastern Airlines" lidmašīnas avārija, kurā martā gāja bojā visi 132 lidmašīnā esošie cilvēki, iespējams, tika izraisīta tīši, ziņo "The Wall Street Journal" un "ABC News".

Dati, kas iegūti no lidmašīnas melnās kastes, liecina, ka kāds, izmantojot lidmašīnas vadības paneli, nokoordinēja tās strauju, gandrīz vertikālu nolaišanos, ziņo "The Wall Street Journal", atsaucoties uz cilvēkiem, kuri ir iepazinušies ar ASV amatpersonu sākotnējo katastrofas novērtējumu.

"Lidmašīna darīja to, ko tai lika darīt kāds pilotu kabīnē," laikrakstam "The Journal" sacīja kāds vārdā neminēts avots.

Lidmašīna "Boeing 737-800", kas bija ceļā no Kunmingas uz Guangdžou, atradās stabilā augstumā un ātrumā, tad sāka strauju nolaišanos no 8,8 km augstuma. Dažas minūtes vēlāk tā ietriecās kalna nogāzē Ķīnas dienvidu provincē Guangsī.

Katastrofas izmeklēšanu vada Ķīna, bet ASV amatpersonas tika uzaicinātas piedalīties, jo lidmašīna bija ražota ASV.

ASV amatpersonas tagad pievērsušas uzmanību viena pilota rīcībai, lai gan pastāv arī iespēja, ka kāds cits lidmašīnā iekļuvis pilotu kabīnē un tīši izraisījis avāriju, ziņo "The Journal".

Saskaņā ar "ABC News" ziņām izmeklētāji uzskata, ka viens no pilotiem, iespējams, tieši pirms avārijas cīnījās ar, pēc raidījumā teiktā, "nopietnām problēmām". "ABC News" neprecizēja, kādas varētu būt bijušas šīs problēmas.

Ne ASV regulatori, ne arī Ķīnas izmeklētāji nav norādījuši uz mehāniskām problēmām lidojuma laikā, norādīja "ABC News".

"Boeing 737" ir viens no visvairāk izmantotajiem lidmašīnu modeļiem uz planētas, un tas tiek uzskatīts arī par vienu no drošākajiem.

"Apollo" ziņoja, ka 22. martā, Ķīnas dienvidos nogāzās pasažieru lidmašīna "Boeing 737", kurā atradās 132 pasažieri un apkalpes locekļi. Glābējiem nav izdevies atrast izdzīvojušos pēc Ķīnas aviokompānijas "China Eastern" lidmašīnas avārijas.

"China Eastern" ir viena no trim lielākajām Ķīnas aviokompānijām. Tā lido uz 248 galamērķiem Ķīnā un ārvalstīs. Avarējušo lidmašīnu no "Boeing" tā saņēma 2015.gada jūnijā. Kopumā tāš flotē ir vairāk nekā 600 lidmašīnas, no kurām 109 ir "Boeing 737-800".

Ķīnas gaisa satiksme ir būtiski uzlabojusies kopš pagājušā gadsimta 90. gadiem. Iepriekšējā lielākā aviokatastrofa Ķīnā notika 2010. gada augustā, kad "Henan Airlines" lidmašīna "Embraer ERJ 190-100" nolaidās garām Jičuņas lidostas skrejceļam Heilundzjanas provincē un aizdegās. Avārijā gāja bija 44 no 96 cilvēkiem. Izmeklētāji atzina, ka tā bijusi pilota kļūda.

"China Eastern" lidmašīna pēdējo reizi fatālā avārijā bija iesaistīta 2004.gada novembrī "Bombardier CRJ-200" lidmašīna neilgi pēc pacelšanās no Iekšējās Mongolijas Baotou lidostas iegāzās sasalušā ezerā. Avārijā gāja bojā 53 cilvēki, kas atradās lidmašīnā un divi, kas bija uz zemes.

Savukārt lielākā "Boeing 737-800" avārija bija 2020.gada janvārī, kad Irānas Revolucionārā gvarde kļūdas dēļ notrieca "Ukraine International Airlines" lidmašīnu ar 176 cilvēkiem, kuri visi gāja bojā.

Aktuālākās ziņas