C, 11.08.2022.

Nausēda: Ukrainas labības transportēšana caur Baltkrieviju ir pretrunā ES sankciju politikai

LETA
Nausēda: Ukrainas labības transportēšana caur Baltkrieviju ir pretrunā ES sankciju politikai
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: EPA/Scanpix

Atsevišķu amatpersonu un uzņēmēju aicinājumi Ukrainas labību uz Lietuvu transportēt caur Baltkrieviju ir pretrunā Eiropas Savienības (ES) sankciju politikai pret Minsku, ceturtdien paziņoja Lietuvas prezidents Gitans Nausēda.

"Nedomāju, ka tas ir iespējams, jo tādi aicinājumi ir pilnīgi nesavienojami ar ES sankciju politiku," Nausēda sacīja žurnālistiem Lietuvas dienvidaustrumos Salčininku rajona Rūdninkos.

"Mēs esam pieņēmuši ļoti skaidras sankcijas pret Baltkrievijas režīmu, un mums tās ir jāievēro," teica Lietuvas prezidents, piebilstot, ka nesaskata nevienu iemeslu, kādēļ Baltkrievijas režīms būtu uzlūkojams pozitīvāk.

"Gluži pretēji, ņemot vērā tā pēdējā laika uzvedību, ņemot vērā Krievijas armijas rīcību Baltkrievijas teritorijā, uzbrūkot Ukrainai no ziemeļiem, uzskatu, ka mums ir jāpaliek principiāliem un ka sankciju atvieglojumi Baltkrievijai nav pieļaujami. Tā ir valsts, kas sadarbojas ar Krieviju," viņš piebilda.

Klaipēdas ostas amatpersonas un uzņēmumi atzinuši, ka Ukrainas labības pārvadājumi caur Poliju ir pārāk mazos apjomos, ai Lietuvas osta pilnībā izmantotu savu potenciālu, norādot, ka efektīva kravu loģistika iespējama tikai caur Baltkrieviju, ceturtdien vēsta laikraksts "Verslo žinios".

Klaipēdas osta varētu pārkraut ap desmit miljoniem tonnu labības, ja to vestu caur Baltkrieviju salīdzinājumā ar vienu miljonu tonnu, kas tiek vestas caur Poliju, klāstījušas amatpersonas.

Jau vēstīts, ka maija vidū Lietuvā atgriezās vilciens, kas gandrīz trīs nedēļas pavadīja izmēģinājuma braucienā uz Ukrainu, lai pārbaudītu iespējas palīdzēt kara plosītajai un savas jūras ostas zaudējušajai valstij eksportēt labību un citu produkciju.

"LTG Cargo" vilciens uz Kauņas intermodālo termināli atvedis 50 konteinerus ar aptuveni 1000 tonnām dažādu kravu. No Ukrainas robežas cauri Polijai šīs kravas veda LTG meitassabiedrība "LTG Cargo Polska", bet no Lietuvas robežas līdz Kauņai - "LTG Cargo".

Tā ir pirmā reize uzņēmuma vēsturē, kad dzelzceļa krava no Ukrainas nogādāta Lietuvā, apejot Baltkrieviju.

Kā iepriekš izteicies Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis, Klaipēdas osta, neskaitot beramkravu termināli, spēj pārkraut aptuveni 8 miljonus tonnu graudu, bet caur Poliju infrastruktūras noteikto ierobežojumu dēļ pašlaik iespējams atvest tikai 1-1,5 miljonus tonnu gadā.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu